Nadbiskup Devčić o Frljićevom skrnavljenju najsvetijih kršćanskih simbola – euharistije, križa i Gospe

foto: Roberta F., wikipedia.org

Riječki nadbiskup Ivan Devčić potaknut pismima vjernika koji su reagirali na sadržaj kazališne predstave “Hrvatsko glumište” ustvrdio da su u predstavi “bezočno profanirani i obeščašćeni najsvetiji kršćanski simboli: euharistija, križ i Gospa”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U pismu jedne vjernice, koje je riječka nadbiskupija objavila na svojim internetskim stranicama ne navodeći vjerničin identitet, stoji da predstava “izaziva u najmanju ruku zgražanje te duboko vrijeđa kršćane i Crkvu zbog okrutnog načina da kršćanske simbole i svete predmete koriste kao perverzne rekvizite u predstavi”. Uz to opisani su tijek predstave i prizori u kojima se pojavljuju vjerski simboli poput kipa Gospe ili križevi, slika Posljednje večere i simbolični prikazi dijelova euharistijskog slavlja.

Nadbiskup: nitko ne reagira na najgrublje vrijeđanje

Nadbiskup Devčić na internetskim stranicama nadbiskupije navodi da je dobio brojna pisama u kojima vjernici upozoravaju da se u predstavi vrijeđaju kršćanske vrijednosti. Ističe da se Rijeka želi predstaviti kao tolerantan grad te pita kakva je to tolerancija “koja na najgrublji način vrijeđa ono što je drugima najsvetije, a da pritom nitko u ovoj sredini na to ne reagira”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I Isusa su na neki način proglasili ustašom

“Znači li to da je opravdan osjećaj mnogih vjernika koji mi ovih dana govore da se osjećaju nezaštićenima i građanima po kojima svatko može „pljuvati“? Doista je potrebna neizmjerna doza drskosti da se Euharistija i križ povežu, vjerojatno i identificiraju s ustaštvom te se na taj način sve koji vjeruju u Isusa Krista kao svoga Spasitelja na neki način proglasi ustašama koje treba istrijebiti iz ovog društva i svijeta.”

Nije li to dozivanje zloduha prošlosti, a ne oslobađanje od njih?, piše nadbiskup.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne dovodeći u pitanje umjetničke slobode, Devčić u ime svih vjernika poziva “da se takva skrnavljenja i vrijeđanja više ne ponove”, a pogotovo ne “iz kuće koja je po svom poslanju pozvana promicati sve ono što uzdiže i oplemenjuje”.

Nadbiskup je uputio župnike da ovih dana organiziraju euharistijska klanjanja zbog skrnavljenja vjerskih svetinja.

“Prihvaćam također savjet svećenika s terena koji predlažu da se ovih dana, u skladu s crkvenim propisima u slučaju skrnavljenja vjerskih svetinja, održi euharistijsko klanjanje kao zadovoljštinu za blaćenje i gaženje Onoga kojeg one predstavljaju. A to je Isus Krist, kojega mnogi ispovijedaju kao svoga Učitelja i Spasitelja. U skladu s time, neka župnici i upravitelji crkava ovih dana u prikladno vrijeme pozovu vjernike na jednosatno euharistijsko klanjanje po rečenoj nakani” piše u pismu riječkog nadbiskupa.

Pismo zahvale člana HNK Ivana pl. Zajca

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hvala Vam, Oče Nadbiskupe, na Vašoj reakciji na predstavu “Hrvatsko glumište”, u moje ime i ime mnogih članova (…), koji su se osjećali zgroženi i povrijeđeni ovom predstavom, u kojoj smo nažalost, morali sudjelovati i u kojoj ćemo nažalost, opet morati sudjelovati sredinom siječnja. Mi ne možemo reagirati, jer se ljudi jako boje, ja također, pošto su na snazi prozivke neistomišljenika, obavijesni razgovori, itd. Nažalost…sve se nastavilo postavljanjem izgorene božićne jelke kao Božićnog ukrasa, na balkonu Kazališta.

Opis nekih djelova predstave

“Na početku predstave se podiže platno s prizorom Posljednje večere te na sceni ostaje osmero glumaca (tri žene i petero muškaraca) odjevenih poput apostola. Ogrtače skidaju i ostaju u ustaškim crnim odorama sa krilima anđela na leđima uz snimku proglašenja NDH Slavka Kvaternika. Glumci se brzo pretvaraju u demonske zvijeri te na sceni prikazuju orgijanje uz izopačeno bluđenje dvojice muškaraca nad ženom i elemente silovanja. Scenom potom prolazi kip Gospe po kojem se glumci stavljaju u klečeći stav, križaju i jedu hostije uz pjesmu ¨Ja se kajem…¨. U istom prizoru nastavljaju skidanje hlača do koljena, zavlače ruke u donji veš na kojem su printevi poznatih hrvatskih glumaca i redatelja te počinju masturbiranje do grimasa kojima označavaju kraj bludnih radnji uz obilno pljuvanje na usta.

Predstava se nastavlja sa scenom u kojoj jedan od glumaca stavlja na glavu trnovu krunu te s križem predvodi povorku u kojoj glumci spolno opće na različite načine, a svi u rukama imaju križeve koje koriste za samozadovoljavnje gurajući križeve u spolovila te potom u stražnjice. Kip Gospe ponovno prelazi pozornicom, ovaj put sa petokrakom na glavi, a glumci na križeve navlače prezervative, insinuiraju proces erekcije i nategnute prezervative lansiraju u publiku gađajući gledateljima u glave. Vrlo brzo glumci polako skidaju svu odjeću sa sebe stojeći na svega metar od publike i ostaju potpuno goli te se nad njih spuštaju tuševi koje dočaravaju plinske komore u nacističkim logorima, a glumci jedan po jedan liježu na hrpu poput žrtava. U završnom dijelu scenu prema gledalištu zatvara replika svečanog zastora zagrebačkoga HNK s Bukovčevim ¨Hrvatskim preporodom¨..:”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.