Šustar: Učenje povijesti i hrvatskog jezika treba biti koncipirano po uzoru na europsku praksu

Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Predrag Šustar gostovao je na Laudato TV u emisiji ”Prosudbe”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pročitajte što kaže o raspravama o novom kurikulu, hrvatskome jeziku, povijesti, zdravstvenom odgoju te problemima studenata.

Glede javne rasprave o novom kurikulu koja je u tijeku ministar Šustar komentira kako je ona središnji dio cijelog procesa.

Naglašava kako je predloženi kurikul promjenjiv dokument, potiče komentare na njega te je otvoren za sve dopune i izmjene.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Što su komentari oštriji, to je bolje za sam dokument. Hrvatskom je društvu potreban pluralizam koji se živi i koji poznaje raspravu. Potrebna nam je modernizacija u prihvaćanju tuđih razmišljanja. Nismo važni mi nego oni koji za koje postavljamo sustav. Radimo posao za buduće generacije, uozbiljimo se – poručio je ministar Šustar.

Također smatra kako hrvatski sustav ima dobre dokumente, ali je uglavnom problem u provedbi.
– Mislim da je struka svjesna, no koliko je politika hrabra? – upitao je.

S obzirom da su nastavnici oni koji će reformu provoditi, njima treba dati podršku, zalaže se ministar Šustar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Treba ih se učiti i pripremiti na ono što dolazi. Nastavnici misle da su prepušteni sami sebi. Ova reforma bi trebala strukturirati tu podršku, osigurati sredstva – rekao je dodajući kako bi i nastavnici i određeni ljudi koji rade u administraciji mogli iskoristiti Erasmus, odnosno iskusiti sustav obrazovanja u nekim drugim zemljama.

U dokumentima reforme izdvojio je područje STEM koje se odnosi na znanost, matematiku, inženjerstvo i tehnologiju jer matematička pismenost otvara velike mogućnosti hrvatskom gospodarstvu.

Također je izdvojio reforme u hrvatskom jeziku i povijesti te naglasio kako dobro uređene europske države u stožernom dijelu učenja povijesti imaju vlastitu povijest.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Mislim da nismo dovoljno shvatili kolika je žrtva dana u Domovinskom ratu za modernu hrvatsku državu i koliko je važno da učenje povijesti i hrvatskog jezika bude tako koncipirano, po uzoru na dobru europsku praksu. Reforma mora to osigurati – smatra ministar.

Što se pak tiče reforme u zdravstvenom odgoju i uvedene rodne ideologije, ministar znanosti, obrazovanja i sporta govori kako treba sve tako osmisliti da se uvažava ono što je ”hrvatska tradicija” i da se ne može nametati što joj ne odgovara.

– Ako smo mi 90 % katolici onda valjda i taj podatak treba biti relevantan – smatra ministar.

Što se tiče problema studenata ministar razumije njihovo nezadovoljstvo oko kvalitete studiranja, studentske razmjene i brojnosti stipendija te se zalaže za reformu financiranja i ustroja hrvatskih javnih sveučilišta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Naši studenti su po meni iznimno kvalitetni, no ono što fali je koordinirani rad s njima, mobilnost koja se mora više koristiti te se voditi računa o onima koji su daroviti. Sustav se o njima mora više brinuti – rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.