Site icon narod.hr

Ivana Lulić, ravnateljica OŠ Ružičnjak: Naša škola njeguje katoličke vrednote i potiče duhovnost kod djece, no otvorena je i za sve ostale

OŠ Ružičnjak prva je osnovna škola za djevojčice u Hrvatskoj, koja je prošle jeseni krenula s prvim razrednim odjeljenjem, a nalazi se u zagrebačkom Podsusedu. Model edukacije koji Roditeljski institut za odgoj i obrazovanje (RINO) planira provoditi u školi za djevojčice uspješno se provodi u nekoliko stotina škola diljem svih pet kontinenata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glavne značajke ovakvog načina odgoja i obrazovanja su: naglasak na obitelji, osobni pristup, nastavnici kao uzor, mentorstvo, cjeloviti odgoj i obrazovanje, obrazovanje koje stvara lidere i doprinos društvu.

Za Narod.hr Ivana Lulić, dipl. inf., ravnateljica OŠ Ružičnjak govori o prvoj godini rada, posebnostima, nastavi i planovima.

Narod.hr: Kako je nastala OŠ Ružičnjak?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ivana Lulić: OŠ Ružičnjak je nastala kao plod inicijative roditelja koji su se udružili u RINO institut kako bi djeci omogućili izvrsnost u obrazovanju uz cjelovit odgoj, koji podrazumijeva rad na razvoju osobnosti i karaktera te rast u vrlinama te obuhvaća sve dimenzije osobe: intelektualnu, duhovnu, psihičku i tjelesnu.

Roditelji su prvi i najvažniji odgajatelji svojoj djeci te su prvenstveno oni odgovorni u kakvu će osobu njihovo dijete jednog dana odrasti. No, da bi se roditeljima pomoglo da zaista to i ostvare, da djeca izrastu u osobe koje su sretne u privatnom i profesionalnom životu, osnovana je naša škola. Uspjeh dolazi upravo iz suradnje ova dva okružja – obitelji i škole, koja moraju biti komplementarna.

Narod.hr: Ove školske godine krenuli ste s radom?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ivana Lulić: Tako je, u jesen 2015. godine je Škola krenula s radom. Upisali smo djevojčice u prvi i drugi razred.

Evo nastavna godina gotovo je na izmaku i brzo ćemo joj gledati u leđa. Kada se baci pogled unatrag godinu dana, kada smo u ovo vrijeme imali dvije sigurne učenice za Školu i Školu u građevinskim radovima bez dozvole, s ponosom možemo reći kako sada zaista imamo Školu koja je sazdana na dobrim temeljima. No, bez obzira što je dosada puno napravljeno, treba ustrajati da Škola i dalje raste u svojim posebnostima, stručnom unapređenju i kvaliteti.

Kao i u svakoj organizaciji, najvažniji su dio upravo djelatnici. Možemo biti zahvalni i ponosni na naše djelatnice, a pogotovo na djelatnice koje su radile u odgojno-obrazovnom radu s učenicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izrazito nam je drago gledajući naše učenice kada dolaze u školu. Dolaze s osmjehom na licu i radosti u srcu. Često puta su ljutite kada roditelji dolaze po njih u školu na kraju dana, jer bi htjele još malo plesti šalove, glumiti, pjevati i plesati, peći kolače, čitati, rolati se, penjati se po drveću, skakati po livadi, istraživati prirodu i trčati za leptirima. To je najbolji pokazatelj kako smo uspjeli od Škole stvoriti pozitivno i poticajno okružje za našu djecu i za nas roditelje također.

Narod.hr: Koje su posebnosti Škole Ružičnjak?

Ivana Lulić: U našoj školi se provodi program mentorstva.

Roditelji imaju čvrstu emotivnu vezu sa svojim djetetom koja mu vrlo često ometa objektivno gledanje na dijete, s distance. Tu naša škola pomaže – daje roditeljima pogled na dijete koje oni nemaju. Dakle, kada su obitelj i škola dva uravnotežena i koherentna okružja (njeguju iste vrijednosti), tada je to najbolji mogući način za odrastanje djece.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Način na koji se navedeno ostvaruje jest program mentorstva koji je srce naše škole. To je temeljno sredstvo osobnog pristupa svakom djetetu.

Svaka učenica dobiva mentoricu s kojom razgovara jedanput mjesečno na kratko strukturiranom osobnom razgovoru.

Program mentorstva osim s učenicama ostvaruje se i s roditeljima kako bismo zajedno mogli raditi u istom smjeru i na taj način biti podrška djeci u njihovom sazrijevanju i odrastanju.

Ciljevi mentorstva su:
* da škola upozna obitelj i da obitelj upozna školu
* suradnja učitelja s roditeljima i izrada zajedničkih obrazovnih i odgojnih ciljeva za svako dijete
* da roditelji imaju mogućnost konzultirati se sa stručnjakom

Dakle, program mentorstva je dijalog.

Narod.hr: Koje se vrijednosti provode u školi?

Ivana Lulić: U našoj školi se provodi katolički odgoj koji podrazumijeva da se u školi sve radi iz ljubavi i poštovanja prema drugome. Naša škola njeguje katoličke vrednote i potiče duhovnost kod djece, no otvorena je i za sve ostale gdje će se poštivati njihova uvjerenja i sloboda izbora.

Svaki dan u školi započinje molitvom. Nakon jutarnje molitve slijedi Gospin pozdrav u podne, a moli se isto tako prije i poslije jela te za kraj dana.

Narod.hr: Kako izgledaju nastava i produženi boravak?

