Skidaju se velovi tajne s Vermeerove slike

Djevojka s bisernom naušnicom, reprodukcija, Amazon

Iako se jedan po jedan skidaju velovi tajne s poznate slike Johannesa Vermeera iz 1665. koja već stoljećima očarava i i potiče maštu ipak najveća tajna ostaje skrivena usprkos velikom istraživačkom poduhvatu galerije Mauritshuis iz Haaga koje nam donosi britanski the Guardian. Usprkos romanu, filmu i brojnim teorijama još uvijek ne znamo, a možda nikad nećemo niti saznati tko je Djevojka s bisernom naušnicom. Možda bismo sliku mogli nazvati i Djevojčica s bisernom naušnicom jer prema istraživačima na slici bi možda mogla biti Vermeerova kći u dobi od 12 ili 13 godina, ali za to za sad nema dokaza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nizozemski istraživači bili su zapanjeni kada su prvi put otkrili nježne trepavice na djevojčinu licu i dokaze zelene zavjese iza glave. Također su stekli novi uvid u to kako je Vermeer slikao svoje djelo.

Abbie Vandivere, voditeljica istraživačkog projekta, rekla je da je dobro što najveća misterija ostaje neotkrivena jer se ljudi zbog nje stalno vraćaju i otkrivaju nešto novo o slici.

Vandivere je rekao da su dva najveća otkrića pronalaženje djevojčinih trepavica i dokaz da je Vermeer naslikao zelenu zavjesu koji je s vremenom izblijedila, a ne praznu tamna pozadinu. Učenici su ranije nagađali da bi djevojčicin nedostatak trepavica mogao biti zato što Vermeer slika idealizirano ili apstraktno lice. Sličan je argument vrijedio kao objašenjenje i za bezobliačn prostor iza djevojke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oba otkrića stavljaju djevojku u definirani prostor i čine je mnogo bližom, a time i sugeriraju da je Vermeer vjerno promatrao i slikao stvarnu osobu u stvarnom prostoru tvrdi Vandivere.

Istraživanja su nas približila i Vermeerovim slikarskim tehnikama, rekla je Vandivere, pokazujući kako je počeo sastavljati sliku u različitim nijansama smeđe i crne boje prije nego što je dodao boje, sustavno radeći od pozadine prema prednjem planu, ali i to da je biserna naušnica zapravo samo iluzija zbog toga što nema konturu, a niti kukicu kojom bi se naušnica mogla objesiti na djevojčino uho. Istraživači su također otkrili promjene koje je Vermeer napravio, uključujući izmjenu položaja uha, vrha marame i stražnjeg dijela vrata. Istraživači su uspjeli odrediti i odakle su došle sirovine za boje. Vermeer ih je kupio u svom rodnom gradu Delftu, ali olovna ruda u njegovoj bijeloj boji došla bi iz okruga Peak; kokineal u njegovoj crvenoj boji je načinjen od insekata koji su živjeli na kaktusima u Meksiku i Južnoj Americi; a plava boja korištena na marami načinjena je od poludragog kamenog lapis lazulija, s područja onog što danas Afganistanom.

Više pročitajte na Frendica.hr!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.