Site icon narod.hr

Veliko slavlje – 70 godina Ferrarija

Foto: Wikipedia/Brian Snelson

Neki stariji modeli na dražbama se prodaju za milijune eura, a novi su i dalje najbrži na autodromima diljem svijeta. Ferrari ovaj vikend slavi 70. rođendan, a mitski propeti konjić jednako je vatren.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ferrari će svoj 70. rođendan slaviti tri dana. Već danas će se u Milanu okupiti 500 automobila, u subotu će se proslava nastaviti u Modeni, i na koncu, u nedelju, u Ferrarijevoj koljevci u Maranellu, na kojoj će nazočiti samo odabrani.

“Ferrari je mitski brend. Sa svojim uspjesima na utrkama, Ferrari je vrh među sportskim automobilima, to je čarolija zvuka i brzine”, kaže automobilistički stručnjak Patrice Verges.

Ova jedinstvena priča u povijesti automobilizma počinje 1929. kada se slavni propeti konjić s talijanskom trobojnicom prvi put pojavio na trkaćim automobilima Alfa Romea, koje je vozio mladi Enzo Ferrari. S Alfom je surađivao do 1938. kada se odlučio posvetiti izgradnji vlastite tvornice automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali tek je 1947. prvi Ferrari, model 125 S, izašao iz tvornice u Maranellu, nedaleko od Modene.

Ferrari 125 S, plod stvaralačka mašte i inventivnosti Enza Ferrarija, bio je ukrašen danas svima poznatim simbolom u čast Francesca Baracce, talijanskog zrakoplovnog asa iz Prvog svjetskog rata, koji ga je dizajnirao i dao naslikati na repu svojeg zrakoplova.

“Majka slavnog pilota, koji je poginuo u akciji 1918., rekla mi je jendog dana: ‘Cavalino rampante’ (propeti konjić) moga sina mora biti na tvojim automobilima, donijet će ti sreću”, ispričao je jednom Enzo Ferrari, koji je u znak dodao žutu podlogu, boju njegove rodne Modene.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostalo je povijest. Nakon 68 sezona, Ferrari je najdugovječnija i najuspješnija ekipa Formule 1. ‘Scuderia’ je zabilježila 228 grand prix pobjeda, 16 momčadskih i 15 pojedinačnih naslova prvaka.

Ferrari drži i rekord najskupljeg automobila na dražbi. Model 335 S Scagiletti iz 1957. lani je na aukciji u Parizu kupljen za 32 milijuna eura.

I moderne cestovne modele Ferrarija mogu si prisuštiti samo bogati sretnici, spremni platiti od 150 tisuća do više od milijuna eura za ograničene serije. I moraju biti strpljivi, za model Ferrari 488 čeka se tri godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poslovni rezultati mogu samo izazvati zavist ostalih proizvođača automobila: prošle godine tvrtka je isporučila samo 8.014 automobila i ostvarila čistu dobit od 400 milijuna eura.

“Ferrari njeguje najvišu zanatsku vještinu u kombinaciji s bliskim dijalogom sa svojim kupcima”, kaže profesor ekonomske strategije na sveučilištu u Milanu Carlo Alberto Carnevale Maffe.

“Time u svoju uslugu uspijeva ugraditi mnogo zahtjeva svojih klijenata, personalizirane upravljače, sjedala, pojedinosti u unutrašnjem dizajnu”, a to oni znaju cijeniti, dodaje Maffe.

“Ali treba i zaslužiti. Morate biti dio kluba. Ima mnogo novobogataša koji bi to htjeli postati, ali ne primaju ih lako”, naglašava profesor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version