Ivana Lulić: Trudimo se da nastava bude zanimljiva, raznolika, dinamična i stalno intelektualno poticajna za učenice. Ovo su neka od obilježja nastave koju smatramo kvalitetnom te je stoga primjenjujemo u našoj školi: kvalitetna komunikacija, pozitivna disciplina u razredu, personalizirani pristup, iskustveno učenje, motivacija, kreativnost, igre u nastavi, humor u nastavi, pozitivno razredno ozračje.

Produženi boravak provodi se neposredno nakon redovne prijepodnevne nastave i traje do 17 sati. To je kvalitetno osmišljen boravak djevojčica u školi koji obuhvaća organizirano vrijeme za odmor i igru, obroke, aktivnosti na svježem zraku, radionice, kreativno provođenje slobodnog vremena, učenje i ponavljanje te rad na zadaći.

Prilikom osmišljavanja načina kreativnog provođenja vremena vodimo se željama, potrebama i sklonostima učenica pazeći pritom da kod njih razvijamo određene kompetencije u nekoliko ključnih područja: jezično-komunikacijsko, matematičko-logičko, znanstveno-tehnološko i kulturno-umjetničko područje s posebnim naglaskom na socijalizaciju, odnos prema sebi, zdravlju, okolini, radnim obvezama te igri, sportu i rekreaciji.

Narod.hr: Zašto diferencirano obrazovanje?

Ivana Lulić: Zbog prednosti koje takav način obrazovanja ima u usporedbi s uobičajenim mješovitim obrazovanjem kako na akademskom i psihološkom razvojnom planu, tako i na razvoju osobnosti i karaktera.
Djevojčice i dječaci se međusobno razlikuju, imaju različite potrebe, uče različitim ritmom i na drugačije načine. Ovakvo obrazovanje dozvoljava djevojčicama i dječacima da sazrijevaju svojim ritmom te omogućava puno bolji akademski uspjeh.

Djevojčice u diferenciranim školama:
* više sudjeluju u razredu,
* razvijaju veće samopoštovanje,
* uspješne su u različitim znanstvenim područjima,
* te su općenito uspješnije u karijerama.

Narod.hr: U Ružičnjaku se nose uniforme, zašto?

Ivana Lulić: Zato što su uniforme statusno neutralne, potiču kulturu odijevanja, djeca nisu opterećena izgledom, daju osjećaj pripadnosti i ponosa, i djeca fokusirana su na učenje.

Narod.hr: Koja je uloga stručne suradnice pedagoginje?

Ivana Lulić: Prioritetna područja pedagoškog rada su rad s učenicama, učiteljicama i roditeljima. Navedeno je integrirano unutar odgojnog programa postizanja vrlina na kojem rade svi pedagoški djelatnici uz koordinatoricu cjelovitog odgoja i roditelje (koji dobivaju materijale vrline mjeseca). Ovo predstavlja specifikum pedagoškog rada u Ružičnjaku.

Potpuniji ciljani uspjeh učenica, podrazumijeva pedagoško-psihološku potporu.

Ovdje imamo individualni savjetodavni rad s učenicama koji je planiran i odvija se jedanput mjesečno u sklopu programa postizanja određene vrline. Na takav se način učenicama pomaže u upoznavanju, razumijevanju i prihvaćanju sebe i drugih, usmjeravajući ih na razvijanje vlastitih talenata i jačanje slabosti. Time se u pogledu socijalnog razvoja potiču uvjeti u školi koji djeluju povoljno na odgoj i obrazovanje učenica, a na dobrobit obitelji i društvu.
Drugi nivo rada predstavljaju pedagoške radionice koje se koriste u prevenciji uklanjanja i ublažavanja različitih faktora koji mogu ometati napredovanje učenica u socijalnom sazrijevanju i obrazovnim postignućima, a koje se odvijaju na tjednoj bazi. Drugo područje pedagoškog rada jest suradnja s učiteljicama.

Zajedničke konzultacije s učiteljicama nakon analize obrazovne i odgojne situacije nastavnog sata ili produženog boravka omogućuju osvrt i vrednovanje vlastitog rada u cilju unapređenja. Pedagoški utjecaj na odnose učiteljica-učenica je ovdje u Ružičnjaku sadržajno i metodički važno područje djelovanja školske pedagoginje.

Nadalje, nikakav program odgojnog djelovanja neće se moći do kraja uspješno ostvarit bez dobrih odnosa između učitelja i učenica te povezanosti obiteljske i školske sredine, a i kolegijalnih međusobnih odnosa koje ovdje njegujemo.

Obzirom da se roditeljstvo može učiti, tu vam pružamo sigurnu ruku. Suradnju s roditeljima stručna suradnica pedagoginja ostvaruje: neposrednim pedagoškim kontaktima vođenjem razgovora, održavanjem predavanja odgojne problematike, sudjelovanjem na roditeljskim sastancima radi interpretacije pedagoških problema u razrednom odjelu.
Dakle, Ružičnjak ističe povezanost u smislu cjelovitosti odgoja, odnosno usku povezanost svih osoba koje neposredno najviše utječu na okolinu učenice.

Narod.hr: Gdje se nalazi OŠ Ružičnjak?

Ivana Lulić: Osnovna škola Ružičnjak, nalazi se u Podsusedu, pod obroncima Medvednice, okružena zelenilom i voćnjakom, u prostoru bivšeg franjevačkog samostana.

Narod.hr: U tijeku su upisi u koje razrede?

Ivana Lulić: U tijeku su upisi u prvi, drugi i treći razred. Imamo svake subote Dan otvorenih vrata naše škole od 17h do 19h. Dođite i vidjet ćete zašto je Ružičnjak tako poseban! 🙂

Više o školi: http://os-ruzicnjak.hr/

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version