Ograničenja kretanja i sve druge teškoće koje je donijela pandemija, čini se, potaknuli su epidemiju koja tinja još od prvih valova koronavirusa – iznenadan porast adolescenata koji u pojedinim prigodama, najčešće za vikend, piju velike količine alkohola. Na fenomen rasta broja tinejdžera koji u društvu zbog zabave postaju »vikend-alkoholičari« upozorio je i projekt »Obitelj i mediji«.
Američki centar za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) upozorio je, podsjećaju iz »Obitelji i medija«, da u njihovim istraživanjima naglo raste broj tinejdžera koji kažu da učestalo u kratkim razmacima, najčešće za vrijeme izlazaka i druženja s vršnjacima, imaju naviku konzumacije velikih količina alkohola.
Otprilike polovica ispitanih tinejdžera koji su sudjelovali u istraživanju CDC-a reklo je da je nedavno za vrijeme druženja s vršnjacima pilo veću količinu alkohola u kratku vremenu, odnosno najmanje pet alkoholnih pića. »Mnogi tinejdžeri koji piju alkohol ne čine to na umjeren način, nego često ekscesno. Nadalje, što se u ranijoj dobi počne piti alkohol, veći je rizik od razvijanja sklonosti prema neumjerenoj konzumaciji«, upozoravaju iz »Obitelji i medija«, prenosi Glas Koncila.
Svjetska zdravstvena organizacija krajem 2021. objavila je dokument koji se bavi digitalnim marketingom alkoholnih pića, upozorivši da su oglasi za alkohol posebno opasni za tinejdžere koji ih vrlo često susreću na internetu i društvenim mrežama.
Mnogi psiholozi i sociolozi, podsjećaju iz »Obitelji i medija«, godinama upozoravaju da u reklamama za alkoholna pića jednostavno nije dovoljna usputna napomena »konzumirajte alkohol odgovorno«, nego je u prevenciji tinejdžerskoga ekscesnoga konzumiranja alkohola potrebno više uključiti roditelje i obrazovni sustav. »U tom su problemu ulozi vrlo visoki. Stručnjaci su složni da je u svakom slučaju indiferentnost i podcjenjivanje problema najveća opasnost«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.
Tekst se nastavlja ispod oglasa