2. ožujka 1975. Ivo Dulčić – najveći moderni hrvatski slikar sakralnih tema

Foto: hr.radiovaticana.va

Ivo Dulčić najveći je moderni hrvatski slikar sakralnih tema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na današnji dan 2. ožujka 1975. umro je u Zagrebu hrvatski slikar Ivo Dulčić. Ovaj rođeni Dubrovčanin u svojim slikama izražavao je vrlo profinjen osjećaj za boju i teksturu. U hrvatskom slikarstvu ostat će zabilježen kao jedan od rijetkih poslijeratnih slikara koji je njegovao sakralne teme. Bio je to izraz njegove duboke kršćanske vjere koje se nije odrekao ni u najtežim danima bezbožnog komunizma.

Spomenik Ivu Dulčiću u Brusju, foto: Dejan Sekuloski, commons.wikimedia.org

Ivo Dulčić rodio se 11. kolovoza 1916. godine u Dubrovniku. Studirao je pravo. Crtao i objavljivao karikature u Dubrovniku 1934. Na Akademiju u Zagrebu upisao se 1941. Studij napušta 1946. godine i seli se u Dubrovnik. Od 1955. godine boravi u Zagrebu i Dubrovniku.

Njegovi rani radovi slijede pouke Ljube Babića i kolorističkog intimizma koji je u hrvatskom slikarstvu prevladavao u četvrtom desetljeću. Početkom pedesetih godina rasvjetljuje paletu, slika dubrovačke krajolike i interijere u kojima osobitu pozornost pridaje samostalnosti boje. Od tada u njegovu djelu prevladava snažni, ali odmjereni kolorizam, utemeljen na nanosima čiste boje, što odaje srodnost s fovističkom estetikom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Premda je u svojem slikarstvu zaokupljen klasičnim motivima (krajolik, mrtva priroda, figuralna kompozicija, portret), Dulčić ih, počevši od sredine pedesetih godina, komponira u skladu s konceptom prostora koji se najizrazitije iskazivao u enformelu: skupine likova viđene odozgo, svedene su na ritmizirane mrlje boje i zajedno s elementima krajolika sugeriraju neograničen prostor.

U tim godinama Dulčić se nalazi na granici nefigurativnog i figurativnog predočavanja, dopuštajući ponekad da prevagne prvo. U portretima je također izraziti kolorist koji gradi slikarsku skladbu na temelju ornamentaliziranih mrlja. Figurativne je naravi i njegovo sakralno slikarstvo, također intenzivnih boja i počesto stiliziranih oblika, a gdjekada isto tako prožeto novim vrednovanjem prostora.

Već prvim svojim sakralnim djelom, velikom freskom Krist Kralj u crkvi Gospe od zdravlja u Splitu (1959), unio je likovni modernitet u sakralne prostore u nas. Slijedili su tematski različiti radovi sakralne naravi u raznim tehnikama (ulje na platnu, mozaik, vitraj) u crkvama u Zagrebu, Dubrovniku, Sarajevu, Essenu, Košljunu, Gučoj Gori, Kreševu, Podmilačju i Brusju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ivo Dulčić najveći je moderni hrvatski slikar sakralnih tema.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.