Site icon narod.hr

Znanstvenici pokušavaju uzgojiti savršen hibrid jabuke i kruške

Foto: Flickr

Profesor Werner Dierend iz staklenika donosi tri uzorka: mladicu jabuke, mladicu kruške i hibrid “križanca” jabuke i kruške. Hibrid nema ime, stablo više nalikuje jabuci, njegovi listovi više krušci, oblik ploda je sličniji jabuci, ali okus “baca” na krušku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dierend i njegovi kolege Thilio Fischer i Henning Schacht sa sveučilišta u Osnabruecku pokušavaju stvoriti nešto što u prirodi ne postoji.

Nije bez razloga to što Nijemci, Hrvati i mnogi drugi narodi lošu analogiju zovu “usporedbom jabuka i krušaka”.

Prije 30 godina, međutim, u nekadašnjem hotrikulturnom institutu u Koelnu jabuke i kruške uspješno su križane. Nova voćka dobila je ime “Zwintzscherov hibrid” po profesoru Maxu Zwintzscheru koji je proveo eksperiment.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegov rad za buduće naraštaje i poboljšanje sačuvao je Tehnološki institut u Muenchenu i predao ga znantvenicima na poljoprivrednom fakultetu u Osnabruecku koji imaju mnogo iskustva u uzgoju novih sorti jabuka.

Već 13 godina Dierend i njegovi kolege rade uzgoju savršena hibrida jabuke i kruške. Sad su na trećoj generaciji koje nazivaju F2 hibridima.

“Nadamo se da ćemo postići dobru kvalitetu”, rekao je Fischer, dodavši da je u tome potrebno i mnogo sreće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što se traži nije samo ugodan izgled i okus, već i otpornost na bolesti.

Njemački znanstvenici u tome nisu jedini. “Znamo da postoji slično istraživanje na Novom Zelandu”, kaže Dierend. Štoviše, novozelandske kolege bile su u Osnabruecku kako bi s njemačkim stručnjacima usporedili bilješke.

Njemačka vlada suvencionira istraživanje s 200 tisuća eura, ali proći će još mnoge godine prije uspješnog završetka projekta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Potrebno je 15 do 20 godina da se nova sorta jabuka ustali na tržištu”, tvrdi Dierend. A nova voćka neće dobiti ime dok za tržište ne bude spremna.

Njemački voćari gladni su jedinstvene vrste voća kojim bi pogodili ukus potrošača. Uzgoj voća je posao kao i svaki drugi, kažu. Potrošači stalno traže inovacije. Potpuno nova vrsta voća bila u tome golema kompetitivna prednost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version