Site icon narod.hr

Predsjednički izbori: Što sve podrazumijeva izborna šutnja?

U ponoć je počela izborna šutnja za predsjedničke izbore, koja će trajati do sutrašnjeg zatvaranja biračkih mjesta, to jest do 19 sati u nedjelju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U tom razdoblju nije dopuštena izborna promidžba ni objavljivanje privremenih rezultata ili procjena rezultata izbora. Na dan izbora dopušteno je ispitivati javno mnijenje i opredjeljenje birača, ali se rezultati ispitivanja ne smiju objavljivati do 19 sati.

Tijekom izborne šutnje ne smiju se objavljivati ni fotografije, izjave ili intervjui kandidata niti navoditi njihove izjave ili pisana djela. Državno izborno povjerenstvo pozvalo je sudionike izbora da tijekom šutnje ne šalju promidžbene SMS-ove ili elektroničku poštu, da ne distribuiraju letke, kao i da sve te odredbe poštuju i na društvenim mrežama.

U drugi krug izbora za predsjednika ili predsjednicu Republike ušli su kandidat Ivo Josipović, koji je u prvom krugu održanom 28. prosinca dobio 38,46% glasova i kandidatkinja Kolinda Grabar-Kitarović, koja je osvojila 37,22% glasova. Ponovljene hrvatske predsjedničke izbore pratit će gotovo 22.000 promatrača, približno kao u prvom izbornom krugu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prve neslužbene rezultate Državno izborno povjerenstvo objavit će na dan izbora u 22 sata, na konferenciji za medije u Saboru.

Predsjednik Državnog izbornog povjerenstva (DIP) Branko Hrvatin ističe da izborna šutnja ima smisla.

„Kroz sve ove izbore moje je iskustvo pokazalo da su ljudi ipak osjetljivi, traže jedan određeni mir neposredno prije samog izbornog dana čuli smo, vidjeli smo promidžbu, ostavite nas sada da saberemo svoje misli i da sada jednostavno donesemo odluku“, smatra.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zabrana bilo kakve promidžbe odnosi se ne samo na tradicionalne medije, nego i na zabranu slanja SMS-ova pa i na internet – elektroničku poštu i društvene mreže te je Državno izborno povjerenstvo pozvalo sve sudionike da se izborna šutnja i tu poštuje.

„I ona se svakako na društvenim mrežama i svim oblicima komuniciranja odnosi na zahtjev za šutnjom u komunikaciji između kandidata, njegovih predlagatelja i birača, dakle tu te komunikacije ne bi trebalo biti uopće.“, rekao je.

Ovaj tekst je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version