Zašto sve teze gospođa Genov i Sobol padaju u vodu?

fetus
Foto: Thinkstock

Gledajući jučerašnju emisiju Otvoreno iskristalizirale su se tri glavne teze koje su koristile zagovornice pobačaja gospođe Genov iz Ženske mreže Hrvatske i gospođa Sobol iz SDP-a. Te teze neprestano ponavljaju gotovo svi zagovornici pobačaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

One glase:

1) Fetus je dio ženinog tijela i ona ima ISKLJUČIVO pravo odlučivati o svom tijelu.

2) Život ne počinje od začeća već rođenjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

3) Dijete stječe ljudska prava rođenjem.

Svakako da su ove teze populističke (ideološke) jer dolaze od nestručnih i slabo informiranih osoba iz područja medicine, bioetike i prava.

O ovim temama stručno i javno trebaju razgovarati liječnici, pravnici, bioetičari i ostali specijalisti koji imaju o tome što reći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, zbog navedenih ponavljajućih teza koje se neprestano ponavljaju i u javnosti, a vrte se oko ove tri, bacimo oko na njihovu apsurdnost.

Bit će na pomoć u jasnoći stvari i svakodnevnim razgovorima:

1) Fetus je dio ženina tijela i žena ima isključivo pravo odlučivati o svom tijelu. Svi znamo da fetus ima različit DNK od ženinog tijela, pa već samim tim nije dio ženinog tijela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, uzmimo za primjer mali prst koja je zaista dio ženinog tijela. Kada bi žena došla u bolnicu i zamolila da joj amputiraju taj dio njenog tijela govoreći: “Ja odlučujem o svom tijelu“, svakako bi je liječnici pogledali u čudu. Prvo, sigurno joj nitko ne bi amputirao mali prst, iako je najmanje vrijedan od svih pet prstiju i sigurno je dio njenog tijela. Drugo, poslali bi je na promatranje mentalnog zdravlja.

Fetus, tj. začeto dijete, je apsolutno vredniji od malog prsta jer iz njega se rodi čovjek, pa pitamo dotične gospođe kako to misle da mogu o (izvjesnom) čovjeku koji će se roditi same odlučivati, a o malom prstu ne mogu?!

2) Druga teza je također apsurdna jer od trenutka kada je žena začela već se može sa sigurnošću reći da je to početak. Što je početak? To je trenutak ili početni događaj nakon čega će prirodni tijek stvari bez vanjske intervencije dovesti do rođenja čovjeka.

Život ima točno određene faze, a ljudski sigurno počinje od začeća, pa slijedi faza razvoja djeteta u utrobi, mala beba, dijete, adolescencija, zreli čovjek, čovjek starije dobi, starac i onda smrt. Može li se ijedna od ovih faza nazvati početkom (čovjeka)? Sve ovo su razvojne faze, a začeće je sigurno početak. Od trenutka začeća stvar je potpuno određena u svim fazama čovjeka do starosti, osim ako ne dođe do nasilne smrti pobačajem, automobilskom nesrećom, neizlječivom bolesti ili na neki sličan način.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jednostavan primjer iz života: početak školovanja je prvi razred, a sve ostalo su faze školovanja.

Zato je i početak života začeće, a sve ostalo su faze koje NUŽNO slijede jedna za drugom.

3) Dijete stječe ljudska prava rođenjem. Ovo je zapravo u suštini „novogovor“ moderne ideologije koje pod pojmom ljudskih prava nerijetko izopačuje ljudski život, pa čak i njegove temeljne vrijednosti. U SAD-u to zovu novom ideologijom koju možemo na hrvatski prevesti kao „ljudskopravizam“.

Pod krinkom ljudskih prava nastoje se ubaciti i opravdati i stvari često protivne zdravom razumu. Takav ideologizirani govor dobro je poznat Hrvatima iz nekih prošlih vremena pa ga dobro prepoznaju – za razliku od zapadnjaka.

Uostalom, ova teza je apsurdna zato što pobačaj nije dozvoljen 10 minuta prije rođenja (namjerna banalizacija op. a.).

Gospođama Sobol i Genov treba biti jasno da dijete koje će se roditi za 5 minuta, 5 sati ili 50 dana čak i po ovim današnjim zakonima sklonima pobačaju ima svoja (ljudska) prava i da ga ne možeš ubiti ili čak ozlijediti, te da ga nijedan liječnik neće izvaditi iz utrobe prije trenutka poroda.

Dakle, dijete ima ljudska i ostala prava i prije rođenja definirana i današnjim zakonima. Sa stanovišta etike, čovjek u svim svojim razvojnim fazama MORA IMATI SVA LJUDSKA PRAVA uključivo i u toj svojoj prvoj (nevidljivoj) fazi koja slijedi nakon začeća. To što mi ne vidimo fetus u prvoj fazi ne znači da nije živ, kao što niti puž nije mrtav kada ga ne vidimo u kućici.

Zapravo, materijalistička ideologija vjeruje samo onome što vidi i na tome je bazirana. A život sam po sebi je, poput električne struje, nevidljiv. Učinak struje vidiš u žarulji, a učinak života u živom čovjeku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.