22. srpnja 1894. Pariz – kako je izgledalo prvo automobilsko natjecanje u povijesti?

Foto: autoportal.hr

Događaj je službeno imao naziv “Natjecanje kočija bez konja”, jer su u to vrijeme još tako nazivali automobile. Prijavila su se čak 102 natjecatelja. Osim benzinskog, bilo ih je na parni pogon, pa čak i na električni. Danas se električni pogon automobila smatra novošću, a malo je poznato da su električni motori ušli u upotrebu kod automobila još u 19. stoljeću, znatno prije nego benzinski. Pobjednikom je proglašen Peugeot Type 7, na benzinski pogon. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

 

Na današnji dan 1894. održano je prvo automobilsko natjecanje u povijesti. Vozilo se od Pariza do Rouena, glavnog grada pokrajine Normandije. Staza je bila dugačka ukupno 127 kilometara. Događaj je službeno imao naziv “Natjecanje kočija bez konja”, jer su u to vrijeme još tako nazivali automobile. Organizator je bio Pierre Giffard, urednik utjecajnih novina “Le Petit Journal”. Prijavila su se čak 102 natjecatelja, uplativši 10 franaka ulazne naknade. Tadašnji automobili (“kočije bez konja”) imali su različite vrste pogona.

Osim benzinskog, bilo ih je na parni pogon, pa čak i na električni. Danas se električni pogon automobila smatra novošću, a malo je poznato da su električni motori ušli u upotrebu kod automobila još u 19. stoljeću, znatno prije nego benzinski. Samo 21 vozilo kvalificiralo se za utrku. Krenuli su sa starta na današnji dan u 8 sati ujutro, s pariške lokacije Porte Maillot. Prvi je na cilj u Rouenu došao francuski markiz de Dion, bogati vlasnik tvornice za izradu automobila “De Dion-Bouton”, u to vrijeme najveće na svijetu. Trebalo mu je 6 sati i 48 minuta do cilja i vozio je prosječno oko 19 kilometara na sat. Međutim, on nije proglašen pobjednikom jer je njegovo vozilo imalo parni pogon.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Organizatori su takav pogon smatrali nedostojnim pobjede, jer je parni stroj zahtijevao ložača koji je ubacivao ugljen za vrijeme vožnje. Vozilo markiza de Diona zapravo je bilo sličnije traktoru nego automobilu. Pobjednikom je zato proglašeno drugo vozilo koje je došlo na cilj i to samo 3 minute kasnije. Bio je to Peugeot Type 7 u vlasništvu Georgesa Lemaîtrea. Taj je automobil imao motor s dva cilindra, postavljena u obliku slova V i zapremnine 1282 kubična centimetra. Razvijao je 3.7 konjskih snaga i imao maksimalnu brzinu od oko 20 km/h. Drugo mjesto također je zauzeo jedan Peugeot, čime je ta tvrtka zabilježila prvi veliki uspjeh u povijesti automobilskih natjecanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.