Sa svakom generacijom na tržištu rada mijenjaju se pravila. Današnji zaposlenici traže četverodnevni radni tjedan, fleksibilno radno vrijeme i mjesto rada. Mnogi počinju raditi još za vrijeme studija, a prvi novac zarađuju i prije – najčešće radeći online. Budući da visoko-kvalificirane radne snage nedostaje, poslodavci pristaju mijenjati pravila.
Za generaciju Z – studirati i paralelno raditi – potpuno je uobičajeno. Već sada znaju odvagnuti što im je najvažnije.
– Novac je, naravno, važan, ali primarni smjer u kojem želim ići je sloboda. Naravno, visoka edukacija podiže i tu ljestvicu zarade, govori Pavel, student iz Zagreba.
– Planiram najprije raditi za nekog drugog kako bih stekao neki početni kapital, ali onda bih se ipak osamostalio, govori Yunus, student iz Turske.
– Zapravo ne radim za firmu, nego sam “freelancer”, tako da radim za sebe i u budućnosti bih također išao u tom smjeru, htio bih raditi za sebe, govori Marijan, student iz Zagreba.
Najvažnija im je svrha
– Puno su više zainteresirani za svrhu, za to što će raditi, to vidimo i kod praksi, manje ih motivira da idu u neku tvrtku koja je dobar brend, a više ih motivira na kakvom ću projektu ja raditi, čemu će to doprinijeti, govori Mislav Balković, dekan Sveučilišta Algebra.
I još mnogo detalja koji im posao čine ugodnim.
– Fleksibilno radno vrijeme, to je moguće da je bitno, bitno je kolege, pozitivno radno okruženje, s kim radite, na čemu radite, je li vaš proizvod korišten, govori Boris Pogačnik, potpredsjednik za poslovni razvoj, Infobip.
Jednako kao i fleksibilno mjesto rada.
Brzo napreduju u poslu
– Jedan od benefita koji mladim ljudima jako puno znači jest da mogu raditi od doma. Imamo zgradu od 1200 kvadrata, ona je puna, tamo su sastanci, edukacije, posjeti klijenata, ali jako malo ljudi, rekao bih 2 % ljudi dolazi fizički raditi za stol s laptopom, ističe Filip Ljubić, izvršni direktor, Q agency.
Generacija Z u poslu vrlo brzo napreduje.
– 40 % svih zaposlenih u SAD-u ima šefa mlađeg od sebe. To su već prvi krajobrazi onoga što se događa na tržištu rada. S generacijom Z definitivno dobivamo djelatnike koji ne znaju živjeti izvan digitalnog svijeta. To su generacije koje su odrasle s mobitelima, internetom, računalima i koji žele sve sada, odmah i čim prije, govori Sanela Dropulić, futurologinja.
Prvi članovi nove generacije alfa za samo četiri godine ući će u svijet rada. Očekuje se da bi oni potpuno mogli promijeniti način na koji će tvrtke poslovati u budućnosti, piše HRT.