Prema navodima američkih medija, kampanja Kamale Harris završila je u minusu od 20 milijuna dolara. Izborni stožer Harris prikupio je nešto više od milijardu dolara, što poteže pitanje na što je potrošen tako velik novac? Mediji nagađaju, što je i vrlo vjerojatno, kako se radi o izdašnim isplatama poznatima i slavnima koji su govorili za Harris. To su, primjerice, Jennifer Lopez, Beyonce, Taylor Swift, Eminem, Queen Latifah i mnogi drugi.
> ‘Jezivo’: Hrvatska ljevica teško podnosi poraz Kamale Harris
Novinar Politica Christopher Cadelago na svom je X profilu objavio: „Kampanja Kamale Harris završila je u dugu od najmanje 20 milijuna dolara, prema dvama izvorima. Harris je prikupila više od milijardu dolara, a 16. listopada imala je 118 milijuna dolara na računu“.
Kamala Harris’s campaign ended with at least $20 million in debt, per two sources familiar. Harris raised over $1 billion and had $118 million in the bank as of Oct. 16.
— Christopher Cadelago (@ccadelago) November 7, 2024
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Harris je prikupila triput više sredstava od Trumpa
Harris je za manje od mjesec dana, u završetku kampanje, potrošila gotovo 150 milijuna dolara. Pritom treba reći kako je prikupila triput više sredstava od Donalda Trumpa. Kampanja republikanskog kandidata, koji je naposljetku izabran za predsjednika, prikupila je nešto manje od 400 milijuna dolara. Također, Trump je ostao „u plusu“ čak 36 milijuna dolara.
> Trumpovo predizborno obećanje oko ‘promjene spola’ i rodne ideologije
Neimenovani izvori za američke medije za to krive voditeljicu kampanje Jen O’Malley Dillon. Član osoblja kampanje za Breitbart je izjavio: „Ljudi nisu voljeli raditi s njom. Mnogi misle kako je Kamala izgubila upravo zato što joj nisu dopustili da sama vodi kampanju. Vodila se kampanja za Joea Bidena“.
Velik novac dobili su pjevači i glumci
Gdje je otišao sav taj novac? Oko 700 milijuna dolara otišlo je na reklame. U posljednjim tjednima kampanje velike sume novaca potrošene su na „slavne“ glumce i pjevače. Novac su dobili Kate Perry, Lizzo, Eminem, Cardi B, Bruce Springsteen…
U pokušaju da spasi dio duga, zamjenik direktorice kampanje Rob Flaherty sada pokušava, nakon izbora, pridobiti što je više moguće donatora da sudjeluju u vraćanju dugova.
> Starešina: Trump donosi kraj globalističkih agendi u radikalnim oblicima
Walsh: ‘Slavni’ imaju negativan utjecaj na birače
Analizu ove promašene izborne strategije napravio je i Matt Walsh iz medijske kuće „The Daily Wire“. Objasnio je kako su poznate ličnosti iz svijeta filma i glazbe u današnjem vremenu kontraproduktivni u izbornim kampanjama. Privatne kompanije sve više napuštaju takve reklamne kampanje, no to još nisu shvatili u politici, tvrdi Walsh.
Slavni koji pozivaju birače na glasanje nemaju pozitivan utjecaj na biračko tijelo. Upravo suprotno, kazao je Walsh. Bogati i odvojeni od stvarnog svijeta, „slavni“ nemaju kredibilitet za dijeliti lekcije o politici, ekonomiji, sigurnosti ili kojoj drugoj temi koja je u fokusu nekog od kandidata za predsjednika.
Također, Walsh je u skupinu sa „slavnima“ svrstao i novinare, odnosno voditelje na mainstream televizijama koji su u šoku što podrška slavnih nije donijela željeni učinak. Joy Reid s MSNBC-a primjer je takvog razmišljanja. Prema njezinom mišljenju, Harris je vodila „besprijekornu kampanju“. Kao primjer je navela podršku glumice Queen Latifah koja nikada nije javno podržala nekog u politici, kako (pogrešno) kaže Reid. Iz njezine perspektive, to je bio veliki uspjeh Harris. Evo što je Reid još izjavila: „Imala je svaki relevantan ‘celebrity’ glas. Imala je Taylor Swift i njezine pratitelje… bolju kampanju od ove, u tako kratkom vremenu, nije mogla imati“.
> Kako su hrvatski mediji demonizirali Trumpa i trubili o pobjedi Kamale Harris: Dolaze mračna vremena
Zašto bi itko slušao savjete ‘slavnih’?
Walsh je prvo istaknuo kako je Queen Latifah i ranije sudjelovala u političkim kampanjama, naprimjer u Obaminoj. Potom je pokazao video kako je Latifah pozvala na glasanje. Ništa spektakularno niti ozbiljno nije poručeno glasačima. Očekivano, Walsh je to u svom stilu izrugao i sarkastično se zapitao kako to nije donijelo prevagu Kamali?
Kamalu je podržala i Cardi B, pjevačica vrlo upitnog intelektualnog statusa. Tijekom obraćanja na predizbornom skupu ugasio joj se blesimetar. Rekla je publici da pričeka sekundu, a prstom je pokazala na blesimetar signalizirajući tako odgovornima kako je ostala bez “pomagala”. Potom je nastala neugodna tišina s njezine strane, a pljeskom iz publike pokušala se ublažiti situacija. Izjavila je, dok je čekala upute što dalje, kako je nervozna i kako je „ovaj trenutak čekala cijeli život“. Za ovakvu blamažu gotovo sigurno je plaćena sredstvima iz kampanje Harris.
Čitava poanta Walsha bila je: „Zašto bi itko slušao glumca ili pjevačicu kada nešto poručuje vezano uz politiku?“. Dodao je i kako je jedina demografska skupina koju je Harris osvojila bila ona žena crne rase. Obama je kao muškarac dobio više glasova crnih žena od Kamale. Dakle, nastup Cardi B, ili bilo koje slavne osobe, Harris nije pomogao ni kod najlojalnije skupine glasača demokratske stranke.
> Ljevičarski Guardian zaposlenicima nudi terapiju kako bi se mogli nositi s Trumpovom pobjedom
Dr. Markić: Dodirne točke Kamale Harris i Ivane Kekin
Britanski Guardian, koji naginje izrazito lijevo, napisao je članak pod naslovom „George Clooney – koga briga? Je li potpora slavnih naštetila Kamali Harris?“. Oko 150 milijuna dolara koji su potrošeni u finišu kampanje otišli su u velikoj mjeri upravo onima koji su doprinijeli Kamalinom porazu – takozvanim „slavnima“.
Izvršna direktorica udruge U ime obitelji i poduzetnica dr. Željka Markić primijetila je sličnosti predizborne strategije Harris i Ivane Kekin. Evo što je napisala na X-u: „Kamala je potrošila više od milijardu dolara u predsjedničkoj kampanji. Dijeleći novac svojim prijateljima – za koncerte i nastupe u medijima. A kandidatkinja Kekin reklamira Kekinove komercijalne koncerte. Uz zalaganje za usmrćivanje nerođene djece do poroda – evo im još jedne zajedničke točke“.
Kamala je potrošila više od milijardu dolara u predsjedničkoj kampanji. Dijeleći novac svojim prijateljima – za koncerte i nastupe u medijima. A kandidatkinja Kekin reklamira Kekinove komercijalne koncerte. Uz zalaganje za usmrćivanje nerođene djece do poroda – evo im još jedne…
— Željka Markić (@MarkicZeljka) November 11, 2024