Novi program Europske unije za kulturni i kreativni sektor naziva „Kreativna Europa“ predstavljen je na tribini koju je organizirao Svjetski savez mladih Hrvatska povodom svoje prve godišnjice djelovanja u Hrvatskoj, a čiji su prioriteti djelovanje na području kulture, javno zagovaranje, politika mladih prema donositeljima odluka i edukacija potrebna za društveno aktiviranje.
„Iskoristivost novog programa koji traje od 2014. do 2020. godine još je veća od starog programa. Novi program ima na raspolaganju 1, 46 milijardu eura“, rekla je Martina Borovac Pečarević iz Ministarstva kulture i dodala: „Stari program „Kultura“ trajao je od 2007. do 2013. godine. Iz njega pokupili smo sredstva u iznosu većem od četiri i pol milijuna eura, a iz programa „MEDIA“ 3,3 milijuna eura. To je za naše uvjete zaista velika brojka.“.
Unutar novog programa dva su zasebna programa, tzv. podprogram „Kultura“ i podprogram „MEDIA“. Najavljen je i treći program od 2016. godine, međusektorski program namijenjen olakšavanju pristupa financijama poduzećima u kulturi.
Pečarević je naglasila da se Europska komisija odlučila za izmjene „zato što je poznato da je kulturni i kreativni sektor jedan od najbrže rastućih svjetskih i europskih sektora“, a na pitanje iz publike o tome tko može prijaviti projekt odgovorila je: „ Svi se mogu prijaviti, a važno je da je vaša djelatnost vezana za kulturu. Ključ je međunarodna suradnja, a naglasak je na europskoj politici susjedstva“.
Tribina je organizirana kao dio tjedna predavanja, okruglih stolova i radionica koji traje od 17. do 23. ožujka u Zagrebu. Riječ je o projektu „Mladi probijaju granice – iz dostojanstva prema boljem društvu“, a sufinancirala ga je Europska komisija.
Povjerenica EK za obrazovanje, kulturu, višejezičnost i mlade Androulla Vassiliou navela je da financiranje EU pomaže tisućama umjetnika i profesionalaca kulturnog sektoa u privlačenju nove publike i prekograničnoj suradnji.
Tijekom tribine predavanje je održala Martina Petrović, voditeljica MEDIA deska Hrvatske iz Hrvatskog audiovizualnog centra. Objasnila je kako se donosi odluka nakon provedenog natječaja: „Kriteriji su jasni. MEDIA gleda iskustvo, tko je producirao neki film. Ako nemate početno iskustvo, udružite se s drugom produkcijskom kućom koja ga ima, što je dozvoljeno“.
Na pitanje o tome kolika je politička infiltriranost HAVC-a, Petrović je odgovorila da je ranije bilo veće političko odlučivanje. „Veći je dio financiranja HAVC-a od operatera i televizijskih kuća, a drugi je dio od Ministarstva kulture. Sada se stvari mijenjaju i daju se šanse debitantima“, zaključila je Petrović.
Mladen Špehar iz Ministarstva kulture predstavio je nazočnima tzv. podprogram „Kultura“ u kojem su najzanimljiviji projekti suradnje, kako je naglasio. „Oni podrazumijevaju partnere u drugim europskim državama. Važno je imati partnere od povjerenja. Uvijek je naglasak na suradnji s europskim partnerima“, rekao je Špehar.