Štrajk je obustavljen, ali nema mira u Uljanik grupi. Policija temeljem naloga DORH-a obavlja izvide poslovanja grupe, a kupci su pulskom brodogradilištu otkazali ugovore za četiri novogradnje. U riječkom 3. Maju radnici nemaju materijala za rad.
O budućnosti Uljanika u Temi dana HRT – a govorili su povjerenik Sindikata metalaca i članom Nadzornog odbora Uljanika Đino Šverko i prof. dr. sc. Ljubo Jurčić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
Komentirajući izvide koji se provode, Šverko je rekao kako nisu nikome naodmet ako će pokazati da je bilo nepravilnosti u poslovanju tvrtke. Nije dao konkretan odgovor na pitanje je li zakazao Nadzorni odbor. Broj članova spao je na samo tri, gubici su se prebacivali iz jedne u drugu godinu, dubioze su bile sve veće, kašnjenje u realizaciji poslova sve veće… nabrojio je sporne činjenice.
Da su problemi u brodogradnji duboko ukorijenjeni zaključuje profesor Jurčić. On je rekao kako se hrvatska politika proteklih 25 godina nije aktivno posvetila brodogradnji. Ulaskom u Europsku uniju dobili smo zadatak dati odgovor na pitanje što ćemo s brodogradnjom, kako ćemo je dovesti na nivo da može pozitivno poslovati. 2006. je napravljen nekakav elaborat restrukturiranja koji Europska unija nije prihvatila. Umjesto da smo napravili bolji plan restrukturiranja, vlada je donijela odluku da će umjesto restrukturiranja ići u privatizaciju brodogradilišta, pojasnio je Jurčić.
Naglasio je kako je Hrvatska jedna od rijetkih zemalja koje imaju veliko znanje, iskustvo i tradiciju u gradnji brodova. U interesu je svakoj državi kojima ima te sposobnosti da organizira brodogradnju, ne zbog brodogradnje same, već radi još stotina i tisuća dobavljača kojoj bi svoje proizvode ugrađivali u brodove. I u tom smislu bi država imala interesa subvencionirati brodogradnju, rekao je.
Uvjeren je da se hrvatska brodogradnja počela uništavati kad se počelo uništavati Bodarski institut.
Na pitanje ima li nade za hrvatsku brodogradnju, profesor odgovara: Nominalno ima. No ne vidi osobe na hrvatskoj političkoj i ekonomskoj sceni koje bi se udružile da naprave sustav brodogradnje – od financiranja, istraživanja tržišta, materijala, načina konstrukcije – svega onoga što je prije bilo koncentrirano u hrvatskom Brodarskom institutu.