Vatreni su na Svjetskom prvenstvu zabilježili veliki, povijesni uspjeh. Nakon svega i oni koji nisu čuli za našu malu, ali lijepu zemlju, znaju za nju. No, donijeli su čak nekoliko financijskih i promotivnih koristi.
Velika turistička promocija
Dosadašnji odlični nastupi hrvatske nogometne reprezentacije značajno su pridonijeli promociji Hrvatske, ne samo kao turističke destinacije, nego kao zemlje u cjelini, a vrhunac promotivnih efekata je ulazak Hrvatske u finale Svjetskog nogometnog prvenstva.
„Kreirali smo skraćenu verziju promotivnog spota Ambasadori hrvatskog turizma u kojem smo ostavili samo one kadrove u kojima se pojavljuju hrvatski nogometaši. Spot je za vrijeme i nakon utakmice s Engleskom fantastično prihvaćen. Pozitivni promotivni efekti vidljivi su i na web strancima HTZ-a, gdje bilježimo porast posjeta od 250% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najveća posjećenost stranica bilježi se s tržišta Italije, SAD-a, Rusije, Indije, Njemačke, UK-a, Francuske, Poljske i Nizozemske“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Prilikom provedbe mini kampanje na YouTube kanalu je skraćena verzija promotivnog videa pogledana preko 250.000 puta, a nakon hrvatske pobjede i ulaska u finale „view rate“ videa porastao je za 161%.
Promotivne aktivnosti provođene su i na društvenim mrežama Instagram i Twitter, pa je tako primjerice na Twitteru ostvareno preko 2 milijuna impresija, a putem ove društvene mreže zaprimljeno je preko tisuću čestitki i poruka podrške.
Utjecaj svjetskog prvenstva na porast pretraživanja na Google-u
Agencija Arbona korištenjem alata Google Trends analizirala je povećanje popularnosti hrvatske reprezentacije i nogometaša.
Gledajući grupu na Svjetskom prvenstvu u kojoj je Hrvatska igrala – kako je pobjeđivala, rasla joj je popularnost. U odnosu na ostale reprezentacije prije utakmice s Nigerijom naša je reprezentacija bila najmanje popularna na Googleovoj tražilici, ali smo skupinu završili kao prvi i u grupi i na Googleu.
Najveća popularnost je one dane kad je reprezentacija igrala, a zatim bi popularnost nakon utakmice rasla onim igračima koji su zabijali golove – Luka Modrić, Ante Rebić, Ivan Rakitić…
Popularnost Zlatka Dalića na Googleu bila je velika već kad je postao izbornik, zatim je rassla plasmanom na Svjetsko prvenstvo, a tijekom posljednjih mjesec dana samo raste.
Raste zanimanje i za hrvatsku himnu.
Zarada od reklama
Ako cijenu 1 sekunde reklame na Super Bowl-u (1 sekunda = 173.000 $)možemo usporediti sa cijenom 1 sekunde na Svjetskom nogometnom prvenstvu i ako nastupe naših nogometaša promatramo kao reklamu za Hrvatsku onda bi račun izgledao okvirno ovako:
3 nastupa u grupi:
3 x 90 minuta x 60 sekundi x 173.000 $
3 nastupa u eliminacijskoj fazi:
3 x 120 minuta x 60 sekundi x 173.000 $
1 nastup u finalu
1 x 90 minuta x 60 sekundi x 173.000 $
Brojke bi u tom slučaju bile doista velike.
Reklama u svijetu
Tu je i pojavljivanje Hrvatske na naslovnicama svjetskih tiskovina. Mediatoolkit je objavio kako je naša reprezentacija spomenuta u stranim medijima 118.482 puta na dan utakmice s Rusijom, što je jako velika brojka. Time su Vatreni napravili veću promociju Hrvatske nego sve plaćene kampanje i ostali sportovi u zadnje tri godine.
Zarada od FIFA-e
Novi će svjetski prvak biti bogatiji za 38 milijuna dolara, a srebrna momčad osvojit će 28 milijuna. Trećeplasirana momčad zaradit će time 24 milijuna, četvrta 22 milijuna, a četiri reprezentacije koje ne prođu dalje od četvrtfinala, odlaze kućama sa 16 milijuna dolara.
Tekst se nastavlja ispod oglasa