Nakon dvotjednih praznika većina učenika u ponedjeljak se vraća u školske klupe. Ana Tuškan iz Sindikata učitelja rekla je za N1 da je, s obzirom na mjere koje to nisu, teško odgovoriti na pitanje jesu li nastavnici spremni. Škole nisu čuvališta djece već obrazovne institucije”, poručila je ministru obrazovanja Radovanu Fuchsu.
> Sindikat hrvatskih učitelja podnio je prijedlog za ocjenu ustavnosti uvođenja COVID potvrda
“Ministar je rekao da će možda napraviti iznimke od tzv. balončića od prvog do četvrtog razreda kada se radi o produženoj nastavi i čuvanju djece ako to neće moći biti drugačije organizirano. Škole nisu čuvališta djece već obrazovne institucije”, poručila je Tuškan ministru obrazovanja Radovanu Fuchsu. “Ima li takvu viziju obrazovanja, pitanje je što će biti s cjelodnevnom nastavom.”
“Što se tiče mjera, pitanje je njihove prikladnosti i tempiranja. Bez obzira na nove znanstvene spoznaje, rast zaraženih i činjenicu da će nakon praznika nedvojbeno doći do porasta, ove mjere nisu niti prikladne niti učinkovite. Maske nisu dostupne velikom broju zaposlenika, mnogi ih nabavljaju sami, a oni koji ih dobivaju, dobivaju najjeftinije. Imamo muzejske primjere ventilacijskih sustava u većini škola. Veliki problem je i nedostatak tehničkog osoblja, što je bio problem i prije covida. Problem nam je i sa psiholozima. Godinama tražimo programe prevencije stresa, pitanja zdrave prehrane… Sve su to pitanja koja nisu riješena”, rekla je.
Određen broj škola je na C modelu, o čemu odlučuju lokalni stožeri.
“Problem je što nemamo jasne kriterije i odluke se donose na političkoj razini. Epidemiološa svrha tu nije ključna, a trebala bi biti”, istaknula je Ana Tuškan.