6. studenog 2024. zabijen je zadnji čavao u lijes tradicionalnih (legacy) medija. Ono što je mnogima bilo jasno godinama koje su prethodile, a od ovog je datuma empirijski kristalno dokazano, televizija, radio i novine odlaze u prošlost. Ne zato što ih je pregazila moderna tehnologija, dapače, već zato što su postali cenzori, manipulanti i glavna poluga establišmenta u borbi protiv slobode govora. A kako je kod nas i kakve veze ima premoćna pobjeda koju je ostvario Donald Trump s hrvatskom ministricom kulture Ninom Obuljen Koržinek?
Nadam se da teoretičari medija spremaju nove kolegije na zagrebačkim fakultetima novinarstva. Kolegije na kojima će mladima generacijama objašnjavati što se to dogodilo 6. studenog 2024. Kolegije na kojima će se dotaknuti i svoje odgovornosti za isprane mozgove koje s diplomom šalju u medijski svijet, svijet u kojem drmaju tradicionalni mediji sa svojim online filijalama.
Isprane mlad mozgove kojima su novinarski uzori Zoran Šprajc i Maja Sever, ista ona koja je Elonu Musku ovih dana zadala udarac od kojeg će se teško oporaviti i svoju sljedbu pozvala da ju zaprati na jednoj drugoj platformi, ne na Muskovom X-u.
‘Masovni’ egzodus ljevičara s X-a, društvene mreže koja ne glumi cenzora, društvene mreže koju drži apsolutist slobode govora, sasvim je logičan potez onih koji druge ne trpe. Onih kmečavaca koji prijete ‘unfrendanjem’ necijepljenih, trumpista, zadrtih katolika ili sljedbenika bilo kojeg društvenog uređenja koje nije po njihovom totalitarističkom mjerilu.
Počivali u miru
Tradicionalni mediji u SAD-u, novine, televizija i radio zauzeli su svoju stranu u ovoj kampanji, jasnije i borbenije no inače..
Nije za džabe Soroš u finišu kampanje kupio 200-tinjak američkih radijskih postaja koje imaju ogroman doseg.
Radio, novine, TV postaje… Upregnuti u neviđenu medijsku kampanju demokratske kandidatkinje Kamale Harris.
Pumpanje anketa, analitičara koji nisu u predviđanjima pobjednika pogriješili još tamo od Američkog građanskog rata… Svi su oni najavljivali tijesnu borbu u kojoj će pobijediti upravo Harris.
Ovom s druge strane, njemu su na čelo ispisali ‘Hitler’ i nacrtali metu.
Dok se Soroš bavio radijskim akvizicijama, NY Times glumio PR mašinu Kamale Harris, udarna republikanska ekipa s genijalcem Muskom rovarila im je iza leđa na medijskim kanalima na koje, u svojoj samodopadnosti, nisu obraćali pažnju.
Earned media
Rastrčavanje po podcastima, nevjerojatna kampanja po društvenim mrežama koja to ustvari nije, jer, kako se Trump nakon izbora pohvalio, najveći adut u kampanji nisu bile plaćene objave na društvenim mrežama kao kod demokrata. Najveći adut su tzv. zarađeni mediji (earned media), što u PR teoriji znači da ne trebate financijski boostati svoje objave i stavove. Toliko se ljudi poistovjeti s njima, da sami postanu dijeljenjem kotačić u kampanji.
I am very surprised that the Democrats, who fought a hard and valiant fight in the 2020 Presidential Election, raising a record amount of money, didn’t have lots of $’s left over. Now they are being squeezed by vendors and others. Whatever we can do to help them during this…
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) November 10, 2024
Samo Trump kod Rogana ima gotovo 50 milijuna pregleda.
Bez plaćenih oglasa na mrežama.
78-godišnjak tri je sata u studiju koji podsjeća na dnevnu sobu, scenografijom k’o iz naših domaćih podcasta, razglabao o svemu i svačemu. Tri sata… Nevjerojatno.
U isto vrijeme njegova protukandidatkinja jedva spaja rečenicu bez blesimetra, u friziranim TV intervjuima baljezga naučene fraze.
Nije niti čudo da je Gallupova anketa objelodanila da većina Amerikanaca više ne vjeruje tradicionalnim medijima.
