Damir Očko predstavlja Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu

Multimedijalni umjetnik Damir Očko predstavljat će Hrvatsku na ovogodišnjem, 56. Venecijanskom bijenalu, međunarodnoj izložbi vizualne umjetnosti, projektom “Studije drhtanja: Treći stupanj”, kojim se nastavlja njegovo istraživanje ljudskog tijela kao društvenog i političkog subjekta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Očkov nastup, u kustoskoj koncepciji francuskog kritičara i kustosa Marca Bembekoffa, priredit će se u Palači Zorzi, s video radovima “TK”, premijerno predstavljenim u Grazu, te “Treći stupanj” koji se nadovezuje na prvi i nastaje posebno za hrvatski paviljon u Veneciji.

Oba rada pokrivaju područje mog interesa i razmišljanja o ljudskom tijelu kao političkom subjektu, o tome što danas znači biti tijelo u društvenom kontekstu, rekao je u srijedu Očko na konferenciji za novinare u Ministarstvu kulture. “TK” propituje naš odnos prema kontroli i što kontrola znači u društvenom kontekstu, kroz prikaz drhtanja tijela zbog Parkinsonove bolesti i izloženosti ekstremno hladnim uvjetima govori o potrebi da se kontrola zadrži do maksimuma, dok se “Treći stupanj” bavi ulogom umjetnika u samom procesu stvaranja tih radova, objasnio je.

Po njegovim riječima, nakon nastanka prethodnog rada počeo je moralno propitivati vlastiti umjetnički proces, s obzirom na to da je s ekipom, obučen od glave do pete, snimao nešto što je od ljudi tražilo zahtjevno i ekstremno iskustvo. Propitivanje samog sebe u odnosu prema tjelesnosti i umjetničkom procesu bit će podtekst novoga rada, dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kustos Marc Bembekoff smatra osobito zanimljivim što Očko stvara u napetosti između poetskog i političkog, sa snažnim subjektivnim pristupom kreiranja rada počevši od specifičnog konteksta. U ovom ludom svijetu važno je vidjeti kakva je umjetnikova poetska vizija i jedan drugačiji pogled na složena vremena u kojima živimo, ustvrdio je Bembekoff, koji je s Očkom surađivao još 2012. tijekom Festivala hrvatske kulture u Francuskoj i njegove samostalne izložbe u Palais de Tokyo.

Siguran je da će venecijanski nastup biti veliki korak za hrvatsku umjetnost, koju je dobro upoznao kada je prije tri godine došao u Hrvatsku kao skaut za Festival. “Hrvatska umjetnička scena nije dovoljno poznata, a i ja sam bio iznenađen koliko je ona vitalna, od jakih povijesnih pokreta do suvremene scene s koje sam upoznao mnoge zanimljive umjetnike”, istaknuo je.

Ocijenio je kako Očko već ima međunarodnu pozornost, što potvrđuje i to da je Okwui Enwezor, umjetnički direktor ovogodišnjeg Bijenala, već izrazio zadovoljstvo što je upravo taj hrvatski umjetnik izabran za tu manifestaciju. Očkovi radovi relevantni su i u kontekstu koncepta kojega je Enwezor razvio za Bijenale pod nazivom “Sve budućnosti svijeta”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zamjenik ministrice kulture Berislav Šipuš podsjetio je kako je ovogodišnji izbor rezultat javnog poziva, na koji se prijavilo petnaest kandidata, a u okviru kojega je ove godine napravljen još jedan ‘korak naprijed’ u proceduri. Prijave smo otvorili inozemnim kustosima, što pokazuje nastojanja Ministarstva da proces bude još transparentiji, a i našim je umjetnicima je još veće priznanje što se predstavljaju kroz prizmu inozemnog kustosa ili kustosice, ustvrdio je.

Rekao je kako Ministarstvo kulture u financiranju “ostaje na poziciji čuvanja troškovnika”, za realizaciju je predviđeno 800 tisuća kuna, a za najam prostora će se odobriti posebna sredstva – u protekle tri godine ukupni trošak za hrvatski nastup u Veneciji kretao se oko milijun kuna.

Damir Očko (1977.) u posljednjih se deset godina afirmirao na domaćoj i inozemnoj sceni, njegovi video radovi, filmovi, poezija i djela na papiru nedavno su bili izloženi u Dublinu, Grazu, Parizu, Salernu, Dusseldorfu. Sudjelovao je na brojnim skupnim izložbama s institucijama, a djela mu se nalaze u mnogim svjetskim javnim i privatnim zbirkama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marc Bembekoff ravnatelj je Centra suvremene umjetnosti La Halle des bouchers u gradu Vienne na jugoistoku Francuske, a prije toga je bio kustos Palais de Tokyo i Muzeja Rodin u Parizu, pomoćnik kustosa FRAC-a (Regionalnog fonda za suvremenu umjetnost) regije Champagne-Ardenne i pomoćnik kustosa za film pariškoga Centra Pompidou. Kao nezavisni kustos organizirao je brojne izložbe uključujući projekte s kolektivom Le Bureau.

U žiriju, koji je odabrao Damira Očka za Venecijanski bijenale čiji je lipanjski termin pomaknut na svibanj, bili su Branko Franceschi (predsjednik), Iva Rada Janković, Sunčica Ostoić, Berislav Šipuš i Nevena Tudor Perković, a pojedinosti vezane uz projekt, mjesto održavanja te datum i vrijeme otvorenja znat će se u travnju ove godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.