Nakon haške presude da u Hrvatskoj nije bilo genocida, zapitali smo se hoće li se i ta formulacija uskoro naći u školskim udžbenicima povijesti, kao što je to bio slučaj s prvom presudom generalima, prenosi HRT.
Tražeći odgovor na to pitanje, HRT-ova novinarka Sunčica Findak došla je do još jednog zanimljivog podatka – da iz udžbenika koji su u uporabi učenici različito uče o tome što je to uopće genocid. No, s obzirom na to da učenike ova tema itekako zanima, bilo bi dobro da se svi usklade kad je riječ o povijesnoj istini i pojmovniku.
Glavni strateg hrvatskog školstva, prof. dr. sc. Neven Budak, smatra da u kontekstu ove presude nema nikakvog razloga dirati u udžbenike. Kaže kako će se ubuduće, zbog želje učenika, gradivo o Domovinskom ratu proširiti te se neće obrađivati na kraju školske godine kad su maturanti mislima već u ispitima.
“U srednjim školama moglo bi se ići na tematske cjeline, koje ne moraju biti kronološki poredane, ali koje bi omogućile da se dublje uđe u pojedine sadržaje tako da bi se moglo ostaviti dovoljno vremena za noviju hrvatsku povijest”, rekao je Budak, voditelj Strategije za obrazovanje i znanost.