Natjecateljski program Dana hrvatskog filma u ponedjeljak, uz filmove svih rodova autora različitih generacija, donosi i novi dokumentarac Darija Juričana “Gazda: Početak”, u kojemu autor nakon Ivice Todorića i Konzuma donosi priču o Miroslavu Kutli.
Juričanov drugi film iz serijala Gazda opisuje se kao “priča o Agrokoru prije Agrokora, o debaklu privatizacije, tranzicije i pravosuđa te nasljeđu koje i danas baštinimo”.
“Kroz sjećanja osnivača HDZ-a, ‘petog ortaka’ i mnogih drugih, Juričan u filmu pokazuje tko je i kako devedesetih zagospodario Hrvatskom, preoteo sve njezine resurse, a narod izložio posvemašnjoj financijskoj i duhovnoj bijedi”, stoji u najavi festivala.
Tu je i kratki igrani film Alda Tardozzija “Siguran let”, obiteljska komedija s Lanom Barić, Bojanom Navojcem, Kajom Šišmanović, o zabrinutoj majci koja pokušava organizirati da članovi obitelji na putu za Australiju iz sigurnosnih razloga ne putuju u istom avionu.
“Film uveseljava dobrom dramaturgijom i napokon uspjelim dijaloškim razmjenama, a ispod površine otkriva i neke psihološki neuralgične točke obiteljskih odnosa”, najavljuju s Dana hrvatskog filma.
Obitelj je temeljna instanca prema kojoj se referira i Kristina Baticeli u svom filmu “Crna ovca Bistrička”, u kojem otkriva kako je to biti deklarirana ateistica iz mjesta koje počiva na vjerskim uvjerenjima svojih žitelja i katoličkom turizmu.
Dokumentarna kategorija donosi i novi dokumentarac filmskog kritičara i redatelja Arsena Oremovića “Tak kak je”, o ocu koji se unatoč sustavu i bivšoj supruzi ne želi odreći kćeri koju nije vidio godinama.
U utrci za nagrade danas sudjeluju i kratki igrani film nagrađivane Judite Gamulin “Marica”, u kojem Mirela Brekalo interpretira čistačicu koja pokušava pobjeći od posla i konfliktne obitelji, te “Sitnica” Mladena Stanića o odnosu oca i kćeri.
Tu su još animirani “Aerodrom” majstorice crtanja na staklu Michaele Müller i eksperimentalni film “Kartograf” Darije Blažević.
Konkurencija trećeg dana festivala u kino Tuškanac donosi i spotove Dalibora Barića i Martine Meštrović za pjesme Detoura (Bez tebe) i Pips Chips & Videoclipsa (3PM). Barić se predstavlja i spotom za pjesmu Duhova “Tvoja mama to radi” te Kojota “Nova riječ”.
Od namjenskih filmova na programu su edukativni filmovi u produkciji Blanka te režiji Marka Bičanića i Karla Voriha, metatelevizijska reklama Ivan-Gorana Viteza “Televizija budućnosti” s televizijskim licima poput Đele Hadžiselimovića, Olivera Mlakara, Milana Sijerkovića, Joška Lokasa, Tarika Filipovića, Roberta Knjaza.
Kasnovečernji termin Kina Tuškanac rezerviran je za filmove programa “Izvan okvira” – još jedan film iz svijeta mladih Igora Jelinovića “Sandra i Marina”, dokumentarac “Doma za Božić” Tomislava Đurinca, autorovo intimno otkrivanje pred obitelji, eksperimentalni film Zorka Sirotića Trenodija za žrtve Hirošime i dokumentarni “Nonna” Maria Pućića.
Ljetna pozornica Tuškanac prikazuje “Putovanje” Bogdana Žižića iz 1972. godine, u kojemu glume, među ostalima, Ivica Vidović, Fabijan Šovagović, Nada Subotić i Zvonko Lepetić.
Nakon toga slijedi konkurencija, s filmovima “U plavetnilo” Antonete Alamat Kusijanović, epizoda iz nove, još neprikazane sezone uspješne dokumentarne serije “Betonski spavači” Saše Bana posvećena Zagrebačkom velesajmu i “Završni krug” Vladislava Kneževića, djelo o svojevrsnom postupnom oslobađanju pokretom nastalo u suradnji s japanskim plesačem i koreografom svjetskog glasa Takaom Kawaguchijem.