Na zagrebačkoj tržnici Dolac kod spomenika „Kumica“ u srijedu su 53 obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG), koja svoje proizvode nude na zagrebačkim tržnicama, dobili certifikat s oznakom “Proizvodi hrvatskog seljaka” kojima se kupcima jamči da kupuju domaće voće, povrće i druge proizvode iz vlastitog uzgoja.
Svi OPG-ovci s certifikatom “Proizvodi hrvatskog seljaka”, istaknuli su ga na prodajnoj klupi, odjeveni su u žutu majicu i zelenu pregaču, a na glavi imaju zelenu kapu na kojoj piše: “Tržnice Zagreb.”
Certifikate je proizvođačima uručio zagrebački gradonačelnik Milan Bandić istaknuvši da kod njih nema ni “grčkih, ni španjolskih, ni turskih proizvoda, oni prodaju samo ono što su sami uzgojili i proizveli”.
“Tržnica, ili po zagrebački plac, je svojevrsni brend Zagreba, a certificirani proizvođači su duša tog brenda, prepoznati od potrošača i turista. Stvar je prestiža kupovati kod ‘svoje kumice’ gdje je kupac siguran da kupuje kvalitetne, svježe i domaće proizvode”, istaknuo je Bandić, zadovoljan što je danas na Dolcu dvostruko više certificiranih proizvođača nego prilikom prve podjele certifikata u srpnju 2012. godine.
Certificiranim OPG-ovima, Bandić je zaželio da i dalje budu najkvalitetniji dio u ponudi prehrambenih proizvoda na tržnicama, a Zagrepčane i njihove goste pozvao je “da dođu svi na izvorno, domaće, pravo, certificirano na tržnicu Dolac”.
Projekt certificiranja pokrenula je Udruga hrvatskih tržnica 2006. godine kada su imali tek nekoliko proizvođača, a danas ih je diljem Hrvatske certificirano 750. Ideja je projekta očuvati i poticati tradicionalni način izravnog plasmana domaćih i kvalitetnih poljoprivrednih proizvoda od proizvođača do krajnjeg potrošača, te na taj način istaknuti važnost očuvanja i unaprjeđenja hrvatskog ruralnog prostora.
Od 53 proizvođača, kojima je danas uručen certifikat, njih 34 su s područja Zagreba, nešto ih je iz susjednih županija ali ima i OPG-ovaca iz cijele Hrvatske, naveo je predsjednik Udruga hrvatskih tržnica Božo Granić.
Najavio je da će se certificiranje nastaviti i idućih godina kako bi se vratilo povjerenja kupaca da se na tržnicama nudi domaće, svježe i zdravo voće i povrće od domaćih proizvođača.
Tekst se nastavlja ispod oglasa