Otvorena izložba III bijenale kazališnog plakata – 2011-2013

„Kazališni plakati popratna su umjetnost i dio kazališne kulture”, riječi su Branka Hećimovića, voditelja Odsjeka za povijest hrvatskog kazališta pri HAZU, kojima je otvorio izložbu III bijenale kazališnog plakata – 2011-2013 u zagrebačkoj palači Narodnog doma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Autor ove izložbe uz to i autor dva prethodna bijenala, varaždinski je umjetnik Marijan Varjačić. „Od svog nastanka, a pogotvo početkom 20. stoljeća, postavlja se pitanje jesu li kazališni plakti „umjetnost ili reklama“, rekao je Varjačić. To pitanje smatra suviše polemiziranim, a za njega kazališni plakat predstavlja „i umjetnost i reklamu“.

„Kazališni plakat istovremeno predstavlja kazališnu poetiku i nagovara gledatelja na kazalište“, objašnjava autor izložbe.“

Osvrtom na parišku izložbu umjetnika Borisa Bućana koji je izlagao kazališne plakate nastale prije 40 godina, Varjačić je ukazao na „iščeznuće reklamne funkcije kazališnog plakata“. „ Kada se kazališni plakati izlažu s odmakom od 40 godina, njihova funkcija svodi se na umjetničku“, objašnjava Varjačić. Inače Bućanova prošlogodišnja izložba u Parizu, u francuskim medijima okarakterizirana je kao kulturna senzacija, rekao je Varjačić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovu izložbu organizirao je Odsjek za povijest hrvatskog kazališta i HNK Varaždin. U Varaždinu je dodijeljena Nagrada Goran Merkaš, za najbolji plakat ovog trećeg po redu bijenala za razdoblje od 2011. do 2013. Žiri je nagradu dodijelio Vanji Cuculiću za plakat predstave „Platonov ili drama bez naslova“ prema tekstu A.P. Čehova, kazališta Gavella u Zagrebu.

„Ključna karakteristika trećeg Biennala jest pomak prema internacionalnom kontekstu, što je kao nakana i bilo zapisano u misij ii viziji manifestacije“, rekao je povjesničar umjetnosti Fedja Vukić, u najavi otvorenja izložbe. Sama izložba okuplja kazališne plakate iz sedam zemalja regije.

Kao najizvrsnije, pored serije plakata nagrađenog Cuculića, autor Varjačić naveo je plakate Josipa Tarabuke za Narodno pozorište u Beogradu i HNK u Varaždinu, Danijele Grgić za Slovensko narodno gledališče u Ljubljani, Radula Boškovića za Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu i Zlatana Alispahića za Bosansko narodno pozorište u Zenici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje o skadandalima veznim uz kazališne plakate, Varjačić je rekao: „ Nije ih bilo previše i ne radi se o trendu ekscesa kod nas. U likovnosti su česte ekscesne pojave, a kada se likovnost veže s kazalištem onda je šansa za eksces dvostruka. “

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.