Site icon narod.hr

Njemački strojovođe prekinuli štrajk

epa04732290 An old railway semaphore signal indicates 'stop' at the main station of Hanau, Germany, 04 May 2015. Passenger train service in Germany faces six days of disruptions due to striking train drivers in a lengthy labour dispute with German train operator Deutsche Bahn, the train drivers' union said 03 May 2015. The strike will begin on 05 May at 2 am (0000 GMT) and last until 9 am on 10 May, the union announced in Frankfurt. Freight transport services will be hit hours earlier - on 04 May at 3 pm. The action would be the eighth in the wage conflict between the GDL union and Deutsche Bahn. GDL, the German Train Drivers' Union, which crippled the German rail network in four strikes last year, is the smaller of two main train drivers' unions in Germany. It is seeking a 5-per-cent pay increase and one hour less work per week. EPA/FREDRIK VON ERICHSEN

Njemački željeznički promet u subotu se postupno vraća u uobičajeno stanje nakon što su strojovođe odlučili prekinuti gotovo jednotjedni štrajk, najdulji u povijesti državne željeznice Deutsche Bahna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razmirice oko plaća i pregovaračkih prava, zbog kojih je štrajk pokrenut, još uvijek su neriješene. Njemački sindikat strojovođa GDL i dalje ne pristaje na vladin poziv na posredovanje, zbog čega se javlja bojazan da bi do zastoja željezničkog prometa moglo doći ponovno.

GDL, koji predstavlja 20.000 strojovođa, je prošle nedjelje pozvao na sedmodnevni štrajk zbog spora s Deutsche Bahnom oko plaća i pregovaračkih prava. Traži se povećanje plaća za 5 posto i smanjenje radnog tjedna s 39 na 37 sati. Sindikalisti traže i pravo da pregovaraju u ime drugih zaposlenika željeznica.

Deutsche Bahn, koji ima 200.000 zaposlenika, ponudio je strojovođama 4,7 posto rasta plaća kao i jednokratnu isplatu od 1000 eura, ali odbija dopustiti da GDL pregovara o plaći i za nestrojovođe što je ključni zahtjev koji je sindikat ponovio u petak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Deutsche Bahn preveze u prosjeku 5,5 milijuna putnika na dan i oko petine teretnog prometa odnosno više od 620.000 tona na dan.

Ekonomisti procjenjuju da bi prekid željezničkog prometa koji je počeo u ponedjeljak mogao rezultirati smanjenjem ekonomskog rasta u drugom kvartalu za 0,1 posto, što će najveću europsku ekonomiju stajati oko 750 milijuna eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version