Na ovogodišnjem 26. izdanju Dana hrvatskog filma koje će se održati od 16. do 20. lipnja u Zagrebu posebna pažnja pridat će se kratkometražnim domaćim klasicima koji se rijetko imaju prilike vidjeti u kinima i u restauriranom obliku.
Ukupno četrnaest digitalno restauriranih filmova pod zajedničkim nazivnikom “Obnovljena baština” stiže s arhivskih polica ravno na velika platna Dana hrvatskog filma. Svaka projekcija u sklopu natjecateljskog programa započet će tako nekim znamenitim kratkišem – igranim, dokumentarnim, animiranim ili eksperimentalnim – s kojega su meštri restauratorskoga zanata prethodno skinuli tragove godina i sjenu starosti.
Riječ je redom o ostvarenjima slavnih redatelja čijem antologijskom statusu nije naškodio zub vremena, bilo da su nastali u danima one međuratne i još uvijek nijeme kinematografije, poput Miletićeva Zagreba u sjeni velegrada iz 1934, ili u nekom od poslijeratnih desetljeća dvadesetoga stoljeća, poput filmova Babaje, Krelje, Papića, Žižića, Vukotića, Galete, Marušića, Zimonića i drugih suvremenijih autora.
Među naslovima koje će biti moguće pogledati u okviru programa Obnovljena baština nalaze se i Ljubav, kratkometražni igrani film Ante Babaje iz 1963. u kojem Bog Amor krstari gradom i strelicama nasumično pogađa muškarce i žene, izazivajući komične obrate dok na kraju ne ostane bez posla te sfaĩra 1985-1895, epohalni eksperimentalni filmski rad Ivana Ladislava Galete (1971.-1984.) posvećen sjećanju na Odiseju u svemiru 2001. u kojem glasovita Kožarićeva kugla postaje ironijskim surogatom mističnoga monolita. Program također donosi kratkometražni dokumentarni film Krste Papića Charter let br…. iz 1975. koji se bavi problemom prekobrojne i nezbrinutne odrasle ženske djece u pasivnim krajevima bivše Jugoslavije, a koji se nerijetko rješavao dogovorenim udajama za situirane apatride u prekomorskim zemljama. Film prati četiri djevojke iz Dalmatinske zagore, koje su se nakon dopisnog upoznavanja s budućim muževima odlučile skrasiti u Australiji te istodobno pokazuje ne baš krasno naličje njihove buduće egzistencije u novoj inačici patrijarhata. Tu je i niz kultnih animiranih naslova, poput Ars Gratia Artis (1970.) Dušana Vukotića koji nas vodi u čudan izvanvremenski pejzaž i otvara iznenađujuće prozore u svijet mašte te Maske crvene smrti iz 1969. Pavla Štaltera i Branka Ranitovića nastale prema istoimenoj priči Edgara Allana Poea.
26. DHF održat će se od 16. do 20. lipnja u kinu Tuškanac, na Ljetnoj pozornici Tuškanac, u Centru za kulturu Trešnjevka, Parku Stara Trešnjevka i na Akademiji dramske umjetnosti – Frankopanska 22.
Tekst se nastavlja ispod oglasa