Akademik prof. dr. sc. Ranko Matasović bio je jučer gost emisije Hrvatska uživo u kojoj je govorio o cjelovitoj kurikularnoj reformi. Naglasio je da nigdje nije najavljeno zaustavljanje cjelovite kurikularne reforme te da joj svi daju podršku, od ministra Predraga Šustara do predsjednice Kolinde Grabar Kitarović.
Na komentar voditeljice Andreje Arežina Grgičević da se prosvjedom želi nastaviti reforma i da se on veže uz najave da reforma nije dobra i da ju treba zaustaviti i ponovno revidirati, Matasović je odgovorio kako se jasno vidi u dokumentima da se neke stvari moraju promijeniti i koje nisu dobre.
“Reforma je nastala tako da se sve pokušava utrpati u isti kalup. Dakle, u taj kalup ishoda učenja i tablica s ishodima učenja što je sasvim primjereno za neke predmete i za neka obrazovna razdoblja. Stoga ne slijedi da to možete primijeniti baš na sve predmete i u svim obrazovnim razdobljima. Puno toga je tu sporno i to ne ideološki, čisto stručno”, rekao je akademik Matasović.
Voditeljica je pri tome uzvratila kako joj je to malo nerazumljivo – kako to misli da je sporna tablica vrednovanja razlog zbog kojeg reforma treba stati.
Gost je odgovorio da se neke stvari oko kojih postoji konsenzus trebaju implementirati odmah, za što je naveo primjere.
“Ako ste vi roditelj, vi očekujete od države da vam jamči da će vaše dijete biti dobro obrazovano. I u nekim predmetima je potpuno jasno da se to može ostvariti kroz ishode učenja. Primjeri u stranim jezicima kojima se ja bavim – ne želite da vaše dijete završi školu tako da zna nabrojati napamet engleske nepravilne glagole ili imenice koje nepravilno tvore množinu, nego želite da ono zna razgovarati na engleskom i da zna razumjeti tekst. Već kad dođete na povijest, nije sasvim jasno da možete gledati na rezultat obrazovanja kao za ishode učenja. Što su tu ishodi učenja? Želite da vaše dijete zna što se događalo u Domovinskom ratu, što je istina o Domovinskom ratu. Ako se pokuša osvrnuti fokus toga na vrijednosti ili na kritičku analizu izvora koji bi trebali učenici sami analizirati, onda je to nešto gdje se otvara prostor za ideologizaciju”, rekao je prof. Matasović.
Voditeljica ga je zatim upitala ne otvara li se onda prostor za ideologizaciju i u trenutku kada se kaže da treba naučiti istinu o Domovinskom ratu?! “Istina o Domovinskom ratu se može tumačiti već ovisno o tome iz kojeg izvora dolazi”, dodala je.
“Postoji nacionalni konsenzus i ono što nam kažu ozbiljni povjesničari. Ista je stvar s nastavom iz književnosti. Ono što želite imati – želite imati kanon, ono što djeca trebaju pročitati da bi bili obrazovani članovi ovog društva”, pojasnio je akademik.
“To možda… Domovinski rat sigurno nije dobar primjer, ali današnja djeca su preopterećena na nastavi, zaista jesu”, zaključila je ovaj dio razgovora voditeljica.
Ovo je naime još jedan primjer kako HRT i dalje očito ne zna u kojem smjeru ide (ili bar njihovi voditelji). Nakon što smo dočekali u nedjelju da Tita prozovu diktatorom u središnjem Dnevniku, nekoliko dana poslije pokažu da dvoje još uvijek oko Domovinskog rata.
Razgovor s akademikom Matasovićem pogledajte ovdje od 6. minute
Tekst se nastavlja ispod oglasa