U okviru klasične stilističke koncepcije Stalnog postava zagrebačkog Muzeja za umjetnost i obrt (MUO) u utorak navečer otvorena je izložba “Draw Attention! – Izložba za crtanje” japanske umjetnice Akiko Sato, koja je u tom prostoru proteklih tjedana i stvarala svoja nova djela.
Stalni postav zagrebačkog Muzeja umjetnici je, koja s obitelji više godina živi u Hrvatskoj, poslužio kao inspiracija za novu seriju radova, crteža kao elementarnog alata likovnog mišljenja i izražavanja kojim se prvi put predstavlja javnosti.
Na temelju izloženih predmeta iz muzejskih zbirki Sato je napravila seriju ambijentalnih crteža koji, ovješeni u izložbenim dvoranama, ulaze u odnos sa svojim izvorom inspiracije i stvaraju jedinstvene prostorne kompozicije.
Po riječima kustosice izložbe Jasmine Fučkan, idejnu osnovu ne čini izravna konfrontacija tradicionalne stilistike s poljem medijske kulture, niti izložba progovara višemedijskim jezikom suvremene umjetnosti, već pronalazi suptilan način za propitivanje tradicionalnih kodova vizualnosti sa stajališta suvremenosti.
Fučkan smatra kako izložba igra na kartu jačeg aduta od pukog poziva na razgledavanje, a to je šansa za ostvarenje izravnog iskustva.
“Publiku se poziva da nastave putem kojim je Akiko počela, na samostalnu crtalačku avanturu”, napomenula je.
Kako bi izrazila snažne osjećaje i dala svojim crtežima dublje, psihološko značenje umjetnica je odabirala figuralne motive, ponajviše razne varijante ljudi i životinja, od mitoloških ili sakralnih junaka i alegorija do građanskih portreta, komemorativnih poprsja i dekorativnih figurina.
Otvorivši izložbu, zagrebački gradonačelnik Milan Bandić rekao je kako “nadahnuta i intuitivna djela japanske umjetnice koja je nakon niza adresa za život odabrala Zagreb, uspostavljaju odnos između prošlosti i sadašnjosti, samog djela i njegova promatrača”. Izrazio je uvjerenje da će posjetitelji MUO-a uživati “u istraživanju kreativnih veza između tradicionalnog i suvremenog”.
Akiko Sato (1967., Mie, Japan) studirala je unutarnji dizajn u Tokiju, a kiparstvo je diplomirala u Seattleu. Više je godina boravila u New Yorku, gdje je sudjelovala u nizu izvedbenih projekata kao autorica scenografije i kostimografije za istaknute multimedijalne plesne trupe (za Gabri Christu i Danz Aiusu te Tracie Morris).
U Hrvatsku se preselila 2003. godine, a među njenim zapaženijim izlaganjima bila je instalcija Sklonište za osjećaje u Gliptoteci HAZU (2008.) i ‘work in progress’ intervencija Crvene kockice na Kineskom zidu na splitskom salonu (2013.).
Izložba, koja je dio ciklusa “Suvremeni umjetnici u Stalnom postavu MUO”, bit će otvorena do 31. ožujka.
Tekst se nastavlja ispod oglasa