Nogomet se često smatra „jednom od najvažnijih sporednih stvari na svijetu“. Budući da se ove godine u Rusiji tijekom lipnja i srpnja održava Svjetsko nogometno prvenstvo cilj agencije Decra je bio istražiti navike i ponašanja osoba koje prate nogomet i nogometne utakmice te utvrditi njihova razmišljanja o uspjehu Hrvatske momčadi na nadolazećem svjetskom prvenstvu.
Od kraja siječnja do početka ožujka 2018. godine provedeno je istraživanje na prigodnom uzorku od 482 osobe oba spola s ciljem utvrđivanja navika i ponašanja osoba koje prate nogomet i nogometne utakmice, te njihovog stava o uspjehu Hrvatske na ovogodišnjem Svjetskom nogometnom prvenstvu.
Puno ljudi posjećuje utakmice, ali malo ih putuje na prvenstva
Više od 50% naših ispitanika posjećuje nogometne utakmice, no manji broj njih je bio i na dosadašnjim svjetskim/europskim nogometnim prvenstvima. Jedan od potencijalnih razloga može biti veliki trošak odlaska na sam event (cijena karte za utakmice, troškovi prijevoza, troškovi smještaja i sl.).
Prognoze o plasmanima
Preko 40% ispitanika smatra kako će se Hrvatska plasirati u osminu finala na prvenstvu u Rusiji, dok ih više od 30% smatra da će uspjeti doći i do četvrtine finala. Najveći favorit na ovogodišnjem natjecanju po mišljenju ispitanika je Njemačka. U grupnom dijelu prvenstva najbolji rezultat Hrvatske predviđaju u utakmici s Nigerijom, a najlošiji s Argentinom za koju 11% ispitanika misli da bi čak mogla osvojiti prvenstvo.
Razlike muškarci i žene
Kao što je i uvriježeno mišljenje, najveći broj muških ispitanika prati utakmice više od 3 sata za vrijeme prvenstva, dok žene prate samo one dane kad igra Hrvatska reprezentacija. Iako veliki broj kafića organizira gledanje utakmica na velikim platnima ili plazma tv-ima, preko 70% naših ispitanika preferira gledati nogometne utakmice kod kuće.
Više od 80% muških ispitanika i 90% ženskih ispitanika nikada nije lagalo šefu kako bi izbjegli posao i bili u mogućnosti pogledati utakmicu. Taj postotak je mnogo manji kada je riječ o izbjegavanju obiteljskih događanja. Njih nije pokušalo izbjeći 64% muškaraca i 83% žena kako bi pratili nogometni dvoboj.