Prije godinu i pol dana, na Svjetski dan okoliša, gradonačelnik grada Zagreba, zajedno s dogradonačelnicima Danijelom Dolenec i Lukom Korlaetom svečano je otvorio pješačku zonu u Staroj Vlaškoj. Bio je to prvi u nizu njihovih projekata kojim aktualna gradska uprava najavljuje smanjenje prometa u centru grada.
Međutim projekt ”Stara Vlaška” nije uspio. Daleko je od onoga kako je to zamišljeno na početku, kako je to zamišljeno od arhitektonskog tima koji je tada pobijedio sa svojim projektom na natječaju.
>Nova pješačka zona u centru Zagreba; hoće li i ova izgledati očajno poput one u Staroj Vlaškoj?
Kako je trebala izgledati Stara Vlaška, a kako izgleda danas
Arhitektonski projekt pješačke zone Stara Vlaška arhitektonskih studija iz Kopenhagena i Zagreba , obećavao je potpuno drugačiji izgled od onoga na otvorenju, a još manje od onoga kako izgleda danas. Pješačka zona zamišljena je s komunalnim stolovima i žardinjerama iz kojih rastu magnolije i razno zelenilo.
Možda će vas zanimati
Tomaševićev fijasko s pješačkim zonama: Pogledajte kako one izgledaju u drugim europskim gradovima
Uz deset kružnih betonskih žardinjera koje ujedno služe kao klupe, bila je planirana sadnja magnolije, japanske šljive i grmolikih sadnica. Postojala je ideja komunalnog stola kojeg će ljudi koristiti bez da išta moraju konzumirati. Težnja ovog projekta bila je i da promet u centru grada ne bude podređen isključivo automobilima, već i ljudima.
>Otkrivena videosnimka na kojoj Možemo zagovara prometni kaos ne bi li ljudi odustali od korištenja automobila
No u stvarnosti tamo su postavljena samo oslikana, ogromna betonska zdanja (žardinjere) iz kojih je trebalo rasti zelenilo i cvijeće, ali zelenilu ni traga.
Danas više nema ni tih ispranih, ogromnih betonskih zadnja. Iza njih su ostali tragovi boje izmiješani s nečistoćom gradskog asfalta. Ono što je trebala biti pješačka i biciklistička zona više izgleda kao parkiralište za skupe automobile.
Što je govorio Tomašević
”Politika ove gradske vlasti jest širenje pješačkih zona u gradu. Želimo dati što više prostora pješacima i biciklistima te što više ulagati u javni prijevoz. Ovo je samo prvi korak u jednoj novoj prometnoj politici grada. Želim svim Zagrepčankama i Zagrepčanima da uživaju u ovom novom dnevnom boravku na otvorenom”, rekao je Tomašević na otvorenju pješačke zone Stara Vlaška.
>Kritike na račun Tomaševićeve pješačke zone:Stvarno nas farbate,Cirkus Colorado
Neuspjeli projekt – drugi pokušaj
No kako se pokazalo da taj projekt, plaćen gradskim novcem, ipak nije uspio, Tomašević najavljuje, kako doznaje Večernji list u rujnu ove godine, novi natječaj preuređenja pješačke zone Stara Vlaška. Velike betonske žardinijere bageri su odnijeli, a iz gradske vlasti su rekli da ih ”miču s namjerom da prostor redizajniraju do trajnog preuređenja, za što će vrlo skoro raspisati javni urbanističko-arhitektonski natječaj”.
Međuvremenu, dok Stara Vlaška propada od ružnoće, gradska vlast je otvorila pješačku zonu koja obuhvaća dio od Tesline do Gundulićeve ulice, te na dijelu Preradovićeve od raskrižja s Masarykovom i Teslinom do Berislavićeve ulice. Postavlja se pitanje hoće li se i ta nova pješačka zona ”pretvoriti u Staru Vlašku” i koliko će još Tomaševićevih neuspjelih projekata Zagrepčani morati zbrajati i skupo plaćati.