Društvene mreže postaju sve važniji izvor vijesti

Foto: pexels.com

Ljudi sve više koriste društvene mreže kao izvor vijesti, a sve manje tradicionalne, tiskane medije, stoji u godišnjem izvještaju Reutersovog instituta za studij novinarstva o digitalnim vijestima za 2016. godinu koje je objavilo Hrvatsko novinarsko društvo (HND).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Studija pokazuje da se povećava broj onih koji čitaju isključivo digitalizirane vijesti, te da je Facebook za gotovo polovicu ispitanika (44 posto) najvažniji medij za traženje, čitanje, gledanje i prosljeđivanje vijesti. Potvrđuje također da su televizijske i mrežne vijesti u većini zemalja najčešće posjećivane i da je znatno opao broj ljudi koji čitaju vijesti u tiskanim medijima.

Istraživanje je tijekom 2016. provela udruga YouGov putem internetskog upitnika u 26 zemalja svijeta.

Tako je 51 posto ispitanih izjavilo da društvene medije kao izvor informacija koristi svaki tjedan, a europski prosjek je (17 zemalja) 46 posto. Društvene medije kao glavni izvor vijesti u EU koristi 10 posto ispitanika, a najviše u Grčkoj, njih 27 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U većini istraženih zemalja vijesti se najviše čitaju na tzv. pametnim telefonima (53 posto), dok je uporaba računala u tu svrhu u padu, a rast tableta usporen. Taj je trend posebno istaknut u u Ujedinjenom Kraljevstvu gdje se 70 posto sadržaja BBC-a prati preko mobilnih uređaja.

Studija također pokazuje velike razlike u razini povjerenja u vijesti i dok je u zemljama Zapadne Europe i skandinavskim zemljama ono na relativno visokoj razini, u južnoeuropskim zemljama je niže. Primjerice u Grčkoj iznosi samo 20 posto. Podatci su pokazali i da se posvuda više vjeruje brendu vijesti nego novinarima, osim u Francuskoj.

Zanimljivo je i da se više povjerenja iskazuje prema računalnim algoritmima nego izboru urednika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovi rezultati, naglašeno je u izvješću, značajno utječu na poslovne modele izdavača koji zbog rasta društvenih medija gube nadzor nad distribucijom i prihodom od oglašavanja. Problem je i porast broja onih koji blokiraju reklamiranje na svojim uređajima (38 posto u Poljskoj, 36 posto u Grčkoj, 30 posto u Francuskoj).

O rezultatima istraživanja o digitalnim vijestima raspravljat će se 30. svibnja u Bruxellesu na skupu Europske federacije novinara i zaklade Friedrich Naumann Stiftung pod nazivom „Dobro novinarstvo za informirano društvo: inovacije i financije”, navodi se u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.