Iz Regionalne organizacije za zaštitu potrošača (ROZP) u srijedu su priopćili kako već gotovo mjesec dana čekaju odgovor iz Vlade RH na inicijativu da se problematika zaštite potrošača preseli u Ministarstvo pravosuđa budući da Ministarstvo gospodarstva dosad nije odgovarajuće reagiralo na njihove pritužbe, a potrošači su svoja prava morali dokazivati putem sudova.
Predsjednik ROZP-a Željko Tomašić smatra da je zaštita potrošača u Hrvatskoj “pala na ispitu demokracije”.
“Jedino rješenje je da slijedimo rješenja Europske komisije i da resorno ministarstvo za zaštitu potrošača više ne bude Ministarstvo gospodarstva, jer to predstavlja izrazit sukob interesa poduzetnik-potrošač, već da to bude Ministarstvo pravosuđa”, ističe Tomašić u priopćenju.
Osim toga, Ministarstvo gospodarstva ne rješava pritužbe građana i udruga na rad gradskih tijela i poduzeća.
“Ministarstvo gospodarstva pritužbe odbija rješavati s tumačenjem da oni nisu nadležni za nadzor rada lokalnih samouprava, ali i Ministarstvo uprave odbija to rješavati, jer oni, kažu, nisu nadležni za implementaciju Zakona o zaštiti potrošača, već Ministarstvo gospodarstva”, kaže Tomašić.
Tomašić napominje da su prava potrošača u svijetu nezaustavljivo šire, dok u Hrvatskoj idu silaznim putem jer je implementacija Zakona o zaštiti potrošača poražavajuća, pa su hrvatski potrošači sa zadnjeg mjesta po potrošačkim pravima, po izvješću Eurobarometar za 2014. godinu, pali i niže, kako kaže Tomašić, “na razinu slobodnog lova na potrošače”, a računi koji nisu na vrijeme podmireni daju mogućnost neslućenog bogaćenje trgovačkog i odvjetničkog lobija.
Uz to, dodaje, Ministarstvo gospodarstva prestalo je financirati rad savjetovališta u Osijeku, Puli, Splitu i Puli, pa su pred zatvaranjem, a jedino Grad Karlovac ima organizirano savjetovalište koje sufinancira lokalna samouprava i to preko “Korane” – udruge za zaštitu potrošača.
“Jedino Karlovac, Zagreb i Međimurska županija, sukladno naputku Ministarstva gospodarstva raspisuju natječaje za sufinanciranje projekata udruga za zaštitu potrošača te 70 posto gradova i općina još nemaju savjetodavna tijela, iako su prema Zakonu o zaštiti potrošača dužni na svom području informirati i provoditi izobrazbu potrošača, organizirati savjetovanja, inicirati i podupirati projekte udruga koji unapređuju i promiču prava potrošača, kao i sudjelovati u provedbi Nacionalnog programa zaštite potrošača na lokalnoj razini”, ističe Tomašić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa