Ponedjeljak, 3 veljače, 2025
4.9 C
Zagreb
Pratite nas:

Tomašević kaže da su nabavljeni rabljeni tramvaji stari 15 do 20 godina: Strani mediji tvrde da se radi o većoj brojci

Podijeli

Podijeli

Zagrebački gradski prijevoznik ZET kupio je 11 rabljenih tramvaja od tvrtke Stadtwerke Augsburg za više od 2 milijuna eura. Riječ je o modelima GT6M proizvođača ADtranza. Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je da je riječ o tramvajima starim između 15 i 20 godina, no prema pisanju stranih medija specijaliziranih za javni prijevoz tramvaji su proizvedeni 1996. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević je kazao da je natječaj za rabljene tramvaje raspisan dok se ne kupe novi, na čiji se proizvodnju čeka barem dvije godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Njemački grad Augsburg dao nam je ponudu, tramvaji su pogodni tračnicama, kupit ćemo ih 11 i koštat će 2,7 milijuna eura. Stari su 15-20 godina, što je manje od prosječne starosti sadašnjih tramvaja u Zagrebu, a koja je 27 godina. Jedan novi tramvaj košta 2 milijuna, ovih 11 kupujemo za otprilike iznos jednog novog”, istaknuo je Tomašević u utorak, prenosi N1.

Urban Transport Magazine: Augsburg mijenja gotovo 30 godina stare tramvaje

ZET na svojim stranicama također piše da je “riječ je o 11 niskopodnih tramvaja tipa GT6-M, njemačkog proizvođača ADtranz, ukupne vrijednosti 2.700.000,00 eura”. Navode da je kapacitet namijenjen za 154 putnika, od čega je 58 sjedećih mjesta te da su opremljeni rampama za lakši pristup osobama s invaliditetom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Kako se Tomašević opravdava za zagrebačku džunglu: Klimatske promjene, tropska klima…

Foto: snimka zaslona

No, ZET ne navodi godište proizvodnje nabavljenih rabljenih tramvaja. Pišu samo kako su “2014. godine modernizirani, iznimno su očuvani i tehnički ispravni”.

Iako Tomašević navodi da su tramvaji stari 15 do 20 godina, portal Railway Gazette piše kako je 11 tramvaja GT6M tvrtka ADtranz, u vlasništvu ABB-a i Mercedes-Benza, proizvela 1996., što je ipak više od 20 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Zagreb pod Tomaševićem: Predsjednik uprave Holdinga za čelnika nabave izabrao poznanika bez iskustva i važećeg certifikata

Isto navodi i specijalizirani magazin za javni prijevoz Urban Transport Magazine. Oni pišu kako se Zagreb može “veseliti ‘novim’ niskopodnim tramvajima – iako oni zapravo i nisu toliko novi”, ali nisu ni “staro željezo”. Magazin također ističe da je riječ o niskopodnim tramvajima proizvedenim 1996., a koje je 2014. modernizirao IFTEC u Leipzigu.

Isti portal 3. kolovoza piše da je u Augsburg stigao prvi od 15 novih tramvaja koji će zamijeniti “gotovo 30 godina stare i kraće GT6M” tramvaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stadtwerke Augsburg jedini dostavio ponudu

Zanimljivo je, kako piše Tportal, da je Grad u uvjetima natječaja naveo da “ne smiju biti proizvedeni prije 1996. godine i da moraju imati mjesta za minimalno 145 putnika.”

>Tomašević za raščišćavanje Zagreba nakon oluje tražio usluge tvrtke iz Vinkovaca pa naišao na hladan tuš

Foto: snimka zaslona

Podsjetimo, Grad Zagreb 23. lipnja objavio je međunarodni javni natječaj za kupnju 11 rabljenih tramvaja u vrijednosti od 2,7 milijuna eura. Njemački gradski prijevoznik Stadtwerke Augsburg jedini je dostavio ponudu na natječaj, pišu Railway Gazette.

>Ozbiljne optužbe na račun Tomaševićevog direktora Zrinjevca: Prodaje vrijedno zemljište, izigrava javnu nabavu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Kupnja rabljenih vozila, u konkretnom slučaju tramvaja, uobičajena je kod gotovo svih prijevoznika u Europi i svijetu. Na ovaj način zamijenit će se najstariji tramvaji iz voznog parka ZET-a, jer su u prometu tramvaji stari i 50 godina, čije je održavanje iznimno zahtjevno, kao i nabavka rezervnih dijelova”, piše na stranicama ZET-a.

Kako javlja ZET, isporuka prvog rabljenog tramvaja očekuje se već u rujnu, a oko mjesec dana trebat će da se poputno opremi i bude spreman za korištenje u prometu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Pročitaj više

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.

Pročitaj više

Frendica.hr

Glas naroda

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci