Pobuna protiv ‘cajki’ u Splitu

Foto: Snimka zaslona

Prva večer “regionalnog” glazbenog festivala “Ringišpil“ u splitskoj Spaladium Areni, pretvorila se u pravi epicentar turbofolk glazbe, blještavila i razgolićenih tijela, javlja Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prije početka narodnjačkog cirkusa, atmosferu su podizali alkoholom, a iz automobila je treštao turbofolk.

> SOA upozorava na jačanje četničkog pokreta među mladima!

Sastav Ringišpil otvorio je večer i počeo zagrijavati publiku koja je vrištala uz hitove kao što su: “Ne’ko će mi noćas napraviti sina“, “Lepota balkanska“ i mnoge druge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U “VIP Gold“ loži bilo je poznatih lica, među njima i Snježana Mehun, jedna od glavnih organizatorica “Ringšpila” te PR festivala Hana Hadžiavdagić- Tabaković.

“Očekujemo veliki broj ljudi jer se u Splitu dosta slušaju narodnjaci. Sve je veselo i vlada jako dobra atmosfera. Svi se nešto pretvaraju da ne vole narodnjake, a večerašnji spektakl je dokaz da to nije istina”, kazala je Hadžiavdagić- Tabaković, navodi Slobodna Dalmacija.

Napravi mi sina pod svetlima casina

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ulaz u dvoranu otvoren je sa skoro sat i 40 minuta kašnjenja, a prvi izvođač je izašao na pozornicu već pet minuta kasnije, pa je nastupao pred tek nekoliko desetaka ljudi, javlja dalmatinskiportal.hr.

Moglo se primijetiti kako velik broj posjetitelja, mahom onih mlađih, dolaze iz susjednih zemalja, ponajprije BiH i Srbije, iz koje su stigle i dvije televizijske kuće sa svojim kamerama kako bi popratili ovaj festival.

Do ponoći je u dvorani bilo petstotinjak posjetitelja…, navodi Dalmatinski portal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Seka Aleksić

Manifestacija nazvana Ringišpil, koja se u Spaladium areni održava 29. i 30. srpnja, najavljena je kao najatraktivniji glazbeni događaj ovoga ljeta. Nastupat će 12 turbofolk pjevača s područja bivše Jugoslavije.

Građani prosvjeduju, gradska uprava se ograđuje, a organizatori – mudro šute, javlja HRT.

Izvođači u Spaladium arenu stižu mahom iz Srbije, i to je ono što smeta splitskome HČSP-u. Nećemo, kaže Marijo Popović, srpski dernek – govore to i u ime branitelja, čije su ratne rane još svježe. Smatraju da oni pjevači čija je agresorska država poticala mržnju i vršila agresiju, pod kojom su ubijani deseci tisuća Hrvata, – nikako ne mogu biti dobrodošli u Split. I zato zahtijevaju da se događaj zabrani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Gradu kažu da s tim nemaju ništa, jer niti su izvođače pozvali, niti su vlasnici dvorane. “Mi u vezi ovoga nemamo apsolutno nikakvih ovlasti. Politička stranka trebala bi znati što je u ovlastima Grada, što nije”, poručio je splitski dogradonačelnik Goran Kovačević.

Iako su svjesni medijske pozornosti oko Ringišpila, organizatori ne daju izjave. Dobra taktika, smatra splitski kroničar Ivica Ivanišević. “Ja bi zaobilazio kvart u kojem se dotična fešta događa, ali mi je apsolutno imbecilno nekome priječiti da to sluša”, poručuje. Dignula se kuka i motika, kaže, a svi zaboravljaju da su splitski klubovi vikendom odavno puni mladih koji slušaju te iste izvođače – cajke ne dolaze u Split, već su tu.

Turbofolk – šund iz Srbije

Jedan od glavnih promotora turbofolka bio je režim Slobodana Miloševića u Srbiji, za vrijeme osvajačkog ratnog pohoda na Hrvatsku i BiH. Nastao je u Srbiji u ranim 1990-ima iz pop-folk stila, a uz njega se veže čitava supkultura definirana vulgarnošću.

Najveća zvijezda turbofolka bila je Svetlana Ražnatović − Ceca, supruga kriminalca i ratnog zločinca Željka Ražnatovića Arkana, zapovjednika srpskih paravojnih postrojbi. Prijeratni kriminalac Željko Ražnatović Arkan 1980.-ih godina bio angažiran i kao ubojica UDBE.

Svetlana Ražnjatović Ceca

Fenomen turbofolka u Hrvatskoj je počeo već ranih 90-ih godina nakon relativnog smirivanja ratne situacije. Siniša Vuco bio prvi je glazbenik u Hrvatskoj koji je eksplicitno rabio elemente turbofolka u svojim pjesmama.

Kritičari vide problem u “rebalkanizaciji Hrvatske” nakon devedesetih godina i izmišljenom pojmu “urbane glazbe”.

U bivšoj Jugoslaviji narodnjaci su bili okarakterizirani kao šund i bili su dodatno opterećeni porezom.

U dokumentarcu “Druga strana rock ‘n’ rolla” Silvija Mirošničenka govorilo se o komunističkoj cenzuri kojoj je 80-ih godina prošlog stoljeća bio podvrgnut rock-and-roll u bivšoj državi (film, književnost i sve ostalo također) a prikazan je bio 2014. na HTV-u.

“Postojale su komisije koje su pregledavale tekstove pjesama i nešto ocjenjivale kao vrijedno umjetničko djelo koje ne treba oporezovati, a ono što se drugovima iz komisije nije sviđalo proglašeno je šundom i dobilo bi 30 % veći porez“, opisao je prilog iz emisije Ivan Starčević za Večernji list.

Zašto mladi u Hrvatskoj vole narodnjake?

Dok se u javnosti polemizira hoće li se u školi čitati klasici ili suvremeni pisci i koji, većina mladih uopće ne čita. U tome prednjače zadarski srednjoškolci – nezainteresirani su za kulturu, a skloni narodnjačko-tradicijskim glazbenom koktelu.

> Tko je Mario Mažić, koji je tražio da se zabrani pjesma ‘Lijepa li si’?

Rezultat je to istraživanja o kulturnim potrebama mladih provedenog između 2650 srednjoškolaca u šest obalnih gradova. Na primjer, većina mladih Zadrana nezainteresirana je za kulturne sadržaje, knjižnicu i kazališta zaobilaze, a skloni su narodnjačko-tradicijskim glazbenim sadržajima.

Ukupno gledano, čak 43 posto srednjoškolaca prošle godine nije zavirilo niti u jedan muzej ili galeriju. Nisu samo kulturne navike njihov nedostatak. Pitanje tolerancije donijelo je zabrinjavajuće rezultate, jer istraživanje je pokazalo kako upravo oni najmanje tolerantni najradije slušaju ‘cajke’.

Tinejdžeri u Hrvatskoj alkohol prvi put okuse, pokazuju to istraživanja, između 14. i 16. godine.

Kažu da im uz taj ritam alkohol lakše klizi niz grlo, da jedino on izaziva takav trans zbog kojeg se razbijaju čaše, a tekstovi diraju u dušu.

“Razbijam čaše na ‘I tebe sam sit kafano’. Jako često i kafana je moja sudbina”, kazala je 20-godišnja Tihana Dimić za Provjereno Nove TV.

“Šaban Šaulić, Jaša Rahmedovski, Kemal Malovićić, Sinan Sakić… To treba slušati, to je muzika, na to se deremo čašu da razbiješ”, dodaje 17-godišnji Martin Ofenbeher. “Troši se, npr., za jedan stol za jednu bocu oko 300-400 kuna“.

“Cajke su u pitanju, da se mogu lakše napiti. Cajke su takve pjesme da ne možeš ostati trijezan“, kaže Tihana.

Glazbenici optužuju HTV za propast domaće glazbe

“Mišljenja smo da to namjerno radi grupa ljudi raspoređena u većini medija (TV, radio postajama i novinama) u dogovoru s nekim poslovnim krugovima”, ustvrdili su poznati pjevači, skladatelji, aranžeri i organizatori objavljujući javni prosvjed protiv SUSTAVNOG UNIŠTAVANJA HRVATSKE GLAZBE, još 2006. godine.

Posebno su na udaru najpopularnije – hrvatska zabavna i hrvatska narodna glazba.