45-47
Musk nije kupovao radijske i TV postaje. Musk je kupio X, ljevičarski rasadnik cenzure pod direktim utjecajem demokrata, mrežu koja je pjevom plave ptičice izbrisala račun i cenzurirala tadašnjeg 45. predsjednika SAD-a Donalda Trumpa.
Kad se ne slažeš – ušutkaj? Totalitarizam ili?
Ista ta mreža, ovog puta u Muskovom vlasništvu, jedna je od ključnih koja je Trumpa učinila i 47. predsjednikom SAD-a.
Zato Trumpova pobjeda nije važna toliko samo po sebi, Trupova pobjeda prekretnica je u poimanju onog što mediji jesu.
>Ljevičarski Guardian zaposlenicima nudi terapiju kako bi se mogli nositi s Trumpovom pobjedom
Sloboda govora ili medijske slobode?
Dok su se oporavljali od poraza, ljevičarski medijski aktivisti kukali su nad svojom sudbom kletom žalivši se kako Trump ima dugu povijest kada su napadi na medijske slobode u pitanju.
Jer po njima je napad na medije koji lažu i manipuliraju, u slučaju SAD-a kreiraju lažnu stvarnost nakon koje je uslijedilo gorko triježnjenje 6. studenog, napad na slobodu medija.
Što kad su mediji glavni zamašnjak borbe protiv slobode govora?! Kad se sloboda govora događa negdje drugdje, a cenzura iste upogonjena je upravo od strane tradicionalnih medija?
>Šarić: Trump ima bolji program od Kamalinih ratova, rasizma, pobačaja i tampona za dječake?
Građansko novinarstvo
Onda se događa ono što se zove građansko novinarstvo, izraz kojeg Musk već dulje vrijeme potencira. I to molim medijske teoretičare po hrvatskim fakultetima da pribilježe za sljedeće kolegije.
Građansko novinarstvo.
‘Krajnji ljevičarski tisak neprestano govori o tome kako je Trump poput Hitlera, Mussolinija i Staljina zajedno… To su ljudi koji su ubili desetke milijuna ljudi. Nešto nije u redu s novinarima, ljudi. Novinarstvo je mrtvo. Što se dovraga događa? To je bizarno. Zato je X budućnost. To je građansko novinarstvo, iz naroda, od naroda i za narod…Borba za slobodu govora pitanje je pobjede ili smrti za Ameriku i za opstanak same zapadne civilizacije”, kazao je Musk.
>Premoćna pobjeda Donalda Trumpa: Osvojio je svih sedam ključnih država!
Tradicionalni mediji pojeli su sami sebe, diskreditirali su se do kraja, odlijepljeni od realnosti, istine i od naroda i svjedočili najvećem come backu u američkoj povijesti.
Trumpovo prokazivanje ”medijskog kartela”
Stoga ni ne čudi što je Trump odmah nakon izbora u obraćanju javnosti snažno prokazao ”medijski kartel” i poručio:
”Ako nemamo slobodu govora, onda jednostavno nemamo slobodnu zemlju. Vrlo je jednostavno, ako se dopusti da ovo najtemeljnije pravo nestane, onda će se ostala naša prava i slobode srušiti, kao domino”, kazao je Trump u video poruci.
”Zlokobna skupina birokrata duboke države, tirani iz Silicijske doline, ljevičarski aktivisti, izopačeni korporativni mediji’‘…
Trump ih je prokazao kako one koji su htjeli izmanipulirati i ušutkati američki narod.
Isti onaj koji mu je donio premoćnu pobjedu, kontrolu nad svim tijelima i pobjedu u svih sedam ključnih država. Kakav bumerang!
”Cenzorski kartel mora biti demontiran i uništen, i to se mora dogoditi odmah”, jasan je bio Trump.
Najavio je konkretne korake koje će poduzeti nakon inauguracije kako bi rastočio sustav koji je doveo do ovakvog gušenja slobode govora i u praksi, kršenja Prvog amandmana američkog Ustava. Neki demokrati su čak zagovarali i njegovo ukidanje.
>VIDEO: Simpatizeri Kamale nakon debakla snimaju bizarne videozapise pune suza i bijesa
Trump je najavio uvođenje zabrane da bilo koje tijelo vlasti sklapa ikakve poslove i dogovore koji ograničavaju slobodu govora američkih građana koja je u skladu sa zakonom.
