Site icon narod.hr

Zašto online škola nije školovanje kod kuće?

Foto: Getty Images

Američki portal Mercatornet objavio je nedavno članak u kojem je Mary Cooney, majka 6 djece koje školuje kod kuće i autorica bloga Mercy for Marthas , usporedila svoje iskustvo s iskustvom mama i prijateljica koje su se iznenada našle u situaciji da rade od kuće i moraju se brinuti za školovanje svoje djece. U SAD-u školovanje kod kuće je potpuno legalno i ima dugu tradiciju kao i u mnogim drugim zapadnim zemljama pa je trenutna situacija u kojoj djeca ne mogu ići u školu zbog pandemije izazvane virusom Covid-19 potaknula brojne rasprave i komentare na tu temu. Katolici u Americi, a i udrugim zemljama anglosaksonskog govornog područja, među najbrojnijim su zajednicama koje školuju djecu kod kuće zbog očitih neslaganja javnih odgojnih politika i nauka katoličke crkve u okviru kojeg su vjernici pozvani obrazovati i odgajati svoju djecu.  Jedna od škola s najvećim ugledom i tradicijom je i Seton Home Study School koja nosi ime svete Elizabeth Ann Seton osnivačice prve katoličke škole u SAD-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Prije nekoliko dana pitala sam supruga kako ide njegova telekonferencija. “Razgovarao sam samo s jednom osobom”, odgovorio je. “Svi drugi su bili zauzeti pokušajima školovanja kod kuće.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Budući da su škole zatvorene na duže vremensko razdoblje, a možda i do kraja školske godine, mnogi roditelji se sada trude školovati djecu kod kuće. Uostalom, djeca su kod kuće i obavljaju školske zadaće. Međutim, oni zapravo nisu u školi. Oni su u kriznoj školi, a  tu su i neke značajne razlike između krizne online škole i klasičnog školovanja kod kuće:

Ističe se jedna velika između krizne online škole i školovanja kod kuće a  to je da roditelji u prvom slučaju  pokušavaju motivirati svoju djecu da obavljaju internetske zadatke koji se mogu ili ne moraju računati u ocjenu u nadi da će njihova djeca obratiti pažnju na internetsku nastavu umjesto da igraju igrice ili gledaju filmiće u drugom prozoru, pokušavajući riješiti poteškoće s internetskom vezom i istovremeno objašnjavati osnove koje zahtjeva nastavni program svojoj djeci i držati tempo s mnoštvom poruka koje više učitelja šalje svim učenicima, dok cijelo vrijeme pokušavaju ostati u toku sa svojim redovitim poslovima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ako ne umrem od korone”, uzvikuje jedna mama , “umrijet ću od učenja na daljinu!”

Profesori i nastavnici ulažu puno truda u ovoj teškoj situaciji i nije njihova greška što inovativna i kreativna rješenja udaljenih birokrata nije nimalo lako sprovesti u djelo.

Učitelji moraju znati kada djeca teže prate gradivo. Sjetimo se da su imali vrlo malo vremena, ako su ga uopće imali, da se pripreme za korona-školu. Učitelji će naučiti prilagođavati tempo i rješavati propuste, ali trebat će vremena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Školovanje kod kuće nije bez svojih izazova i zahtijeva puno roditeljske predanosti i truda. Roditelji koji su navikli da su njihova djeca puno radno vrijeme u školi ili vrtiću nisu pripremljeni na količinu discipline i dosljednosti koja je potrebna za djelotvorno obrazovanje svoje djece kod kuće.

Što roditelji mogu učiniti?

Budući da se obrazovanje za vrijeme pandemije mora odvijati kod kuće, roditelji bi trebali imati značajnog udjela u donošenju odluka i određivanju realne količine opterećenja za svoju djecu ovisno njihovoj specifičnoj životnoj situaciji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da bi krizna online škola funkcionirala uspješno, ona bi trebala odražavati kvalitete  školovanja kod kuće u nekim od njegovih najvažnijih karakteristika: fleksibilnosti, dostupnosti instrukcija jedan na jedan i posvećenosti roditelja.

Ljepota stvarnog školovanja kod kuće je u tome što potrebe pojedinog učenika i potrebe obitelji dolaze na prvo mjesto. Kreativne metode poučavanja i nastavni programi ne izbacuju se samo zato što nisu izvedivi za sve. Fleksibilnost stvarnog kućnog obrazovanja znači da možete odabrati ono što najbolje odgovara vašoj djeci i vašem rasporedu.

U svakom slučaju, školovanje naše djece kod kuće ne moramo gledati kao sve ili ništa. Posebno tijekom ovog nesigurnog i teškog vremena. Trudimo se educirati svoju djecu i držati ih okupiranim konstruktivnim aktivnostima. Ne moramo i ne trebamo pokušavati kontrolirati svaki trenutak svakog dana. Ovo je izvanredna situacija i svi radimo najbolje što možemo.

Držite se, surađujte s nastavnicima i uz strpljenje i upornost,  možda ćete zaključiti, kao i mnoge obitelji prije vas, da se vrijeme koje provodite u školovanju kod kuće obogaćuje, nagrađuje i pamti.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mary Cooney je majka šestero djece, autorica bloga Mercy for Marthas  koja živi u Marylandu, piše na Frendica.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version