Nakon teške zrakoplovne nesreće Lion Aira u Indoneziji piloti American Airlinesa sazvali su sastanak kako bi od direktora tražili izmjene u sigurnosnom sustavu zrakoplova modela 737 MAX, izvijestili su američki mediji.
Tražene izmjene mogle su prouzročiti privremeno prizemljenje tog modela zrakoplova, popularnog među prijevoznicima, a The New York Times (NYT) i CBS News izvijestili su u utorak o zahtjevu pilota na temelju pribavljene audio snimke sastanka sindikata pilota American Airlinesa i predstavnika Boeinga, održanog 27. studenog 2018. godine.
Nekih mjesec dana ranije Boeing 737 MAX u vlasništvu Lion Aira srušio se u more kod Indonezije, a u nesreći je stradalo 189 ljudi.
Isti model zrakoplova srušio se i u ožujku ove godine, kada je u nesreći Ethiopian Airlinesa poginulo 157 ljudi. Boeing 737 MAX potom je povučen iz prometa u zemljama širom svijeta.
Snimka sastanka pilota American Airlinesa i uprave Boeinga pokazuje da su piloti bili zabrinuti za sigurnost spornog modela već nakon nesreće Lion Aira u listopadu prošle godine.
Prema izvješćima The New York Timesa i CBS-a, pilote je posebno zabrinjavao sustav sprečavanja zastoja MCAS koji su istražitelji u Indoneziji i u Etiopiji proglasili ključnim faktorom nesreće.
Piloti su na sastanku rekli da smatraju da nisu dobili dovoljno informacija o MCAS-u, koji je bio novina modela 737 MAX 8.
„Ti ljudi nisu ni znali – nitko zapravo nije ni znao da je prokleti sustav ugrađen u zrakoplov”, rekao je direktor sigurnosti u sindikatu pilota Mike Michaelis.
Nakon nesreće Lion Aira Boeing je izdao dodatne upute za pilote za slučaj kvara MCAS-a, no u pismu koje je na uvid dobio AFP, Michaelis tvrdi da one nisu dovoljne da bi se pilote osposobilo za otklanjanje kvara.
Prema izvješću NYT-a, Michaelis je na sastanku zamolio Boeingove direktore da razmotre mogućnost ažuriranja softvera na modelu 737 MAX 8, zbog čega bi ti zrakoplovi vjerojatno na neko vrijeme bili povučeni iz promet