“Zakonska ovlast SOA-e je čuvati institucije pa tako i instituciju Predsjednice države. To mogu raditi po nalogu nekog od dužnosnika, po zakonskim ovlastima ili po vlastitoj procjeni. Ako su slučajno procijenili da bi Radeljić mogao puštati određene sigurnosne informacije te ga odlučili upozoriti, to su mogli učiniti nakon što mu je iz Ureda službeno priopćeno da je smijenjen. Tada ne bismo imali dvojbe jesu li s njime razgovarali o kadrovskim ili sigurnosnim pitanjima’, kaže Cvrtila.
Kako ističe, moguće da je to razlog jer svako drugo upetljavanje ne bi bilo zakonito.
“Mislim da kafić nije primjereno mjesto, bolje bi bilo da se to obavilo u Uredu”, dodao je.
Napominje kako je Radeljić, ako je bio zabrinut za svoju tjelesnu sigurnost, odmah je trebao otići u policijsku postaju, podnijeti kaznenu prijavu protiv osobe koja je prijetila, i naravno, obavijestiti svoju šeficu.
“Ako će se nadzirati sustav postupanja SOA-e, to može ići od strane saborskog odbora, iz ureda Vijeća za nacionalnu sigurnost i iz samog sektora za nadzor unutar SOA-e”, pojasnio je.
Što se tiče Radeljića, njegove su obveze gotovo iste kao i tijekom vremena kad je bio savjetnik.
“On ne bi smio te tajne puštati, vjerojatno je na to upozoren od SOA-e, a vjerojatno je potpisao i određene izjave te pod kazneno-materijalnom odgovornošću obvezao da će čuvati sve tajne koje bi mogle ugroziti nacionalnu sigurnost ili sigurnost institucija”, ističe Cvrtila.