Site icon narod.hr

Milijuni za provladine medije: Novi ministar, stara praksa – novac građana ‘svojima’

Foto: Fah

Kad je zbog tzv. afere bankomat odstupila ministrica kulture Andrea Zlatar Violić, novoustoličeni ministar Berislav Šipuš optužio je medije za „monstruozne optužbe“ te nastavio obračun s novinarima zbog “demoniziranja Zlatar Violić”, a aferu koja je dovela do njene smjene pravdao „ljudskim problemima“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I kako onda ne razumjeti ministra Šipuša koji ima tako ozbiljne probleme s medijima, od samoga početka mandata? Istina, možda su se mediji “malo” iskupili nakon što ga je zagrebačka policija zatekla u vožnji automobilom pod utjecajem alkohola. Dobrohotno, kakav je i sam ministar glavni mediji prenjeli su izjavu kako je Šipuš pogriješio zbog velikodušnosti prema vozaču njegova službena automobila: “ Moja savjest je u ovom slučaju pogođena time što sam napravio pogrešku da sam svog vozača pustio kući jer ga nisam želio gnjaviti da me čeka na privatnoj zabavi.”

Raspodjela proračunskog novca kao “privatna zabava” vladajućih

Stoga je Šipuševo ministarstvo kulture, poučeno spomenutim slučajevima, za dodjelu bespovratnih sredstava takozvanim neprofitnim medijima odabralo njih 20, od čega 17 postojećih i tri nova medija, koji su se istaknuli svojim beskompromisnim zalaganjem za trenutnu garnituru na vlasti i pripadajuću im ideološku matricu. Na natječaju ministarstva kulture bespovratna sredstva ponovo su dodjeljena medijima koji se vrlo malo bave kulturom, a jako puno politikom i rodnom ideologijom. O takvoj praksi smo već pisali ali se od onda nažalost, apsolutno ništa nije promjenilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stoga su “provjereni” portal, po ustaljenom obrascu ponovo dobili najveću količinu novca. Ako se pogledaju rezultati prošlogodišnjih natječaja, vidi se kako su uvijek isti portali, za mandata ove Vlade, obilato nagrađivani za svoju ideološku (parvo)vjernost, suzbijajući u stvari medijski pluralizam, a ne razvijajući ga.

Deklarativno u svrhu razvoja pluralizma, Ministarstvo kulture s maksimalnih 250 000 ponovno je bespovratno honoriralo portale; Forum.tm, h-alter.org, Lupiga.com, Treći sektor – Civilno društvo na malom ekranu (televizija) i Kulturpunkt.hr.

Slijedećih pet s 170.000 kuna, su Rad., Bilten.org, VoxFeminae.net, Crol.hr i Tris.com.hr, a potom slijede dobitnici “utješnih” 70 000 kuna; Slobodni Filozofski, Portal Stav, Nepokoreni grad/Radio borba, TV emisija Cenzura, Radio Student, lezbijski Libela.org i pornografski Muf.com.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U skupini novih medija Povjerenstvo je jednostavnim pregledom dodatne dokumentacije potvrdilo njihove troškovnike i Planove rada. Stoga su Fairpress.eu, Radio Attack i Romi.hr dobili po 70.000,00 kn.

Ukupno je za spomenute medije izdvojeno 2,8 milijuna kuna proračunskog novca.

Ministarstvo je, kako je vidljivo, zaključilo kako i najobičnija TV emisija (Cenzura) ima presudan utjecaj na pluralizam medija pa je čak i njoj dodjelilo 170 000 kuna. Prilično je izvjesno kako će u toj emisiji Vlada i ministarstva, biti pod posebnom pozornošću, odnosno jako će se paziti da gledatelji budu oslobođeni od bilo kakve mogućnosti uzrujavanja zbog postupaka Vlade (i stranke) na odlasku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naravno, u slučaju promjene političkih odnosa nakon izbora, jasno je da će svi spomenuti mediji koji sada tako zdušno podupiru vlast i vladajuće strukture, postati najžešći oponenti i protivnici političkih opcija i svjetonazora koji bi mogli sudjelovati u novoj vlasti. Stoga bi se moglo reći kako je ovo zapravo odluka da se “pluralizam” u medijima osigura za vrijeme nakon izbora. Jer kako je postavljanjem Gorana Radmana na čelo HRT-a osigurana politička kontrola nad javnom televizijom jedne političke opcije, tako je za očekivati da će nakon izbora tu kontrolu preuzeti druga politička opcija. U nedostatku drugih mehanizama zadržavanja medijskog utjecaja, dodjela novca “svojima”, svakako je na tragu “kupovanja” nedijskog utjecaja i nakon promjene vlasti.

Dovoljno je prisjetiti se i financiranja brojnih “svojih” NGO udruga, od kojih se također očekuje, da u trenutku gubitka izbora započnu s borbom protiv političkih i svjetonazorskih neistomišljenika.

Stoga je investicija od 2.8 milijuna kuna provjerenim neprofitnim medijima, zapravo ulog, kojim se osigurava medijski utjecaj nakon parlamentarnih izbora. U slučaju da ne bude političke promjene, spomenuti mediji nastaviti će širiti jednoumlje kao što to već godinama čine o trošku poreznih obveznika.

Dakle, ministarstvo kulture je spomenutim natječajem okončalo financijsku pripremu za medijsku “bitku” i “front”. I prije početka te bitke i otvaranja fronta prva žrtva je već pala, a to je medijski pluralizam. Ovakvom raspodjelom sredstava ministarstvo kulture se pobrinulo da pluralizam medija na koje se poziva i nadalje bude nepoželjan na natječajima spomenutog ministarstva i na Hrvatskoj medijskoj sceni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version