Potraga na Atlantiku zasad bez rezultata: Poslana još tri broda na područje s kojeg su stigli signali

Foto: Bourbon Offshore, facebook; fotomontaža: Narod.hr

Nema novih vijesti o potrazi za hrvatskom kapetanom Dinom Miškićem i sedmoricom brodolomaca u Atlantiku, nakon potonuća broda Bourbon Rhode. Bijelo i crveno signalno svjetlo, uočeno nad Atlantikom u noći s nedjelje na ponedjeljak, probudilo je novu nadu da su osmorica nestalih živi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još su tri broda preusmjerena na područje s kojeg su stigli pozivi upomoć, a poslan je i zrakoplov američke obalne straže. Pretražne operacije pod vodstvom Alp Strikera, u koje su uključene bespilotne letjelice, kao i operacije koje su izvela tri druga plovila, te prelet američkog zrakoplova Hercules C-130, u ovoj fazi nisu dali rezultata, priopćio je Bourbon.

> Bourbon potvrdio da potraga za nestalim pomorcima ide u smjeru otkud su ispaljene signalne rakete

> Kapetanovi prijatelji vjeruju u sretan kraj priče: ‘Uvjereni smo će danas naći Dina!’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> (VIDEO) Kum nestalog šibenskog kapetana: ‘S brodom je uvijek bilo problema, Bourbon je škrta firma i nisu ga popravljali’

> (VIDEO) Pronađeno tijelo jednog od 11 pomoraca s potonulog Bourbon Rhodea: ‘Obitelj moli da se identitet ne objavljuje’

> Transkript poruka hrvatskog kapetana prije havarije: ‘Valovi su visoki 10 metara, nemoguće je lansirati splavi’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Peticija za nastavak potrage, koju su pokrenuli rodbina i prijatelji kapetana Dine Miškića, skupila je više od 42 tisuće potpisa, a u kampanji za prikupljanje novca osigurano je više od 34 tisuće eura. Ako pomorci budu pronađeni, sav prikupljeni novac proslijedit će se obiteljima smrtno stradalih pomoraca s potonulog Bourbon Rhodea. Ako pak intenzivnija potraga uskoro ne da rezultate, oni će tim novcem unajmiti zrakoplov za potragu, prenosi HRT.

Objavljena analiza rezultata inspekcije broda Bourbon Rhode

Portal Morski.hr objavio je dokument tehničke inspekcije broda Bourbon Rhode uz komentare stručnjaka. Brod je potonuo u Atlantskom oceanu prije desetak dana, a nestalo je sedmero članova posade među kojima je i kapetan Dino Mikšić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rezultate inspekcije pročitala su i analizirala dvojica kapetana duge plovidbe i zapovjednik stroja na sličnom brodu. Svi se slažu da se brod nije mogao popraviti u dva tjedna, već je bilo potrebno najmanje dva mjeseca da se napravi potrebni remont.

Imali su velik problem s jednim motorom, navodi se u izvješću. Imali su problema s ventilima. Bilo što od toga moglo bi se lako pokvariti i izazvati poplavu. Pretpostavljam da se jedan ventil jednostavno slomio zbog natezanja, pa posada naposljetku nije mogla zaustaviti plavljenje broda. Oplata je potpuno korodirana, vodonepropusna vrata su katastrofa. Jako sam bijesan što su takav brod pustili na more.

Brod jako slabo održavan

Prema ovom dokumentu, glavne motore bilo je potrebno u potpunosti obnoviti. Osovine su imale metalne tragove u mazivu. Pretpostavljam da ništa nije učinjeno, jer za 12 dana suhog doka, ne bi remontirali motore. Za to je potrebno najmanje mjesec dana, rekao je kapetan jednog od Bourbonovih brodova koji nije iz Hrvatske, a koji je ustupio dokumente portalu Morski.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zapovjednik stroja kaže da je iz dokumenta vidljivo da je brod bio jako slabo održavan.

“Osim što je vidljivo da je brod u jako lošem stanju, puno stavki treba popraviti ili zamijeniti, kritično je to što su vodonepropusna vrata dobila četvorku, dakle unsatisfactory ili nezadovoljavajuću ocjenu te su zvukovi osovine bili čudni.

Svi ventili seachestova (usis mora za, hlađenje motora, pomoćnih motora, klima-uređaja i slično) i overboarda (odvodni ventili) trebali su remont. Dvanaest dana u škveru je ništa!

Što se motora tiče, oni su dobili ocjenu tri, što znači da su i na njima nađeni defekti, ali koji ne zahtijevaju hitnu intervenciju i ne utječu na siguran rad, no bio im je potreban remont koji se nikako ne može obaviti za nekoliko dana.

