Nakon nesreće u Indoneziji piloti upozoravali na probleme s Boeingovim 737 MAX-om

Foto: Fah

Nakon teške zrakoplovne nesreće Lion Aira u Indoneziji piloti American Airlinesa sazvali su sastanak kako bi od direktora tražili izmjene u sigurnosnom sustavu zrakoplova modela 737 MAX, izvijestili su američki mediji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tražene izmjene mogle su prouzročiti privremeno prizemljenje tog modela zrakoplova, popularnog među prijevoznicima, a The New York Times (NYT) i CBS News izvijestili su u utorak o zahtjevu pilota na temelju pribavljene audio snimke sastanka sindikata pilota American Airlinesa i predstavnika Boeinga, održanog 27. studenog 2018. godine.

Nekih mjesec dana ranije Boeing 737 MAX u vlasništvu Lion Aira srušio se u more kod Indonezije, a u nesreći je stradalo 189 ljudi.

Isti model zrakoplova srušio se i u ožujku ove godine, kada je u nesreći Ethiopian Airlinesa poginulo 157 ljudi.
Boeing 737 MAX potom je povučen iz prometa u zemljama širom svijeta.

Snimka sastanka pilota American Airlinesa i uprave Boeinga pokazuje da su piloti bili zabrinuti za sigurnost spornog modela već nakon nesreće Lion Aira u listopadu prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema izvješćima The New York Timesa i CBS-a, pilote je posebno zabrinjavao sustav sprečavanja zastoja MCAS koji su istražitelji u Indoneziji i u Etiopiji proglasili ključnim faktorom nesreće.

Piloti su na sastanku rekli da smatraju da nisu dobili dovoljno informacija o MCAS-u, koji je bio novina modela 737 MAX 8.

„Ti ljudi nisu ni znali – nitko zapravo nije ni znao da je prokleti sustav ugrađen u zrakoplov”, rekao je direktor sigurnosti u sindikatu pilota Mike Michaelis.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon nesreće Lion Aira Boeing je izdao dodatne upute za pilote za slučaj kvara MCAS-a, no u pismu koje je na uvid dobio AFP, Michaelis tvrdi da one nisu dovoljne da bi se pilote osposobilo za otklanjanje kvara.

Prema izvješću NYT-a, Michaelis je na sastanku zamolio Boeingove direktore da razmotre mogućnost ažuriranja softvera na modelu 737 MAX 8, zbog čega bi ti zrakoplovi vjerojatno na neko vrijeme bili povučeni iz promet

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.