U ponedjeljak se Trump na svojoj društvenoj mreži Truth Social javio nevjerojatnih stotinu puta. Počeo je u 11.45 linkom na svoj omiljeni Fox News, a do 13 h uslijedili su deseci poveznica na članke koji ga veličaju; nakon popodnevnog odmora oluja postova je nastavila, pa se pohvalio da je nominiran za Nobelovu nagradu, a objavio je i reklamu za svoj stari reality show Pripravnik – i sve to dok se burza rušila, a Musk proživljavao najteži dan od 2020. Već je skovan ekonomski izraz za njegov atak na ekonomiju – Trumpflacija – a zapravo bi se mogao primijeniti i na njegovu komunikacijsku strategiju. Kao što financijska inflacija nastaje zbog toga što je u opticaju previše novca bez pokrića, tako i do verbalne inflacije dolazi zbog emisije riječi koje ništa ne znače, piše Boris Beck za Večernji list.
>Beck: Što pokazuje Milanovićev izbor klape Sveti Juraj za inauguraciju?
Trump uveo izravnu komunikaciju s javnošću
Ili znače, barem neke od njih, ali kako ih naći? Trump se pridružio Twitteru 2009. i na njemu, dok ga nisu odatle izbacili, tvitao 57.000 puta, i to 8.000 tijekom kampanje 2016. i još 25.000 puta kao predsjednik, stekavši na toj platformi 90 milijuna pratilaca. Ispočetka je objavljivao samo u radno vrijeme, ali od 2013. povećao je frekvenciju objava, tako da su sljedbenici njima bili zasipani dan i noć. Toliku količinu obavijesti nitko nije mogao probaviti – ankete su pokazivale da dvije trećine Amerikanaca misli da predsjednik previše tvita – zbog čega je imao relativno malu čitanost, ali to je nadoknađivao golemom publikom.
Trump je u prvom mandatu uveo da preko društvenih mreža izravno komunicira s javnošću, zbog čega je Bijela kuća ukinula dnevne press konferencije. I više od toga, on tako postaje vijest, i to nekoliko puta na dan, pa nam i sada od jutra do mraka iskače na portalima.
Tolike objave ne može napisati sam, i zna se da mu ih je pisao Dan Scavino, trenutno zamjenik šefa kabineta, a valjda ih i sada piše. No pišu ih i drugi, recimo službenica iz Bijele kuće Sarah Matthews, o čemu je svjedočila pred odborom koji je istraživao pobunu u Washingtonu 6. siječnja 2021, naglasivši da su Scavinovi tweetovi bili “gramatički točniji” od Trumpovih (eto kako je nastala riječ covfefe, koja je upala u Trumpov tweet 6 minuta nakon ponoći 31. svibnja 2017). Bivša tajnica iz Ovalnog ureda Madeleine Westerhout posvjedočila je na sudu da joj je Trump diktirao tweetove i očekivao da neke riječi budu napisane velikim slovom. Rekla je i da Trump nije imao kompjutor u vrijeme prvog mandata ni e-mail, a tweetove bi mu isprintala i odnijela na odobrenje prije objave.
Status Trumpovih objava je mutan poput njega
Status Trumpovih objava je mutan poput njega. Ministarstvo pravosuđa je objavilo da su njegovi tweetovi “službene izjave Predsjednika SAD-a”, ali i da su istovremeno “osobne objave koje nisu u funkciji izvršne državne vlasti”. Trump, koji je izvan svih pravila, remeti i sigurnosne protokole, pa kad osobno tvita – u pravilu nakon radnog vremena i noću – to čini sa svog privatnog iPhonea. Lozinku mu je danski haker Victor Gevers već dvaput provalio: 2016. je bila “yourefired” (otpuštensi), a 2020. “maga2020!”
A odakle Trumpu saznanja o svim tim člancima u kojima mu se dive pa ih dijeli? Zaposlio je 34-godišnju plavušu Natalie Harp, desničarsku tv-voditeljicu, da mu donosi isprintane članke njegovih fanova kako bi se narcistički divio sebi u tom medijskom ogledalu. Poznajući Trumpa, pitat ćemo se ima li između njih dvoje nečega više? Ne, kaže Michael Wolff, američki novinar, autor knjige o zadnjim američkim izborima. Trumpov prvi mandat, tvrdi, prošao je u znaku post-seksa. Sada znamo zašto toliko noću objavljuje.
* Mišljenja iznesena u komentarima osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr.
>Beck: Teško je započeti korizmu nakon što smo se odrekli odricanja
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasa