Svjetski gospodarski forum: Velike tvrtke mogu imati ključnu ulogu glede cijepljenja

Foto: GettyImages

Veliki poslodavci, s obzirom na utjecaj koji imaju, mogu znatno ublažiti situaciju ako ne i u potpunosti je ispraviti. U istom istraživanju Foruma , 61,4% anketiranih izjavilo je da će prihvatiti preporuku svog poslodavca za cijepljenje. To znači da poduzeća mogu igrati ključnu ulogu u poticanju i stvaranju povjerenja u cijepljenje na radnom mjestu uspostavljanjem strukturiranih programa za razmjenu znanja i usmjeravanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da bi se zaustavila zaraza bit će potrebno cijepiti barem dvije trećine svijeta, tvrdi Svjetski gospodarski forum.

  • Programi masovnog cijepljenja koji se pokreću širom svijeta suočavaju se s nizom izazova gdje tvrtke mogu pomoći u prevladavanju.
  • Veliki poslodavci mogu pomoći u izgradnji povjerenja u cjepivo i potaknuti prihvaćanje.
  • Mjere predostrožnosti protiv COVID-a na radnim mjestima ostat će od vitalnog značaja za usporavanje širenja u međuvremenu.
  • Evidencije o zaposlenima mogu biti bogat izvor podataka koji će zdravstvenim sustavima pružiti pokrivenost cjepivima.

Dok pandemija COVID-19 još uvijek bjesni i predstoji hladna, socijalno distancirana zima, svi se nadamo da će nam se poslovi, tvrtke, škole i društveni životi uskoro vratiti u privid normalnosti. Općenito postoji vjerovanje da će dostupnost cjepiva razbiti čaroliju i konačno se ćemo se moći riješiti maski. Ali posljednji korak od “cjepiva” do “cijepljenja” mora se prijeći prije nego što naš svijet uistinu počne biti siguran, a to putovanje ispunjeno je izazovima, piše Svjetski Gospodarski Forum

Neki od tih problema, iako složeni, dobro su definirani – poput povezivanja točaka između davatelja cjepiva, distributera i potrošača, njegovanja okvira hladnog lanca opskrbe ili čak usmjeravanja širokog spektra upravljanja cjepivima od određivanja prioriteta i primjene, sve do praćenja učinka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nedavno smo najavili softversko rješenje koje radi upravo to.

Javno oklijevanje prema cijepljenju, izazvano strahom od nuspojava, je sve veće.

U istraživanju iz lipnja 2020.  koje je provela Akcijska platforma COVID Svjetskog gospodarskog foruma, samo 71,5% sudionika izvijestilo je da bi bilo vrlo ili donekle vjerojatno da će uzeti cjepivo protiv COVID-19. Uz procjenu stručnjaka da će najmanje 70% populacije morati biti imuno na virus kako bi se zaustavilo širenje pandemije, izgradnja i održavanje povjerenja u cjepivo nikada nije bilo važnije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

(…)

Danas mnogi osuđuju bogatije zemlje koje rezerviraju cjepiva kako bi povećale šanse za zaštitu vlastitog stanovništva. Istraživanje Duke Global Health Innovation Center broj tih rezerviranih doza iznosi nevjerojatnih 9,8 milijardi. To je unatoč tome što svaki stručnjak ukazuje na činjenicu da je priroda pandemije takva da nitko zapravo nije siguran ako svi nisu sigurni. Čak i ako to odbijemo kao kolektiv prepoznati, očito je da je trenutak da surađujemo i dajemo prioritet distribuciji kako bismo prvo zaštitili rizične populacije kako se ne bi pogoršalo širenje i ugrozilo cijeli naš život.

Veliki poslodavci, s obzirom na utjecaj koji imaju, mogu znatno ublažiti situaciju ako ne i u potpunosti ispraviti. U istom istraživanju Foruma , 61,4% anketiranih izjavilo je da će prihvatiti preporuku svog poslodavca za cijepljenje. To znači da poduzeća mogu igrati ključnu ulogu u poticanju cijepljenja i stvaranju povjerenja u cijepljenje na radnom mjestu uspostavljanjem strukturiranih programa za razmjenu znanja i usmjeravanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

(…)

Da bi se zaustavila zaraza bit će potrebno cijepiti barem dvije trećine svijeta. Stoga će naše zajednice postati sigurne tek postupno i u fazama. To također znači da neko vrijeme ne možemo skinuti svoje maske i odreći se protokola društvene udaljenosti. Norme na radnom mjestu i poslodavci koji potiču disciplinu u vremenu pandemije, čak i nakon početka programa cijepljenja, igrat će ključnu ulogu u postizanju kontinuiranih pozitivnih rezultata. S obzirom na to da se radi o cijepljenju odraslih u mjeri u kojoj do sada nismo radili, sasvim je prirodno da će se radno mjesto pojaviti kao jedno od ključnih središta za evangelizaciju i širenje potrebe i svijesti da se ljudi cijepe.

(…)

Vlade, središnje banke i organizacije poput SZO-a imaju potporu velikih tvrtki koja se pridružuju dobroj borbi. Javno-privatna partnerstva, koja su usvojila pristup „sve ruke na palubi“, poslužila su izuzetno dobro, čak i dok korporacije vode vlastitu bitku za zaštitu zaposlenika, preusmjeravanju mogućnosti kako bi pomogle novim potrebama, stabilnom novčanom tijeku i održavale ekonomiju u pogonu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od aplikacija za traženje kontakata, digitalnih zdravstvenih putovnica, tehnologije za sigurnije javne prostore, otkrića cjepiva, logističkih mogućnosti za distribuciju cjepiva do masovnog filantropskog financiranja, kompanije doista predstavljaju partnere koje se trude da riješe stvari kroz ova teška vremena.

Kompanije su jedinstveno opremljene za urazumljivanje i uvjeravanje, te donijeti transparentnost i jasnoću koja su potrebna za suzbijanje širenja nepovjerenja i straha. Sada nam je prilika da budemo ambasadori čovječanstva, pokrećući nas sve zajedno naprijed prema konačnom kraju pandemije, tvrdi u svom izvješću Svjetskog gospodarskog foruma.

Cijeli tekst možete pročitati ovdje

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.