Zabranit će da javni novac bude trošen za označavanje dezinformacija što se koristilo kao lažna krinka u za uvođenje cenzure i najavljuje otpuštanje ”svakog saveznog birokrata koji je bio uključen u domaću cenzuru, izravno ili neizravno, bilo da je riječ o Ministarstvu domovine Sigurnost, Ministarstvo zdravstva, socijalne službe, FBI, DOJ, bez obzira tko su”.
Obuljen Koržinek u misiji spašavanja tradicionalnih medija
Srećom za ministricu kulture i medija (!), Obuljen Koržinek, Hrvatska još uvijek čeka svog trumpa inače bi ona istog trena ostala bez posla.
Zašto tu nju trpam u cijelu priču?
Naime, tijekom prošlotjednog saborskog aktualca, a to vam je ono kad se u saboru nacrtaju premijer i ministri pa im HDZ-ovci postavljaju najljigavija moguća pitanja da se ministri mogu pohvaliti navodnim postignućima, a oporba pita, al ne dobiva odgovore, zadarski HDZ-ovac Ante Babić odlučio je u maniri goranske HDZ-ovke Majde Burić malo prikupiti bodove kod Šefa.
>SDSS-ovi ljudi u državnim institucijama: Evo tko savjetuje ministricu Obuljen
Valjda ga je u saborskom klubu zapalo pitanje baš ministrici kulture Obuljen Koržinek.
I digao se tako Ante iz Zadra, koji se nada da će ga stranka kandidirati za gradonačelnika sljedeće godine i pita on ministricu, s uvodom, naravno. Igrokaz pogledajte od 1:09.
”Svi smo svjesni da u današnjem vremenu interneta i društvenih mreža ima jako puno dezinformacija i pogrešnih informacija čije širenje u konačnici može imati niz štetnih posljedica kao što su ugrožavanje demokracije (jer sloboda govora prema našem Anti ugrožava demokraciju, op.a.), polarizirajuće rasprave (pa rasprave odmah ukloniti da ne bi bile polarizirajuće, op.a.), ugrožavanje zdravlja, okoliša pa i općenito sigurnosti hrvatskih građana.
>Osvrt: Hrvatska kultura i komunistička propaganda po mjeri Obuljen Koržinek
Točno tako
Pretpostavljam da je upravo zbog toga predstavljena i nedavna platforma za objavu provjerenih informacija naziva ‘Točno tako’, koja bi, kako joj i sam naziv kaže, trebala na jednom mjestu objediniti i objaviti provjerene i točne informacije. Poštovana ministrice, možete li nam reći nešto više o tome što resorno ministarstvo radi na suzbijanju širenja dezinformacija i pogrešnih informacija? (bravo Ante, sjedi 5, op.a.).
Slijedi odgovor ministrice koja javnim novcem provodi cenzuru i plaća među, ostalima i notornu Faktograf ekipu da u ime države nastavi progoniti neistomišljenike i suzbijati svaku raspravu, pa i onu polarizirajuću.
‘Digli smo platformu koja okuplja neovisne fact checkere, dakle sustave provjere informacija. Treba odmah reći, oni su potpuno neovisni, transparentno financirani, rade po etičkim principima kakvi su usvojeni i predloženi od strane znanstvenika, a bave se nizom različitih tema, zdravlje, politika, društvo, klimatske promjene…
”Posebno su ugroženi tradicionalni mediji”
Svjesni smo da smo svi izloženi dezinformacijskim kampanjama što je vrlo opasno i za našu demokraciju, ali uopće za sigurnost građana. Sjetimo se samo situacije tijekom pandemije covid i dezinformacija koje su odvraćale ljude od cijepljenja …Svi smo izloženi a posebno su ugroženi tradicionalni mediji jer je svrha dezinformacijskih kampanja srušiti povjerenje u institucije, a samim time i u medije…”
Sad vam je jasno zašto Obuljen Koržinek utrpavam u priču o Trumpu, Musku i smrti tradicionalnih medija.
Naša ministrica je dala najbolji argument.
Društvene mreže ruše povjerenje u tradicionalne medije, a tradicionalni mediji čuvari su institucija – gatekeepers.
A institucije to smo mi – HDZ.
* Mišljenja iznesena u komentarima osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr.
Tekst se nastavlja ispod oglasa