Završetak Pelješkog mosta do iduće godine, radovi u punom zamahu

Gotovo je mjesec dana prošlo od spajanja zadnjeg segmenta čelične konstrukcije Pelješkog mosta. Sada se radi na njegovom opremanju, a most će biti završen, prema najavama, početkom iduće godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Velike gužve proteklih tjedana na prolasku kroz Neum, kao i otežano prometovanje na dijelu Jadranske magistrale gdje se rade pristupne ceste mostu, pojačale su nestrpljenje svih koji čekaju na konačno nesmetano putovanje ljudi i roba prema krajnjem jugu zemlje.

 

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Opremanje mosta u punom je zamahu: postavlja se ograda za zaštitu od vjetra, nanositi antikorozivna zaštita, završava betoniranje razdjelnog pojasa između dva prometna traka.

– Osim što je ovo jedno od najvećih gradilišta u Europi, posebno je to što most Pelješac prije svega rješava pitanje spajanja teritorija RH s obzirom na to da smo jedina država u EU čiji je teritorij odvojen granicama druge države, rekao je Davor Perić iz Hrvatskih cesta.

Most je sagrađen na seizmički vrlo aktivnom području, izložen je jakim vjetrovima, prvi put u svijetu ovdje su se ugrađivali piloti u jednom komadu u tlo. Pothvat u kojem se sudjeluje jednom ili nijednom u karijeri.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Govorimo o mostu koji je zaista u svjetskim razmjerima jedan mega projekt, mislim da nas svrstava u pet mostova koji su sagrađeni od početka ovo stoljeća i zaista jedinstven po svim karakteristikama, rekao je Igor Džajić, član Uprave Instituta IGH.

Gradili su ga Kinezi, a nadzirali Hrvati. U vrijeme kada je pandemija bila na vrhuncu, ovo je gradilište bila oaza u kojoj su ruku pod ruku radili Kinezi i Hrvati.

– Cijeli nadzor povjeren je hrvatskom konzorciju, što je izuzetno važno jer taj objekt ostaje nama i mi moramo voditi računa da kvaliteta građevine mora biti takva da bi imali i njezinu trajnost na navedenom području što je moguće veću, kako bi troškovi održavanja konstrukcije bili što manji, rekao je Stjepan Lakušić, dekan Građevinskog fakulteta u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Očekuje se da će prometna povezanost olakšati život, poslovanje, a možda i potaknuti doseljavanje i daljnji razvoj turizma.

– Što se tiče turizma, bit će povećanja, ali ne toliko. Da bi ljudi ostali u nekom kraju, trebaju imati profitabilnu aktivnost ne samo dva mjeseca u godini, nego barem deset mjeseci u godini. Da bi imali 10 mjeseci efikasnu aktivnost u nekom kraju, onda moraju imati neke druge uvjete, rekao je ekonomski analitičar Ljubo Jurčić.

Izgradnjom Pelješkog mosta ostvaren je dugogodišnji san povezivanja hrvatskog teritorija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.