Site icon narod.hr

Zašto je Air Force One toliko skup?

Foto: Fah

Američka vlada potrošit će oko 3,2 milijarde dolara na novi predsjednički zrakoplov Air Force One, a novoizabrani predsjednik Donald Trump zbog toga i nije previše sretan, piše u četvrtak BBC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Boeing gradi novi 747 Air Force One za buduće predsjednike, no trošak je izvan kontrole, više od 4 milijarde dolara. Otkažite narudžbu!”, napisao je u utorak Trump na svom Twitter profilu o zrakoplovu čiji novi model inače košta 378 milijuna dolara kada ga kupuju aviokompanije.

No zašto je novi Air Force One toliko skup?

Kao prvo, tehnički nije riječ o zrakoplovu, nego o nazivu koji se koristi za letjelicu u kojoj se nalazi predsjednik. Pošto on to rijetko čini regularnim letovima, taj se naziv gotovo uvijek koristi za modificirani Boeing 747-200, vojni zrakoplov izrađen specifično za američkog čelnika, piše BBC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Model koji se trenutno koristi u upotrebu je ušao tijekom devedesetih godina i uskoro mu ističe rok upotrebe, pa je američka vojska naručila novu letjelicu, temeljenu na Boeingu 747-8.

Američki predsjednik ne leti zapravo u modelu 747-200, nego u vojnoj verziji tog zrakoplova čiji je naziv VC-25A.

Komercijalni kostur klasičnog Boeingovog modela prerađen je u “mobilni zapovjednički centar u slučaju napada na Sjedinjene Države”, istaknula je Bijela kuća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako su naprimjer u novu narudžbu uključene i nadogradnja električnih sustava na vojnu razinu, te ugradnja rezervnog izvora energije.

To znači da će Air Force One biti zaštićen od elektromagnetskog pulsa (EMP), vrste kratkog praska energije koji može oštetiti elektroniku i koji je posljedica nuklearnih eksplozija na velikim visinama.

Dodatne nadogradnje uključuju vojnu opremu za komunikaciju i “sustav za samoobranu”, prenosi BBC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve to ima svoju cijenu. Prvi korak u stvaranju novog Air Force Onea jest kupovina dva komercijalna Boeinga 747-8, a tek tada počinje dizajniranje finalnog zrakoplova. Za to su potrebne dvije letjelice kako bi se osiguralo da je jedan zrakoplov uvijek spreman za let dok se drugi održava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version