Memoari “rezervnog” britanskog princa Harryja u prvom su se danu prodali u čak 1,34 milijuna primjeraka, piše Višnja Starešina za Slobodnu Dalmaciju u kolumni koju djelomice prenosimo.
Time su postali najprodavanija knjiga u povijesti u prvome danu prodaje. Vjerojatno će srušiti još poneki rekord u prodaji knjiga. Možete smatrati uvredom knjizi to što se knjigom naziva (i) psihoterapeutska ispovijed jednog frustriranog ispraznog egomana, koji je stjecajem okolnosti rođen kao princ, uobličena uz pomoć unajmljenog pisca, a sve je tek dio projekta jednako isprazne nesuđene “princeze” Meghan.
Možete smatrati porazom pameti ljudskog roda što, nakon svega pametnog i važnog što je ikada napisano i uobličeno kao knjiga, baš takva jedna ne-knjiga ruši povijesne rekorde u prodaji.
(…)
To i nije “knjiga” namijenjena onima koji misle. Namijenjena je publici navezanoj na društvene mreže, koja se hrani (lažnim) slikama iz života drugih, koja živi te lažne slike zajedno sa svojim uzorima, plače zajedno s Meghan pet puta dnevno, dvoumeći se: da l’ da se umije il’ da se ubije. A ujedno to je “knjiga” koja stvara i oblikuje takvu publiku.
I u tom smislu, “Rezerva” odbjeglog princa Harryja predstavlja vrhunac tog “influencerskog” memoarskog žanra. Teško da itko može nadmašiti “doseg” koji postiže pripadnik najjačeg svjetskog brenda – britanske kraljevske obitelji, odnosno “Firme” – koji je spreman iznijeti sve najgore što je ikada doživio ili pomislio o svojoj obitelji.
(…)
Iza svega stoji moguća politička karijera Meghan Markle?
Je li Harry uistinu ubio 25 talibana dok ga je onomad britanska vojska kao zaštićenog medvjeda vozala po Afganistanu u ulozi princa – časnika, žaleći se da više resursa troše na Harryjevo osiguranje nego na misiju? Je li veliki zaštitnik prirode Harry zaista toliko glup i bezobziran da se javno hvali kako je ubio 25 ljudi? No utjecaj Harryja i Meghan i njihova projekta razotkrivanja “potpune istine” o britanskoj kraljevskoj obitelji na oblikovanje javnog mnijenja je nesporan, ma što mi o njima mislili.
I zato nije beznačajan učinak “Rezerve” na “Firmu”, odnosno brend kraljevske obitelji, ali i na firmu “Harry& Meghan” i moguću političku karijeru Meghan Markle, o kojoj se sve češće govori.
Dok statistika prodaje ide u korist firme “Harry& Meghan”, reakcije na Harryjeve “istine” ipak idu u korist temeljne “Firme”, britanske kraljevske obitelji. “Firma” zasad reagira ignoriranjem.
No britanski mediji vrlo sustavno dovode u pitanje Harryjeve “istine”, njegov moral, a pomalo i njegovo mentalno zdravlje i gotovo unisono osuđuju njegov osvetnički pohod na vlastitu obitelj. Još je zanimljiviji utjecaj “Rezerve” na društveni rejting odbjeglog kraljevskog para u SAD-u. Naime, objava Harryjeve autobiografije promatra se i u kontekstu mogućeg političkog angažmana Meghan Markle i njezine moguće kandidature za američki Kongres na sljedećim izborima.
Meghan otvoreno simpatizira Demokratsku stranku
Opcija se na prvi pogled čini prilično izglednom: ona ima nespornu ambiciju, princ Harry omogućio joj je ogromnu vidljivost, svoj društveni angažman zasniva na globalističko-ljevičarskim temama (od klimatskih promjena do antirasističkih kampanja), otvoreno simpatizira Demokratsku stranku, javno se druži s njezinim zaštitnim likovima poput Clintonovih i Obaminih… No čini se da je u taj povlašteni politički krug Markle dobrodošla ipak samo kao – gošća. Da im poveća doseg.
Ali nema u tom krugu istinske potrebe za jednom neostvarenom “rezervnom” princezom u ulozi lažne žrtve. Ima uvjerljivijih kandidatkinja koje će nositi radikalno lijevu agendu. Meghan je ionako postala već pročitana knjiga.
(…)
Harry to možda nikad neće shvatiti. Njegovu skromnu pamet, sociopatske simptome i sklonost da javno pokazuje vlastitu stražnjicu nekoć je pokrivala i prikrivala Firma. Meghan Markle iste je osobine pretvorila u izvor rekordnih prihoda. Ali što se više izlaže, to se bolje vidi koliko je taj balon prazan.
* Mišljenja iznesena u komentarima osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr.
Tekst se nastavlja ispod oglasa