Site icon narod.hr

(FOTO) Marijanski zavjet za Domovinu stigao do Požege: Pozivaju sve da im se pridruže!

Foto: Marijanski zavjet za Domovinu

Marijanski zavjet za Domovinu nastavlja svoje ovogodišnje hodočašće. Nakon što su u petak hodočasnici prohodali dionicu od Svilaja do Slavonskog Broda, gdje su posjetili svetište Gospe Brze pomoći te se pred spomenikom “Uplašena djevojčica” pomolili za djecu poginulu u Domovinskom ratu, u subotu je slijedio put od Slavonskog Broda do Svetišta Gospe od Suza u Pleternici, a u nedjelju put od Pleternice do Požege.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Hodočasnički dan 14. lipnja 2019. započeo je Sv. misom u 7h u Svilaju u župi Imena Marijina. Nakon mise, krenuli smo prema Oprisavcima moleći žalosna otajstva Gospine krunice. Zatim smo izmolili Zlatnu krunicu Srcu Isusovu. U Oprisavcima smo posjetili crkvu i okrijepili se. Put smo nastavili preko mjesta Trnjanski Kuti, gdje smo bili uranjeni svatovski gosti te smo se pomolili za mladence koji se sutra žene. Dalje smo nastavili put prema Ruščici, Gornoj Vrbi i odredištu dana – Svetištu Gospe Brze Pomoći u Slavonskom Brodu.

U Ruščici smo se pomolili kod spomenika poginulim hrvatskim braniteljima.

U Gornjoj Vrbi smo se pomolili kod spomenika poginulim braniteljima te se okrijepili u prostorima Općine, gdje nas je primio Načelnik Općine Gornja Vrba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stigavši u Slavonski Brod, pomolili smo se u svetištu Gospe od Brze Pomoći.Zatim smo krenuli prema prostorima HVIDRA-e, gdje su nam članovi 108. brigade pripremili ručak.

Nakon kratkog odmora i predaha, krenuli smo na Večer proze.” – opisali su hodočasnici svoj put.

Održana večer proze u Slavonskom Brodu

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“14. lipnja 2019. u 20h u prostorima HVIDRA-e Slavonski Brod održana je Večer proze s Goranom Hillerom, koji je pisao o svome zarobljeništvu tijekom Domovinskog rata, i Zoranom Stojanovićem. Uz lijepu glazbenu pratnju, ove smo večeri čuli puno zanimljivih proznih tekstova. Prekrasna večer puna vrijednih svjedočanstava, među kojima su i ona teška, ali su to svjedočanstava koja obogaćuju. Stoga ih vrijedi čuti i pročitati.” – ističu iz Marijanskog zavjeta.

15. lipnja – Hod od Slavonskog Broda do Pleternice

U subotu je hodočasnički dan započet je Sv. misom u svetištu Gospe od Brze Pomoći u Slavonskom Brodu.

Na početku rute u Slavonskom Brodu hodočasnici su posjetili spomenik uplašenoj djevojčici i pomolili se za poginulu djecu. u Slavonskom Brodu je poginulo najviše djece u Domovinskom rat – njih 28, tj. 32, ako se broji cijela okolica.

“Zatim smo krenuli preko Brodskog Varoša do Sibinja. U Sibinju smo se pomolili u crkvi i kod spomenika hrvatskim braniteljima, te se okrijepili okrjepom koju su nam pripremili predstavnici Općine Sibinj.

U Starom Slatiniku nam je organiziran ručak – odličan lovački gulaš pripremili su predstavnici lovačkog društva u suradnji s predstavnicima Općine Brodski Stupnik u mjesnom domu u Starom Slatiniku. Nakon gulaša, zasladili smo se kolačima i osvježili domaćim jagodama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kratko smo pogledali i zbirku zavičajne baštine u Starom Slatiniku. Donosimo dio dojmova naših hodočasnika, koji su ostali zapisani u knjizi dojmova: “Ovo je za mene bilo predivno iznenađenje. Divno je vidjeti očuvanu zbirku koja svjedoči jedno ne tako davno vrijeme, vrijeme u kojem su se cijenili ručni radovi, u kojem se živjelo skromno, ali u kojem je Bog bio na prvom mjestu. Vidi se to po mnogim detaljima i u ovoj vašoj lijepoj zavičajnoj zbirci. Hvala vam dragi domaćini, na svemu. Mi krećemo dalje, nosimo vas u svojim koracima i molitvama. Čuvajte i njegujte i dalje našu hrvatsku tradiciju. Prenosimo to i našim mladima. Želja je to i nakana i našeg Marijanskog zavjeta za Domovinu. Neka vas Bog blagoslovi i čuva.”

