Site icon narod.hr

‘Svjedok Gordana Malića’: Natječaj za remont hrvatskih MIG-ova bio je namješten, a dobavljači su umiješani u korupciju

Foto: fah

U sinoćnjoj emisiji “Svjedok Gordana Malića” (prikazanoj na Osječka TV, Z1, Tv Srce, RI TV i TV Jadran) u kojoj su gostovali predstavnici oba ponuđača iz natječaja za remont MIG-ova 21 BIS, rečeno je kako je natječaj za remont istih bio namješten, dobavljači umiješani u korupciju, a članovi natječajne komisije dobivali poklone i novac, prenio je Index.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstavnik rumunjskog Aerostara i vlasnik servisne tvrtke “Informatika Sistemi” Đuro Sesar kazao je u emisiji da je u samom natječaju bilo trgovanja utjecajem i pogodovanja ukrajinskoj tvrtki Ukrspecexport koja je remontirala MIG-ove te izjavio da 12 MIG-ova uopće nije remontirano, nego samo servisirano.

“Remont takvog MIG-a platili smo milijun eura po komadu, dok je servis koji je na njima obavljen realno koštao 70 tisuća eura plus Navcom oprema. Razliku su vjerojatno podijelili s onima koji su im osigurali posao. Avioni su bili u sanducima u Ukrajini od 2003. i u hrvatsku su došli neraspakirani”, izjavio je Sesar.

Otkrio je i dokumente iz kojih je vidljivo da su uvjeti natječaja naknadno mijenjani kako bi se pogodovalo Ukrajinskoj strani te koji pokazuju da je MORH raspisao natječaj za nabavku rezervnih dijelova s popisom dijelova za skladište ukrajinske tvrtke Ukrspecexport u 2013. godini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan od uvjeta u natječaju bio je da avioni moraju preletjeti iz Ukrajine do Hrvatske, a nakon što je Ukrajinska tvrtka Ukrspecexport pobijedila na natječaju taj je uvjet promijenjen i dopuštena je mogućnost da se avioni transportiraju i kamionima, piše Index.hr.

“Dijelovi se nikad ne kupuju unaprijed, a pogotovo dok avioni nisu remontirani pa ni ne znamo što nam treba. Kupljeni dijelovi su stari i većina ih je nepotrebna jer već postoje na lageru u MORH-u. Očito je da je MORH tih 12 milijuna kuna dao radi nekih drugih interesa”, izjavio je Sesar te napomenuo kako su tako jednom kupljeni i dijelovi za MIG 29 kojih mi uopće nemamo, samo da se napravi promet.

Napomenuo je kako je o svemu obavijestio nadležne osobe u MORH-u i načelnika vojnosigurnosne agencije generala Klanca, no ništa se nije poduzelo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstavnik Ukrspecexporta Ivica Josipović rekao je da su razlozi za jednogodišnje kašnjenje u remontu MIG-ova loši meteouvjeti i složena procedura te kazao kako je konkurencija objavila protiv Ukrspecexporta preko 500 članaka te da spomenutoj tvrtki podmeće.

Na pitanje urednika Malića je li popis isplata na crno napisan njegovom rukom, Josipović je demantirao je da je riječ o njegovu rukopisu te odbio mogućnost da je davao mito dužnosnicima BiH.

Naime, riječ je o troškovnicima ispisanim olovkom na kojima se nalazio popis isplata visokim dužnosnicima Ministarstva obrane BiH.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svjedok vještaci grafolozi Marijan Krajina i Igor Jelovac za emisiju su potvrdili da je rukopis “vrlo vjerojatno i gotovo sigurno njegov” usporedivši ga sa snimkom dokumenata s njegovog radnog stola načinjenim tijekom intervjua.

Predsjednica Komisije za obranu BiH Dušanka Majkić izjavila je za emisiju kako je ukrajinska tvrtka Ukrspecexport poznata po sumnjivim poslovima te da je zbog kriminala u remontu helikoptera njihove tvrtke kćeri Ukrmash, uhićeno nekoliko dužnosnika Ministarstva obrane Makedonije.

Majkić je izjavila da je remont helikoptera za BiH bio sporan, preskup i loše obavljen jer su se helikopteri u BiH vratili u gorem stanju nego prije remonta. “Samo zajednička istraga državnog odvjetništva BiH i RH mogla bi istražiti pozadinu te priče”, zaključila je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version