Dugogodišnje nametanje tuđe i nerazumljive glazbe (pod krinkom „urbane“), poticanje samo jednog, glazbenog ukusa manjine i zabrana pristupa ostalima, prijezir prema pojmu zabave, urodile su suprotnim i neželjenim:
gotovo paničnim okretanjem većeg dijela publike (naročito mlade) glazbi naših istočnih susjeda i naglašenom nezainteresiranoću za domaću.

Vrijeđanje svih koji se ne uklapaju u opisani „preodgoj“, javno se predstavlja kao „sloboda medija“.

Zabrane i „crne liste“ izvođača u medijima, neprihvatljive su za demokratska društva.

> Zatražili povlačenje pjesme ‘Lijepa li si’ kao pjesme hrvatske reprezentacije na Euru 2016: Evo što je HNS odgovorio!

Predvodnik takvog ponašanja je Hrvatska televizija, kojoj pripada i najveća odgovornost za nastalu štetu.

> Optužili Thompsona da ‘slavi ustaštvo’ i zaustavili prodaju karata za koncert u Švicarskoj!

Podsjećamo, zabavna je glazba izvoran i prepoznatljiv hrvatski proizvod kojeg su desetljećima uspješno stvarale generacije vrsnih autora i glazbenika.

Kod narodne glazbe, radi se o stoljećima.

Ta se tradicija zadnjih godina silom guši!

Prosvjedujemo i ogorčeni smo iskrivljavanjem hrvatskog jezika, što se potiče iz istih medija, naveli su glazbenici.

Uništena je domaća diskografija, a javna mjesta za zabavu gube svoj smisao i nestaju, prosvjedovali su hrvatski glazbenici, čiji prosvjed u cijelosti možete pročitati OVDJE.

Hrvatska glazbena unija prije 11 godina postavila je nekoliko temeljnih kriterija prema kojima bi tv-kuće, posebno HTV, trebale birati goste za glazbene emisije.

1. kvaliteta izvođača i glazbe (temelj diskografska nagrada Porin)
2. komercijalni uspjeh glazbe (zlatna ploča i službena diskografska top-lista)
3. stare snimke i izvođači koji su zadužili glazbu
4. promocija novih izvođača i prvih im nosača zvuka objavljenih u diskografskim kućama, navodi Večernji list.

Jedini pomak dogodio se s klapskim pjevanjem koje je uz veliki trud u prosincu 2012. UNESCO uvrstio na popis nematerijalne svjetske baštine u Europi.

Zabrane za Marka Perkovića Thompsona

S druge strane imamo nevjerojatan apsurd.

Dok se Marku Perkoviću Thompsonu, hrvatskom glazbeniku i hrvatskom branitelju, zabranjuje održavanje koncerata u Hrvatskoj, traje nesmiljena kampanja da mu se zabrani i nastupanje u inozemstvu, pjevači turbofolka koji su otvoreno poticali na velikosrpsku agresiju protiv Hrvatske, slobodno nastupaju diljem Lijepe naše uz potporu svoje države na razne načine.

> Pupovčeve ‘Novosti’ – umjesto da rade na suživotu, pozivaju na klanje, iskrivljuju povijesne činjenice i omalovažavaju hrvatski narod

Uz to, poziv na klanje hrvatskog pjevača i branitelja Marka Perkovića Thompsona upućen iz glasila srpske nacionalne manjine u Hrvatskoj također prolazi nekažnjeno!

> Uredništvo Thompsonove stranice: ‘Govor mržnje – sliku Markovog klanja na naslovnici Novosti – treba sankcionirati’

“Nakon 25 godina blagonaklonosti spram nježnijih oblika velikosrpstva, te organiziranog guranja pod tepih čestih ljetnih četničkih provokacija koje su trajale godinama, kad bi srbijanska mladost gdje je četništvo legalizirano i slavljeno pristigla ovamo i nastavila sa svojim četničkim običajima, mediji bi o tome redovito izvješćivali kao o nestašnosti dječje igrarije!

I tako smo malo po malo došli do toga da kad su nam mediji šutnjom pripremili teren, uz bočnu pomoć nevladinih udruga koje redovito okreću glavu kad se o tome radi, da nam je kao državi, narodu i društvu ostala jedino centrala sigurnosno-obavještajne agencije da konstatira o porastu četništva u Hrvatskoj. I to porast četništva kod mladih. I to nakon svirepog četničkog zuluma prije 25 godina, upozorio je Tihomir Dujmović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.