Foto: Fah

Udruga U ime obitelji poslala je u četvrtak 29. ožujka dopis glavnom ravnatelju HRT-a g. Kazimiru Bačiću, ravnatelju programa HRT-a g. Renatu Kuniću, v. d. glavnog urednika HTV1 g. Bruni Kovačeviću, Agenciji za elektroničke medije i saborskom Odboru za informiranje, informatizaciju i medije o pristranosti Hrvatske radiotelevizije u izvještavanju o Istanbulskoj konvenciji.

> HRT-ova ‘Tema dana’: Zašto su pozvana dva gosta istog mišljenja?

U ime obitelji je u dopisu ukazala nadležnima na “neprofesionalno, nepotpuno i pristrano djelovanje urednika i novinara određenih emisija na HRT-u u kojima se raspravljalo o ratifikaciji Istanbulske konvencije, a čime je HRT kao javni medijski servis zloupotrebljen kao sredstvo promidžbe ratifikacije Istanbulske konvencije”.

> Pogledajte kako policija i neki mediji manipuliraju brojem prosvjednika!

Iz udruge ističu niz slučajeva izvještavanja HRT-a u posljednja tri tjedna o Istanbulskoj konvenciji koji “predstavljaju grubo kršenje Etičkog kodeksa za novinare i kreativno osoblje HRT-a”.

> GI ‘Hrvatska protiv Istanbulske konvencije’: Drugi prosvjed u četvrtak 12. 4. u 18 sati na splitskoj Rivi

U tri emisije Otvoreno, od 8., 22. i 27. ožujka, veći je broj pozvanih gostiju bio “za” ratifikaciju Istanbulske konvencije nego “protiv” – čime su protivnici ratifikacije stavljeni neravnopravan položaj.

Stajalište protivnika ratifikacije Istanbulske konvencije nije se moglo čuti ni u drugim HRT-ovim emisijama poput Teme dana od 14. ožujka te Studija 4 12. ožujka – ni u jednoj od navedenih emisija nisu sudjelovali gosti koji bi mogli odgovoriti na navode podupiratelja ratifikacije Istanbulske konvencije.

Također, javna televizija je u nekoliko navrata namjerno pogrešno informirala građane – u emisijama Otvoreno od 22. i 27. ožujka, kao i u emisiji Tema dana 24. ožujka, u kojima je kao gošća pozivana isključivo gđa Kristina Pavlović, koordinatorica inicijative “Istina o Istanbulskoj”, a čime se navedena inicijativa “namjerno pogrešno izjednačavala s inicijativom “Hrvatska protiv Istanbulske konvencije” koja je stvarni organizator prosvjeda, a čiji koordinatori nisu dobili pozive u nijednu od navedenih emisija.”, stoji u dopisu.

Kao još jedan primjer namjernog dovođenja javnosti u zabludu U ime obitelji navodi gostovanja gđe Ane Raffai u emisijama Otvoreno 27. ožujka te Tema dana 24. ožujka.

U tim emisijama se gđu Raffai predstavljalo isključivo kao “katoličku teologinju”, a ne kao aktivisticu koja zagovara i predstavlja kampanju za ratifikaciju Istanbulske konvencije. Takvim se postupanjem javnost dovodi u zabludu, s obzirom da se gđu Raffai predstavlja kao nekoga tko nastupa iz pozicije Katoličke Crkve i katolika.”, navode iz U ime obitelji.

U ime obitelji ističe i da “HRT kao javni servis kojeg građani plaćaju nije imao prijenos uživo prosvjeda protiv ratifikacije Istanbulske konvencije održanog 24. ožujka, koji je okupio više tisuća građanki i građana” – što predstavlja oblik cenzuriranja.

Stoga, uzevši u obzir sve gore navedene činjenice, smatramo kako je takvim postupanjem urednika emisija na HRT-u učinjena zlouporaba javnog medijskog servisa, kojeg financiraju hrvatski građani, kao sredstva zagovaranja ratifikacije Istanbulske konvencije.

Neprofesionalno zakidanje javnosti za dobivanje potpunih informacija o Istanbulskoj konvenciji te pristanost i neravnomjernost u izboru gostiju upućuje da se HRT, u suprotnosti s gore navedenim etičkim standardima, svrstao na stranu ratifikacije Istanbulske konvencije.”, zaključuje se u dopisu udruge U ime obitelji.

Izvor: narod.hr