Site icon narod.hr

Sve više avionskih kompanija uvodi nova pravila

Podaci iz transpondera zrakoplova Germanwingsa koji se u utorak srušio u Francuskoj pokazuju da je netko ručno namjestio autopilot na visinu nižu od 30 metara, što će vjerojatno dovesti do uvođenja novog pravila o dvije osobe u kokpitu u brojnim zrakoplovnim kompanijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podaci iz transpondera potvrđuju uključivanje autopilota

Organizacija FlightRadar24 koja prati avionski promet kazala je da se u 9,30 “može vidjeti da je autopilot ručno promijenjen s 11.500 metara na 30 metara”.

“Devet sekundi kasnije zrakopolov se počeo spuštati, vjerojatno s namještenim autopilotom za ‘otvoreno spuštanje'”, kaže organizacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Let 4U9525 poletio je iz Barcelone oko 10,00 sati u utorak, a nestao s radara oko sat vremena kasnije, prije nego se zabio u planinu 165 kilometara sjeveroistočno od Marseillea, pri čemu je poginulo 150 osoba.

Podaci transpondera potvrdili su objavu francuskih vlasti da je kopilot Andreas Lubitz ručno počeo proceduru spuštanja kada se našao sam u pilotskoj kabini, i nije odgovorio kada su kapetan i posada lupali po zaključanim vratima.

Podaci FlightRadara 24 potječu iz automatskih odgovora transpondera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po dvije osobe u pilotskoj kabini

Te su informacije navele mnoge zrakoplovne kompanije da odmah najave uvođenje novog pravila po kojem bi odsad uvijek morale biti dvije osobe u pilotskoj kabini. Dosad su se pravila fokusirala na izbjegavanje moguće otmice zadržavanjem svake sumnjive osobe izvan kokpita, pri čemu su se vrata pilotske kabine iznutra mogla zaključati. Sada bi se trebalo usredotočiti na situaciju u kojoj sami piloti mogu predstavljati opasnost, kaže umirovljeni francuski istražitelj zrakoplovnih nesreća Alain Bouillard. “Danas se postavlja obrnuto pitanje: treba li onemogućiti zaključavanje vrata”, kazao je.

Novi Zeland objavio je da mijenja pravila. Nova će ukloniti, kako kaže, svaki rizik koji predstavlja jedan od pilota. “Ako će jedan od pilota morati napustiti kokpit na kratko vrijeme, član posade morat će ući u kabinu na njegovo mjesto”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kanadske vlasti objavile su u četvrtak da će sve njihove kompanije uvesti to pravilo, kao i neke pojedinačne kompanije u Britaniji (EasyJet), Norveškoj i Islandu.

Sjedinjene Države već traže da dva člana posade uvijek budu u kabini a takvo pravilo već od ranije ima i Ryanair, piše Reuters.

U Australiji premijer Tony Abbott kazao je da se revidiraju sigurnosne procedure, kao i nakon svake velike avionske nesreće.

Njemački savez zrakoplovnog prometa najavio je također u četvrtak da bi u budućnosti želio uvesti pravilo dvije osobe u kokpitu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ima li potrebe za izmjenu pravila?

Međutim, direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann kao i direktor Lufthanse Carsten Sporh ne vjeruju da će takva pravila pomoći.

“Ne vidim potrebu izmjene pravila”, rekao je Spohr novinarima. “To je pojedinačni slučaj. Ali razmotrit ćemo tu ideju s različitim stručnjacima u Lufthansi”.

“Pitanje koje si postavljam je je li moguće, ako netko želi počiniti zločin s takvom energijom, spriječiti ga imajući primjerice domaćina zrakoplova u kokpitu”, rekao je Winkelmann za ZDF.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version