
 

 

 
Prvostupanjski sud prihvatio Indexovo tumačenje da nisu htjeli vrijeđati katolike 

 
Županijski sud u Zagrebu donio je 6. 11. nepravomoćnu presudu po kojoj je nakladnika portala 
Index.hr i njegove novinare, Vojislava Mazzocca i Hrvoja Marjanovića, oslobodio optužbe da 
vulgarnim tekstovima o dolasku tijela Bogdana Mandića u Zagreb diskriminiraju osobe 
katoličke vjeroispovijedi. 
  
U ime obitelji će Vrhovnom sudu podnijeti žalbu na ovu nepravednu prvostupanjsku presudu, koja 
nije utemeljena na činjenicama koje je udruga U ime obitelji dostavila sudu, što je potvrdio 
punomoćenik udruge, odvjetnik Krešimir Planinić: Prateći obrazloženje prvostupanjskog suda u 
ovom predmetu ispada da možete vrijeđati do mile volje, a onda se skrivati iza nekakvog 
umjetničkog izražavanja i da to niste mislili. Obrana tuženih se temeljila samo na njihovim 
izjavama da oni zapravo kritiziraju Hrt kad npr. kažu za katolike da su bolesnici. Bit će zanimljivo 
u drugostupanjskom postupku iščitavati promišljanje Vrhovnog suda o ovom stavu.   
 
U tužbi koju je U ime obitelji podnijela zajedno s još 4 udruge protiv Indexa istaknuto je da 
novinar Hrvoje Marjanović u svom tekstu „Mrtvaci uživo: Katoličke nekrofilske orgije su najluđi 
show na HRT-u“ na najprizemniji način uspoređivao vjerske obrede sa seksualnim 
fetišima, vjernike prikazivao kao psihičke bolesnike, a njihovo vjerovanje bolesnim. Vojislav 
Mazzocco u članku „Katolici se razbjesnili i počeli prijetiti – što bi rekao sveti 
Leopold?“ vjernike je proglašavao teroristima, a javno očitovanje vjere etiketirao i 
proglašavao bolesnim. U ime obitelji je u tužbi navela da su tuženici izravno 
diskriminirali osobe katoličke vjeroispovijedi tako da su u svojim navodima doveli u pitanje 
njihovo pravo da javno očituju svoju vjeru, a koje pravo je zajamčeno člankom 40. Ustava 
Republike Hrvatske te člankom 9. Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih 
sloboda. 
  
Indexovi novinari su se na sudu branili tvrdnjama da je članak “Mrtvaci uživo…” “satirički osvrt” 
te da se “ne odnosi na vjernike već je primarno kritika postupka javne televizije koja je otkazala 
najavljeno prikazivanje emisije ‘Hrvatska uživo’ radi izravnog prijenosa radi izravnog dočeka 
tijela sv. Leopolda Mandića”. Prema Indexu navod “'nekrofilske orgije' nije kritika vjernika već 
društvena kritika postupka HRT-a i postupaka crkve”, dok članak “‘Što slušati u redu  za diranje 
mrtvaca’ nisu diskriminirane osobe po osnovi katoličke niti bilo koje druge vjere jer se radi o 
duhovitoj kompilaciji spotova” . 
  
Sutkinja Lidija Jelavić je prihvatila tumačenje tuženika te presudila da “vjernici nisu bili ‘meta’ 
predmetnih članaka već je njihov smisao i cilj bio izreći satiričku kritiku TV prijenosa predmetnog 
događaja.” “Sud je stava”, navodi se u presudi, “da su tuženici dokazali: da predmetnim 
člancima nisu ni u jednom obliku, dakle izravno niti neizravno diskriminirali vjernike 
katoličke vjeroispovijedi (članak 2. stavak 1. i 2. ZSD), niti da su ti članci imali za cilj povredu 



 

dostojanstva osoba katoličke vjeroispovijedi kojima bi uzrokovali strah, neprijateljsko, 
ponižavajuće ili uvredljivo okruženje odnosno da istima nisu učinili uznemiravanje koje bi bilo 
izjednačeno sa diskriminacijom." 
  