S obzirom na to da je na Bourbon Rhodeu more najprije počelo prodirati u krmu, a i u skladu s ovim dokumentom, može se donijeti zaključak da je najvjerojatnije počelo prodirati kod osovine, odnosno brtve osovine. Kad more počinje ulaziti između strojarnice i kormilarnice, tu moraju postojati vodonepropusna vrata. Teško je nagađati jesu li ih zatvorili i jesu li ih uopće mogli zatvoriti”, rekao je zapovjednik stroja.

“Ovo je prazna kopija dokumenta, koju je ispunio netko s broda. To nekad firma unaprijed pošalje e-mailom ne bi li posada napravila pre-inspection i popravila što više, prije prave inspekcije.

Ovo je napravljeno još u Nigeriji, prije suhog doka u Las Palmasu – “Odudu Field, 19. svibnja 2019.“ Znači da je brod čak iz Nigerije plovio do Las Palmasa u vrlo lošem stanju, rekao bih – puno gorem nego iz Las Palmasa za Gvajanu“, kaže kapetan i Dinov kolega.

Supruga Dina Miškića ministru Gordanu Grliću Radmanu

Podsjećamo, Marijana Kedžo Miškić, supruga kapetana uputila je otvoreno pismo ministru vanjskih i europskih poslova Gordanu Grliću Radmanu. U njemu ga je zamolila da utječe na SAD koji satelitski nadzire prostor na kojem je nestala posada Bourbon Rhodea, prenosi Večernji list.

Pismo prenosimo u cijelosti.

Poštovani Ministre Radman,

moje ime je Marijana i supruga sam kapetana Dina Miškića koji je nestao na Atlantskom oceanu u nesreći potonuća broda Bourbon Rhode koja se dogodila 26.9.2019. Upoznati se s činjenicom da je nakon samo 7 dana potraga za nestalih 7 članova posade, uključujući i mog supruga, službeno obustavljena i za njima se više ne traga. Moja obitelj i ja to ne možemo i ne želimo prihvatiti osobito što smo informirani od strane preživjelih članova posade da su se preostali članovi posade uspješno ukrcali u splav za spašavanje.

Ne možemo niti zamisliti kroz što su ovi hrabri ljudi prošli preživjevši uragan i havariju na brodu usred Atlantika u nemogućim uvjetima. Uništava me činjenica da su oni negdje na oceanu bespomoćni i čekaju pomoć a pomoć im više nije moguće pružiti jer se od njih odustalo. 3 splavi nisu nađene i to je činjenica koja se ne može zanemariti. Na splavima imaju uvjete za preživjeti više od mjesec dana. Moramo ih tražiti i naći ćemo ih. Mi znamo da su oni živi. Dobili smo informacije od Hrvatske gorske službe spašavanja da je moguće satelitskim snimkama pregledati ocean te uočiti bilo kakav objekt, pojavu ili pokret koji nije dio prirodne okoline.

Raftovi za spašavanje bi se dosta jednostavno mogli uočiti na ovakav način i locirati na oceanu. Nemamo informaciju je li ovo područje pokriveno satelitskim snimkama. Tu informaciju nam mogu osigurati američke snage koje satelitski nadziru ovo područje te koje svojim snagama i tehnikom, koja je najbolja na svijetu, to mogu dosta jednostavno jednim preletom i napraviti. Mislim da Vam ne trebam objašnjavati koliko patnje i boli je u meni i mom djetetu koji čekamo svog supruga i oca da nam se pojavi na vratima kućnog praga?

U nadi da možete svojim utjecajima i kontaktima pomoći da se potraga dalje nastavi te da na bilo kakav način dođemo do informacije o našem kapetanu i njegovoj posadi, iskreno vas molim da to i učinite, navodi se u pismu kojeg je uputila supruga nestalog pomorca.

Foto: Facebook

Nakon što je objavljeno kako je prekinuta pretraga obitelj je uputila javni apel državnom vrhu u kojeg ga mole da utječu na Francusku da nastavi potragu za nestalim pomorcima potonulog francuskog tegljača Bourbon Rhode. Hrvatska predsjednica Kolinda Grabar-KItarović pisala je francuskom predsjedniku Emmanuelu Macronu da se razmotri odluka o obustavljanju potrage za nestalim hrvatskim kapetanom Dinom Miškićem i njegovom posadom za koje mnogi vjeruju da bi mogli biti živi nakon potonuća njihova broda Bourbon Rhodea.

Havarija broda dogodila se 26. rujna u vodama Martiniquea, a brod, za kojeg se sumnja da se nalazio u prilično lošem stanju, potonuo je pod naletom snažnog uragana.

Rezultat intenzivne i višednevne potrage su trojica spašenih, četvorica mrtvih i osmorica nestalih članova posade među kojima je i Šibenčanin Dino Miškić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.