Udruga CESI lažnom reklamom vara čitatelje Narod.hr-a

Foto: Thinkstcok, montaža narod.hr

Udruga CESI, nakladnik feminističkog portala Libela.org, zlorabi ime portala Narod.hr kako bi se reklamirala na internetu.

Naime, kada korisnik u Google tražilicu upiše “Narod.hr”, prvi izbor koji mu se prikaže je onaj na kojem piše “Narod.hr – Vaša Libela.org”, a klik mišem na prikazanu poveznicu ga vodi na portal www.libela.org.

CESI koristi Googleovu uslugu AdWord koja omogućuje korisniku AdWorda da odabere i za određeni novčani iznos ugovori pojedinu riječ koju će koristiti za oglašavanje svojeg “proizvoda”. Primjerice, ako netko ugovori riječ “slatko” kako bi oglašavao sladoled koji proizvodi, Google će onome koji pretražuje riječ “slatko” kao prvi ili drugi izbor (ovisno o uplaćenom iznosu) ponuditi stranicu toga proizvođača sladoleda.

Udruga CESI je, s druge strane, koristeći istu uslugu AdWord, ugovorila riječ “Narod.hr” kako bi onima koji tu riječ upišu u tražilicu Google ponudio stranicu Libela.org! CESI time lažno oglašava svoj portal zlorabeći riječi i brend koji nije njihov – “Narod.hr”, što je protivno ne samo Googleovim pravilima oglašavanja i korištenju usluge AdWord, nego je i kažnjivo i protuzakonito prema hrvatskim zakonima (Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o nedopuštenom oglašavanju: “Zavaravajuće oglašavanje nije dopušteno”, čl. 4. 1.).

Udruga U ime obitelji poduzela je sve pravne korake prema Googleu i prema nadležnim hrvatskim sudovima kako bi se zaustavila manipulacija imenom i ugledom portala Narod.hr.

Prema stranici Alexa koja ocjenjuje čitanost portala, Libela.org se nalazi na 1473. mjestu od svih portala u RH, dok se Narod.hr nalazi na 25. mjestu. CESI koristi čitanost portala Narod.hr kako bi privukla čitateljstvo svojem nisko čitanom portalu, čime nanosi štetu Narodu.hr. Podsjećamo, riječ je o udruzi s 1.5 milijuna kuna prihoda javnog novca. Povjerenstvo za neprofitne medije je udruzi CESI za portal Libela dodijelilo 70.000 kn u 2014. i 2015.

Izvor: narod.hr