Nastavili smo dalje kroz šumski put prema Krajačićima. Prošli smo kroz poučnu stazu i križni put na tom poljskom putu te izašli ponovno na cestu te dalje prem Pleternici.

Na putu prema Pleternici, zastali smo na okrjepu i na lijepom ranču Čondić u Kadanovcima, gdje su nas počastili te smo se kratko podružili i zapjevali.

Na dolasku u Pleternicu, pomolili smo se kod spomenika poginulim braniteljima, te smo ušli s pjesmom u svetište Gospe od Suza. Pomolili smo se, te nam je upravitelj svetišta i župnik ispričao o samom svetištu i štovanju Gospe od Suza. Nakon toga, smjestili smo se u smještaj te otišli po večeru, šaran na rašljama u sklopu lokalne manifestacije fišijade u Pleternici, koja se odvijala navečer, a Grad Pleternica nam je osigurao večeru.” – istaknuli su iz Marijanskog zavjeta.

Nedjelja: Od Pleternice do Požege

Hodočasnici su ovako opisali svoj nedjeljni put:

Na blagdan Presvetog Trojstva dan je započet Sv. misom u Marijanskom svetištu Gospe od Suza u Pleternici.

Nakon mise krenuli smo preko Kuzmice i Vidovaca, prema odredištu današnjeg dana, Požegi.

U Kuzmici su nas dočekali brojni župljani sa župnikom, koji su pripremili okrjepu, dočekali nas s pjesmom, a zatim u velikom broju krenuli s nama i hodočastiti do Požege. Njih 15-ak, a među kojima je bilo i obitelji s djecom, pridružili su se hodu, molitvi i pjesmi, hodeći po suncu zajedno s ostalim hodočasnicima. Na našu radost, hodočasnička kolona time se znatno produžila tako da nas je od tog mjesta do Požege oko 50 na hodočašću sudjelovalo ovog dana u hodu.

U Kuzmici smo se pomolili kod spomenika poginulim braniteljima i križnog puta pokraj crkve podignutog njima u spomen, te smo krenuli prema Vidovcima.

U Vidovcima smo saznali nešto više o 123. brigadi od jednog od njenih pripadnika iz Vidovaca, koji već nekoliko godina hoda s nama na Marijanskom zavjetu, te se pomolili kod spomenika poginulim braniteljima – za 122 poginula pripadnika 123. brigade. Spomenik se nalazi kod nogometnog igrališta u Vidovcima, na mjestu gdje su se u lipnju 1991. godine prvi puta okupili dragovoljci ove postrojbe.

Ondje smo se u ovom vrućem ljetnom danu i osvježili.

Zatim smo nastavili prema župnoj crkvi u Vidovcima, gdje nas je dočekao župnik te smo se zajedno pomolili. Uz litanije Presvetom Trojstvu, čiji smo blagdan proslavili, izmolili smo i jednu staru tradicionalnu molitvu koju nam je župnik predstavio, a koja se počela moliti kroz održavanje misija, koje su nekada bile organizirane po župama:

Molitva životne mudrosti

Život kratak, a smrt stalna, ja joj ne znam dan ni čas, ako gubim vrijeme sada, može propast i moj spas.

Imam samo jednu dušu, nju mi dade vječni Bog, Prodadne li ona ludo, nema većeg od zla tog.

Bog me vidi, Bog će sudit, Il u pak’o il u raj, il’ u raju divna slava, il’ u paklu strašan vaj.

Sve se jednom svršit mora, Al’ vječnost ostaje. il’ u raju divna slava, il’ u paklu strašan vaj.

Spasitelju moj raspeti, Duši mojoj sada daj, Pokajanje, oproštenje, poslije smrti vječni raj.

Došavši u Požegu, pomolili smo se kod spomenika braniteljima te završili dan molitvom u katedrali, saznavši još poneke informacije o katedrali od kapelana.

Pozdravili smo se s brojnim župljanima župa kojima smo prolazili, od kojih je najviše njih bilo iz Kuzmice, te ponešto i iz Vidovaca, te im zahvalili za spremnosti da budu dio Marijanskog zavjeta, kroz pripremu okrjepe, druženje uz svirku i pjesmu, lijepe riječi podrške, i, ono što uvijek najviše naglašavamo, kroz pridruživanje hodočasnicima u hodu, žrtvi i molitvi. Pozivamo i sve vas da se pridružite i doživite zajedništvo ovog velikog zajedničkog hoda našom domovinom, hoda u malenosti, kojim Bog već sada čini velika djela za svakog od nas, i za cijeli naš narod i domovinu.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE