”Nek’ komentari krenu…”, napisao je Vicko Bilandžić, intendant HNK Split objavljujući plakat za ovogodišnju kulturnu manifestaciju Splitsko ljeto. Bilandžić je znao da će izborom palakata s dva jezika u krupnom planu izazvati podijeljene reakcije. Splitski Mostovac Josip Markotić smatra takav plakat za najvažniju splitsku kulturnu manifestaciju – jeftinom provokacijom.
”Najveća i najvažnija kulturna institucija u gradu kojeg resi sedamnaest stoljeća bogate kulturne povijesti i tradicije reklamira Splitsko ljeto lizanjem kako bi, jelte, zaintrigirali i privukli publiku na opere Puccinija i Jakova Gotovca, drame Ivana Kovačića i Goldoni-ja…
Jer, zamisli originalnosti: u 21. stoljeću provocirati i privlačiti publiku seksom. WOW!”, komentirao je Markotić na Facebooku.
”Računate vi, kad nas turisti mogu praviti budalama, povraćati i spolno općiti na svakom kantunu ulice, pišati po spomenicima kulture i UNESCO-voj baštini, što ne bi i vi dali svoj ‘kulturni’ doprinos najstarijoj (uz Dubrovačke ljetne igre) i najznačajnijoj kulturnoj manifestaciji u državi a i šire…Ali tako nam i treba. Jer grad koji dopušta da po njemu piša i povraća tko god se sjeti, zašto ne bi dopustio da mu i najznačajniju kulturnu instituciju i manifestaciju reklamiraju plakatima razine niskobudžetnog pornića…”, komentirao je Markotić.
Što je plakatom želio reći, objasnio je njegov autor Karlo Kazinoti.
”Kazališna umjetnost, ako je kvalitetna je strast prenesena na scenu. Nerijetko je sirova i na momente nije ugodna za gledanje. Provocira reakciju i zadržava pažnju, postavlja pitanja. Naš vizual za 69. Splitsko ljeto je sirov i slojevit. Rekonstruirani poljubac koji je kompozicijski metafora plesa, vala, seksa. Jezik je glavni alat glumca i pjevača. Jezik je početak, baza, kreator civilizacije”, napisao je u objavi na Facebooku.
Reakcije na društvenim mrežama su podijeljene, dok neki čestitaju na ‘hrabrosti i originalnosti’, drugi smatraju kako je plakat apsolutno neprimjereno predstavlja kulturnu manifestaciju.